farsi beauty

خواص قهوه سبز، تاثير جادویی آن بر کاهش وزن، زمان مصرف درست و نكات مهم آن

قهوه سبزز
برای ویدئوهای بیشتر و جدیدتر، در کانال های زیر مارو فالو کنید

قهوه سبز: (Green Coffee)

قهوه سبز در نواحى گرمسيرى رشد ميكند، ٤ سال پس از كاشت محصول ميدهد و برگ هايى به رنگ سبز تيره و براق دارد.

ميوه آن به حالت خوشه اى و تخم مرغى شكل است و سن اين گياه معمولا تا ٣٠ سال مى رسد.

درحقيقت قهوه سبز همان دانه هاى قهوه است كه برشته نشده اند کال و خام است و طعمى ملايم و گياهى دارد و بيشترين شهرت قهوه سبز در لاغرى و كاهش وزن است.

میزان کافئین، اسید کلروژنیک، پولیفنول ها، کینیک و .. موجود در قهوه سبز بیشتر از قهوه بو داده است پس در این صورت خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی آن هم بیشتر از قهوه های معمولی و بو داده است.

رنگ اصلی قهوه همان رنگ سبز است و بعد از بو داده شدن به رنگ قهوه ای تبدیل می شود.

قهوه سبز که به صورت خام است طبع گرم و خشک دارد ولی قهوه رست شده (بو داده) به دلیل واکنشات ساختاری که در آن رخ می دهد، طبع آن سرد و خشک است.

وقتی اسم قهوه می آید در ذهن همه ی افراد یک نوشیدنی لذیذ و خوشبو با یک ته مزه تلخی نقش می بندد در حالی که طعم قهوه سبز کاملا متفاوت است، طعم آن به گسی می زند و مانند به دمنوش های گیاهی است.

عصاره قهوه سبز به عنوان یک مکمل و کمک کننده در رژیم غذایی محسوب می شود و برای افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند، بسیار محبوبیت دارد.

تحقيقات علمى نشان داده است، افرادى كه در رژيم خود از قهوه سبز استفاده ميكنند بين 2 الی 4 كيلو بيشتر از افراد عادى لاغر ميشوند و علت آن وجود كافئين در قهوه است كه باعث چابكى و سلامت آن ها مي شود.

قهوه سبزززز

اثرات جادویی قهوه سبز در کاهش وزن (لاغری) بدن انسان:

سم زدايى

روش هاى زيادى براى سم زدايى بدن وجود دارد يكى از روش ها عصاره دانه سبز است كه به طريق طبيعى وارگانيك سموم بدن را دفع ميكند.

كنترل اشتها

قهوه سبز، باعث احساس سيرى ميشود و تمايل به غذا را سركوب ميكند واين اولين گام براى رسيدن به اندامى مناسب است.

چربى سوزى

قهوه سبز يك سم زداى طبيعى است كه باعث دفع كلسترول بد و چربى هاى غير ضرورى ميشود و در نهايت سوخت و ساز بدن را بالا مى برد.

افزايش متابوليسم

كلروژنيك اسيد موجود در قهوه سوخت و ساز بدن را بالا مى برد و بدن نياز به گلوگز پيدا ميكند و براى رفع اين نياز بدن به صورت خودكار شروع به سوزاندن چربى هاى داخل سلول ها ميكند كه باعث كاهش وزن مى شود.

اسيد كلروژنيك خاصيت آنتى اكسيدانى هم دارد به همين دليل قهوه سبز مناسب تر از قهوه سياه براى لاغرى توصيه ميشود.

ماسك قهوه سبز برای صورت:

اين قهوه در محصولات بهداشتى وآرايشى هم كاربرد دارد با دانه هاى پودر شده قهوه و مقدارى عسل ميتوان اين ماسك خانگى را تهيه و بر روى پوست خود بماليد اين ماسك به لايه بردارى و از بين بردن پوست هاى مرده كمك شايانى ميكند.

خواص قهوه سبز برای مهار فشار خون و سلامتی قلب:

قهوه سبز به گردش خون در بدن کمک می کند و از بالا رفتن فشار خون جلوگیری می کند.

در قهوه سبز ترکیب آسپرین مانندی وجود دارد که به جریان رسانی خون کمک می کند و از متمرکز شدن پلاکت های خونی جلوگیری می کند.

دیگر خواص قهوه سبز:

  • درمان دیابت نوع دوم
  • کمک به پاکسازی کبد
  • بهبود کبد چرب
  • باعث طراوت و شادابی پوست صورت

قهوه سبززز

طرز تهيه قهوه سبز:

ميزان قهوه به آب (يك به سه ) است يعنى سه فنجان آب را با يك فنجان قهوه درون ظرفى ريخته و روى حرارت ميگذاريم بعد از ده دقيقه محلول را از صافى رد كنيد، مي توانید در صورت دلخواه عسل يا كمى دارچين به آن اضافه كنيد.

هرچقدر اين جوشانده خنك شود خوش طعم تر است.

بهترين زمان مصرف قهوه سبز:

سطح خون بدن، بعد از خوردن غذا به خاطر مصرف كربوهيدارت و پروتئين ها بالا ميرود، پس بهترين زمان مصرف قهوه سبز نيم الى يك ساعت بعد از وعده غذايى است تا هم به سطح خون كمك كند و هم باعث شود يك مدت طولانى پر انرژى بمانيد.

منع قهوه سبز:

بهتر است بانوان باردار، شيرده و افرادى كه داراى ديابت و فشار خون بالایی هستند از قهوه سبز استفاده نكنند.

سخن پايانى:

تحقيقات براى بررسى تاثير قهوه سبز در لاغرى همچنان ادامه دارد و مي توان اين قهوه را يكى از نوشيدنى هاى چربى سوز به حساب آورد.

در صورتى كه يك برنامه ورزشى و رژيم غذايى درست داشته باشید، به همراه قهوه سبز ميتواند به معجزه لاغرى و تناسب اندام برسید.

با تشکر.

قهوه سبز

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
ارغوان اصغرزاده

ارغوان اصغرزاده

نویسنده این مطلب

89 مطلب