farsi beauty

فواید ماساژ یونانی و تاثیرات شگفت انگیز و درمانی آن برای بدن

ماساژ یونانی

ماساژ یونانی یکی از برترین آثار فرهنگ یونانی است که می توان به عنوان یکی از بهترین روش های ماساژ از آن نام برد که بسیار شبیه به ماساژ های امروزه می باشد که به وسیله ی تراپیست های ماساژ ورزشی انجام می شود. ماساژ یونانی دارای یکسری شگرد های ویژه مثل کاهش گره در سراسر بافت عضلانی بدن از روش ماساژ درمانی می باشد. برای آشنایی بیشتر با ماساژ یونانی با ما همراه باشید.

ماساژ یونانی نوعی ماساژ آرام بخش و عالی درمانی است که برای بار نخست توسط فیزیوتراپیست و معالجی به نام Elly Tsaknaki گسترش داده شد. او کسی بود که معتقد بود هیچ کدام از سبک های ماساژ مانند سوئدی، تایلندی، بالینی و چند مورد از ماساژ های دیگر بر اساس ماساژ یونانی نیست او سال ها درباره ی تئوری ها و راه های باستانی یونان تحقیق کرد تا ماساژ یونانی را ابداع کرد. ( جمله ی بالا برای اوست. ) 
ماساژ به صورت کلی و بیشتر به وسیله ی بقراط ( پدر علم پزشکی ) به وجود آمده و در بسیاری از مدرسه های کشتی و سالن هایی که در آن ورزش می کردند و مرکز های درمانی که به مراکز آسکلپیوس یونان مشهور بودند از ماساژ استفاده می شد.

ماساژ

ماساژ یونانی چگونه انجام می شود ؟

شروع این ماساژ با مالیدن و ورز دادن بدن بدون استفاده از هیچ روغنی است. در این ماساژ با خشک کردن هر نقطه ای که دارای رطوبت است با هدف تقویت و افزایش جریان خون در آن قسمت انجام می شود. با توجه به گفته ی بقراط رطوبت بر روی کارکرد سالم بدن تاثیر منفی گذاشته و زیان دارد.
با توجه به گفته ی تساکناکی ماساژ به این صورت است که در مرحله ی اول می بایست بدن کسی که قرار است ماساژ داده شود گچ ریخته و بدن فرد از گچ‌ منیزیم پوشیده شود. در مرحله ی دوم فرد به پودر و برسی که از موی اسب به وجود آمده است احتیاج دارد. در این مرحله پوست به وسیله ی پودر کاملا پوشیده شده و سپس برس را به شکلی دایره ای روی پوست تکان داده و جا به جا می شود. این ماساژ سبب افزایش گردش خون کوتاه در قسمت زیرین پوست، احساس شادی و خوشحالی و کنترل کل بدن می شود. حالا فرد به سراغ ر‌وغن ماساژ می رود و از روغن زیتون تازه و داغ با آسانس های ناب که از گل ها و گیاهان یونانی به وجود آمده است استفاده می کند. حالا پس از زدن آن ها به بدن تمام قسمت های بدن ماساژ داده می شود. در هنگام ماساژ فرد به برخی نقاط فشار وارد می کند. که این کار سبب به وجود آمدن آرامش و گشادن و باز شدن گره های عضلانی و جریان انرژی می شود. این روش پس از یکی دیگر از روش های یونانیان باستان استفاده می شد که در آن یونانیان از فنجان های مکش را مورد استفاده قرار می دادند. یونانیان باستان برای انجام این روش از شاخ حیوانات استفاده می کردند. چگونه؟ به این صورت که پای آن ها را به کمک آتش حرارت می دادند و آن را بر روی پوست می گذاشتند تا به هدف مورد نظر برسد. جا به جا شدن فنجان بر روی پوست سبب افزایش جریان خون می شود. نظر تساکناکی در این باره این می باشد که می بایست از شگرد های ماساژی خیلی قوی استفاده کرد که این مساله می تواند سبب درد شود بنابراین از نظر او انجام آن الزامی نیست. این ماساژ یعنی ماساژ یونانی با تمرکز بیشتر بر روی گردن و سر و صورت به پایان می رسد.

ماساژ

به کارگیری این روش فواید بسیاری دارد که از آنها می توان به فواید زیر اشاره کرد:

  • فعال شدن گردش خون
  • آرامش کامل ماهیچه ها
  • رها شدن بدن از انواع تنش ها
  • بهتر شدن وضع عمومی بدن
  • ایجاد آرامش 
  • دفع سم های بدن
  • تسکین و بهبود درد های مربوط به عضلات و ماهیچه ها

همچنین به دلیل به کارگیری روغن زیتون و اسانس های گیاهی می تواند سبب زیبایی شده و فواید زیبایی و بهداشتی بسیاری داشته باشد.

ماساژ

فواید ماساژ یونانی

افزایش گردش خون در بدن از طریق ماساژ یونانی :

یکی از مهم ترین و بهترین تاثیراتی که ماساژ یونانی بر روی بدن دارد افزایش گردش خون و گردش خون کوتاه در پوست است. ماساژ یونانی با سرعت بخشیدن به گردش خون می تواند فشاری که بر رگ ها وارد می شود را کم کرده و در نتیجه سبب کاهش فشار خون در افراد شود. بنابراین ماساژ می تواند ضربان قلب را کم کرده و‌ به همین ترتیب توانایی بسیاری در تقویت قلب دارد. 

 ایجاد آرامش در عضلات به کمک ماساژ یونانی :

مهم ترین هدف ماساژ یونانی تمرکز بر روی منبع درد و کاهش آن از راه از بین بردن سختی ماهیچه ها، بالا بردن انعطاف پذیری و ایجاد آرامش برای ماهیچه هایی است که دچار آسیب شده اند. ماساژ یونانی سبب افزایش گردش خون به عضلاتی که دچار آسیب شده اند شده که باعث افزایش مواد مغذی و اکسیژن به بافت های آسیب دیده می شود. همچنین سبب کاهش سفتی و تورم در ماهیچه ها و مفاصل شده و با افزایش انعطاف پذیری به کاهش درد کمک می کند. علاوه بر این ها ماساژ یونانی سبب آزاد شدن اندورفین ها می شود که ( اندورفین ها هورمونی مربوط به کاهش درد می باشند. ) میزان دوپامین و سروتونین را در بدن افراد زیاد می کند. این هورمون ها می توانند کمک های جسمی و عاطفی بسیاری به افراد کنند. بنابر این ماساژ یونانی سبب درمان و کنترل درد و ایجاد حس آرامش و شادی در افراد شده و یکی از بهترین روش ها برای آرام کردن اعصاب افراد می باشد.

ماساژ

کم کردن استرس به کمک ماساژ یونانی :

ماساژ یونانی یکی از روش های عالی برای رها شدن از شر استرس می باشد و می تواند استرس شما را کاهش دهد. علاوه بر آن اگر به شکلی منظم ماساژ یونانی انجام دهید. این ماساژ می تواند میزان انرژی شما را افزایش داده و وضعیت فیزیکی و عاطفی شما را بهبود بخشیده و میزان درد شما را کاهش دهد.

ریلکسیشن و به ایجاد آرامش به کمک ماساژ یونانی :

زمانی که بدن شما در حال تحمل استرس بوده و گرفته است. میزان ناسالمی از هورمون استرس که معروف به کورتیزول می باشد. زیاد می شود. افزایش این هورمون نتایج منفی از جمله بی خوابی، مشکلات گوارشی، سر درد و بالا رفتن وزن می شود. ماساژ سبب کاهش میزان کورتیزول شده و سبب می شود وضعیت بدن روبه سلامت برود. ماساژ درمانی نوعی از درمان فوق العاده ای است که سبب ایجاد آرامش، کم شدن میزان استرس و رسیدن به ریلکسیشن است.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

482 مطلب