farsi beauty

درمان خانگی موی چرب، نکاتی که حتما باید رعایت کنید

رشد مو

انسان ها تفاوت های زیادی با هم دارند، این تفاوت بر روی چهره، قد، اندام، افکار، اخلاق، موها و.. پیداست. در تفاوت های ظاهری می توانیم بگوییم برخی از افراد موهای چرب تر نسبت به موهای معمولی دارند. این افراد معمولاً دچار برخی مشکلات مانند ریزش بیشتر موها، خارش بیشتر و قارچ پوست سر می شوند.

برخی از موها به قدری چربی دارد که اگر هر روز هم شسته شود باز هم مشکل حل نخواهد شد، بنابراین برای رهایی از موهای چرب باید اقدامات اساسی را انجام دهید.

 

چه کنیم تا چربی مو های ما کمتر و ریزش آن نیز به حداقل برسد؟

12 راهکار اصلی برای کاهش چربی موی سر وجود دارد که می توانید از آن استفاده کنید تا ریزش و چربی موهای شما کاهش چشمگیری پیدا کند:

 

بیش از حد استحمام نکنید

شست و شوی بیش از حد موها موجب تمیزی موهای چرب نمی شود فقط ممکن است ریزش مو را بیشتر کند بنابراین هفته ای دو یا سه بار استحمام کنید.

 

شانه زدن مو

بیش از حد شانه و برس به موها نکشید

اگر بیش از حد موها را شانه و برس بزنید در حقیقت فقط ساقه موی خود را شانه می کنید، این امر تاثیری بر روی چربی موها ندارد و ممکن است چربی مو را بیشتر کند.

 

ریزش مو

از شانه یا برس های پر از مو استفاده نکنید

شانه شما نیز می‌تواند عامل چربی موی شما باشد، باید از برس های پاکیزه استفاده کنید و برس های قدیمی را دور بریزید و موهای خود را پس از هر بار استفاده از آنها از شانه جدا کنید.

 

از هر محصولی استفاده نکنید 

استفاده از محصولات سبک برای موهای چرب مناسب ترند و رطوبت رسانی را به این موها بهتر می کنند. 

 

شامپو

در قاعدگی شامپوی خود را تعویض کنید

یکی دیگر از علل های چربی مو هورمون های ترشحی در زمان می باشد، در دوران قاعدگی با نوسانات هورمونی چربی موهای سر بیشتر می شود پس در این دوره از شامپوهای حاوی سالیسیلیک اسید استفاده کنید.

 

شوره را ریشه کن کنید 

اگر دچار پسوریازیس یا شوره بیش از حد سر هستید، این مشکل هم می تواند چربی مو را بیشتر و همچنین زمینه رشد قارچ ها را نیز بالاتر ببرد برای رفع شوره های موی چرب از شامپو های مخصوص ضد شوره استفاده کنید.

 

موها را به طور مداوم دم اسبی نبندید 

بستن دم اسبی موها باعث خنک شدن گردن می شود اما ریزش مو را چند برابر میکند و موجب می‌شود که ریشه سر کمتر نفس بکشد.

 

موهای مجعد چرب را درست بشویید 

اگر موهای شما مجعد یا فر می باشد باید درست شانه کشیدن را بیاموزید و درست موها را بشویید، افرادی با موهای مجعد باید کمتر از شانه کردن استفاده کنند و سعی کنند چربی پوست سر را به سمت ساقه موها حرکت دهند تا چربی از سر خارج شود. 

 

از مواد ناسالم و مضر استفاده نکنید

محصولات حالت دهنده مو مانند ژل، وکس، تافت و .. می تواند چربی پوست سر را بیشتر کند، محصولات لایه بردار را انتخاب کنید تا بتوانید چربی موهای سر را از بین ببرید.

 

از نرم کننده بیش از حد مجاز استفاده نکنید 

استفاده از نرم کننده های مو بیش از حد می تواند چربی مو را بیشتر کند و یکی از علت های اصلی چربی مو باشد.

 

موخوره

به موهایتان دست نزنید 

دست زدن زیاد به صورت و موی سر می تواند چربی این قسمت ها را افزایش دهد بنابراین موهای سر را دستکاری نکنید.

 

ریزش مو

از برس ها و شانه های کثیف استفاده نکنید

شانه ها و برس هایی که آلوده به مواد حالت دهنده، گرد و غبار آغشته اند یا بسیار قدیمی هستند چربی مو را افزایش می دهند، سعی کنید از شانه‌های چوبی استفاده کنید و همیشه آنها را تمیز نگه دارید.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

483 مطلب