farsi beauty

حقایق شوکه کننده در مورد خواص آلوچه یا گوجه سبز را اینجا بخوانید!

آلوچه گوجه سبز

آلوچه که بعضی از افراد آن را به نام گوجه سبز نیز می شناسند از گونه آلو و تیره گل سرخیان می باشد، آلوچه پوست نازکی دارد و گوشته آن بسیار ترش و آبدار است.

این میوه در بیشتر مواقع گرد است اما بعضی اوقات ممکن است به صورت بیضی نیز دیده شود.

اغلب آلوچه را در مناطق کوهستانی و معتدل می کارند و آن را در آب و هوای سردسیر کشت می کنند، منشا اصلی این میوه و درختان آن در آسیای شرقی کشور چین معرفی شده با این حال در کشور فرانسه و ایران میتوان آلوچه را کشت و برداشت کرد.

ارزش غذایی گوجه سبز یا آلوچه

طبق تحقیقات مادر عصر امروز ثابت شده آلوچه حاوی فیبر، پروتئین، چربی، کربوهیدرات، ویتامین A، ویتامین B1، ویتامین B2، ویتامین K، فسفر، آهن، پتاسیم، نیاسین، ویتامین ث و کلسیم وجود دارد.

خواص درمانی آلوچه

آلوچه خواص درمانی بسیار زیادی دارد، می تواند خستگی را رفع کند، سیستم ایمنی را تقویت کند، رادیکال های آزاد بدن مبارزه می کند بنابراین خواص ضد سرطانی نیز دارد، در درمان نقرس موثر است و به جلوگیری از تشکیل لخته خون در رگ کمک می کند، می تواند چربی خون را کاهش دهد و ضد باکتری است، کرم های معده و روده را درمان می کند و این بیماری را از بین می برد، خون ساز است، از کم خونی جلوگیری می کند، بیماری هایی مانند آنفولانزا، سرماخوردگی، سنگ کلیه و برونشیت را بهبود می دهد، ادرار آور است، در درمان مشکلات کلیوی نقش دارد و کبد چرب را نیز درمان می کند، موجب کاهش وزن و چربی سوزی می شود و موجب تقویت بینایی می باشد.

آلوچه گوجه سبز

درمان فوری فشار خون با مصرف آلوچه

جالبه بدانید گوجه سبز یا همان آلوچه می تواند فشار خون را به صورت سریع کاهش دهد و بهتر است افرادی که دارای فشار خون بالا هستند نمک کمتری به آن بزنند و آن را میل کند، به هر صورت توصیه می شود آلوچه با اندکی نمک طبع می شود.

طبع آلوچه چیست؟

طبع این میوه خوشمزه و پرطرفدار سرد می باشد و مصرف بیش از اندازه آن می تواند موجب مشکلات زیر شود:

  • نفخ
  • دل درد
  • دل پیچه
  • ترشح اسید معده
  • فرسایش مینای دندان

آلوچه و قره قروت آن

بعضی افراد معتقدند مصرف آلوچه و قره قروت می تواند در لاغری تاثیر بسیار زیادی داشته باشد که این ادعا به طور کامل برای بانوان و آقایان رد می شود، زیرا مصرف آلوچه فقط با ترشح بیشتر اسید معده هضم غذا را سریع تر می کند و نمی تواند بیش از اندازه و آن طور که افراد چاق یا دچار اضافه وزن انتظار دارند آنها را لاغر کند، بر خلاف نظر عموم مردم خوردن لواشک های خوشمزه و آلوچه برای کاهش وزن ممنوع می باشد.

آلوچه گوجه سبز

قدمت آلوچه یا گوجه سبز

آلوچه که یک میوه ترش سبز و پرطرفدار در بین جوانان و نوجوانان می باشد دو هزار سال قدمت دارد و افراد چینی اولین کسانی بودند که آن را کشت کردند.

ممکن است بعضی از آلوچه ها رنگ های مختلفی مانند سبز روشن، ارغوانی، زرد، نارنجی و یا حتی قرمز داشته باشد که طبق بررسی ما آلوچه های قرمز طعم شیرین تر نسبت به آلوچه های سبز دارند.

انواع آلوچه

آلوچه ترش انواع مختلفی دارد و طعم آن از ترش تا ملس و شیرین درجه بندی می شود، آلوچه به انواع زیر تقسیم می شود که ممکن است بارها آن را چشیده باشید:

  • آلوچه سبز یا گوجه سبز
  • آلو بخارا
  • آلوچه شابلون
  • آلو اروپایی
  • آلو سانتریزه
  • آلو قرمز
  • آلو قیسی
  • آلو برقانی

کاربرد آلوچه

آلوچه با توجه به طعم ترش که دارد کاربرد بسیار زیادی در صنعت غذایی و حتی آشپزی دارد، رب آلوچه یکی از انواع رب های پرمصرف در صنعت آشپزی است که در پخت خورشت های مانند مرغ ترش استفاده می شود، همچنین از آلو بخارا نیز در پخت خورشت ها استفاده می کنند و از آن برای درمان یبوست در پخت و پز استفاده می شود.

آلوچه گوجه سبز

خواص تخصصی تر انواع آلوچه

آلوچه ها می تواند موجب جلوگیری از پوکی استخوان، پاکسازی مجاری کلیه، درمان انگل روده، کمک به ارتقای بینایی، جلوگیری از ابتلا به بیماری تنفسی آسم، درمان کبد چرب، کمک به تقویت دستگاه تنفسی، کمک به مبارزه با سرطان و کمک به درمان بیماری های ویروسی و سرماخوردگی کند.

خواص آلوچه رسیده چیست؟

آلوچه رسیده احساس سوزش و رفلاکس معده را درمان کند، از استخوان ها محافظت می کند، آنتی باکتریال است، به درمان شب کوری کمک می کند، خستگی را رفع می کند، چربی خون را کاهش می دهد، یبوست را رفع می کند، از سکته قلبی جلوگیری می کند، موجب احساس شادی و نشاط در افراد می شود، از رشد تومور ها جلوگیری می کند، عملکرد روده را بهبود می بخشد، از ضعف چشم جلوگیری می کند، پوست را سرحال و شاداب می کند، قند خون را پایین می بیاورد، علائم یائسگی را بهبود می دهد، موهای سالم به شما هدیه دهد.

شرایط کاشت آلوچه و محیطی که آلوچه در آن بهتر رشد می کند به چه صورت است؟

همانطور که ذکر شد درخت آلوچه یا گوجه سبز در نواحی معتدل رشد بیشتری دارند و در آب و هوای ملایم به رنگ های قرمز، نارنجی، سبز روشن، ارغوانی و زرد در می آیند و اگر آب و هوا بیش از حد سرد باشد رنگ قهوه ای و ظاهر نامطلوبی به گوجه سبز یا آلوچه می گیرد.

مدت زمان نگهداری گوجه سبز، هر نوع آن هم در یخچال چهار روز است، بنابراین بیشتر از آن این میوه را نگهداری نکنید.

آلو خشک

خواص گوجه سبز خشک شده و آلوچه خشک

آلوچه خشک سرشار از آنتی اکسیدان است و به کاهش افسردگی و استرس کمک بسیار زیادی می کند، بر روی سیستم اعصاب مرکزی تاثیر می گذارد و آنتی باکتریال است، حاوی ویتامین A می باشد و به سلامت چشم کمک می کند، از بروز آب مروارید جلوگیری می کند، عملکرد سیستم گوارشی را بهبود می دهد، سلامت قلب و اعصاب را تضمین می کند.

خاصیت آب آلوچه

از بین برنده یبوست، سلامت سیستم عصبی بدن، پاکسازی دستگاه گوارش، کاهش کم خونی و پیشگیری از آن، کاهش علائم یائسگی.

خاصیت آلوچه برای بارداران

  • پیشگیری از خونریزی و سقط جنین
  • افزایش سیستم ایمنی جنین
  • کمک به افزایش اشتهای بانوان باردار
  • سرشار از ویتامین های ضروری برای رشد جنین
  • پیشگیری از لخته خون

آلوچه گوجه سبز

مصرف گوجه سبز نشسته چه عوارضی را به دنبال دارد؟

ممکن است با خوردن آلوچه نشسته دچار مسمومیت غذایی، استفراغ، تهوع، اسهال، بیماری عفونی، حصبه و کاهش اشتها شوید.

همچنین توصیه ما به شما این است که هرگز هسته آلوچه را میل نکنید زیرا حاوی مواد سمی است و می تواند برای بدن خطرناک باشد.

لیست غذاهایی که با گوجه سبز یا آلوچه درست می کنند

  1. رب گوجه سبز
  2. ترشی آلوچه
  3. اشکنه آلوچه
  4. لواشک آلوچه
  5. آش آلوچه
  6. خورشت آلوچه

آلرژی و حساسیت به آلوچه

ممکن است بعضی افراد با خوردن آلوچه دچار ایجاد ترک و زخم در لثه دهان یا زبان شوند، دچار اگزمای پوستی، لکه های قرمز روی پوست، خشکی روی پوست و دور دهان و خارش های پوستی شوند.

آلوچه گوجه سبز

مصلح آلوچه یا گوجه سبز چیست؟

از نظر طب سنتی گوجه سبز یا آلوچه میوه ای است با طبع سرد، بنابراین برای کاهش خطرات احتمالی کافیست که آن را با نمک، آویشن، نعناع، خرما، عسل و نبات میل کنید.

قیمت انواع آلوچه در فروشگاه های اینترنتی

شما می توانید آلوچه را از قیمت 20 هزار تومن تا 100 هزار تومن خریداری کنید، بنابراین قیمت آن بسته به نوع آلوچه و یا لواشک آن متفاوت می باشد.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

483 مطلب