farsi beauty

روغن هسته انگور برای پوست و مو + عوارض و ممنوعیت های مصرف آن

روغن هسته انگور

روغن هسته ی انگور(Grape seed oil) روغنی است که در زمان گرفتن آب انگور می توان آن را استخراج کرد. به این صورت که پس از گرفتن آب انگور، هسته های انگور می مانند. در این زمان روغن از هسته ی انگور استخراج می شود. این روغن یکی از بهترین و پر فایده ترین روغن ها برای سلامت، پوست و زیبایی است. همچنین این روغن را می توان در آشپزی به جای روغن نباتی استفاده کرده و از خواص بیشمار آن بهره برد.

با جدول ارزش غذایی روغن هسته ی انگور آشنا شوید:

تشکیل دهنده ی اصلی

مقدار در صد گرم

انرژی ( کالری)

884 کیلو کالری

کربوهیدرات

0.00

چربی

100.00 گرم

پروتئین

0.00

کلسترول

0.00

قند

0.00

فیبر

0.00

آب

0.00

همانطور که در جدول بالا مشاهده می کنید این روغن فاقد سدیم و کلسترول است. همچنین مقدار اسیدهای چرب در روغن هسته ی انگور تا نود درصد می رسد. این روغن دارای خواص آنتی اکسیدانی بسیاری است. به اندازه ای که خاصیت آنتی اکسیدانی روغن هسته انگور بیست برابر بیش از ویتامین C‌ و پنجاه برابر بیشتر از ویتامین E است.

روغن هسته انگور

خواص روغن هسته ی انگور به طور کلی

  • روغن هسته ی انگور از بسیاری از عارضه های قلبی به خصوص گرفتگی عروق جلوگیری می کند.
  • به کارگیری روغن هسته ی انگور در آشپزی و یا به عنوان چاشنی، روشی موثر در کم کردم چربی های اشباع شده می باشد.
  • نبود کلسترول در روغن هسته ی انگور سبب شده است که این روغن با پایین آوردن مصرف چربی اشباع شده، خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و مسائل و مشکلات مربوط به گردش خون را کم کند.
  • اسید لینولئیک موجود در روغن هسته ی انگور برای تولید هورمون هایی از جمله پروستاگلاندین الزامی است. همچنین تاثیر بسیاری در جلوگیری از تورم شریان ها و لخته شدن خون در رگ ها دارد.
  • روغن هسته ی انگور دارای خاصیت نرم کنندگی بوده و همگونی روغن هسته ی انگور با لوسیون ها و کرم های آرایشی سبب گشته این روغن در تولید لوازم آرایشی کاربرد بسیاری داشته باشد.
  • روغن هسته ی انگور HDL یا کلسترول مفید بالایی داشته و مقدار LDL  و تری گلیسیرید( نمک های آلی که از ترکیب گلیسیرین و اسید های چرب حاصل می شود) را کم می کند‌.

خاصیت روغن هسته ی انگور برای پوست

روغن هسته ی انگور دارای مقدار زیادی بتاکاروتن، فلاونوئید، ویتامین C و E می باشد.و خواص بسیاری برای پوست افراد دارد. این روغن به سادگی جذب پوست شده و دارای فواید بی نظیری است که  در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

۱) بهبود آفتاب سوختگی و لکه های مربوط به پیری :

یکی از فواید بی نظیر روغن هسته ی انگور درمان آفتاب سوختگی، لک هایی که بر اثر پیری ایجاد شده و لک و پیس پوست می باشد. برای این هدف کافی است مقداری از روغن هسته ی انگور را به ناحیه ی مدنظر بزنید.

۲) از بین رفتن سیاهی دور چشم :

سیاهی دور چشم یکی از شایع ترین مشکلات افراد می باشد که از  مهم ترین دلایل آن می توان به کم خوابی و وجود استرس اشاره کرد. این دو مورد، مهم ترین عامل تیره شدن دور چشم شما می باشند.

روغن هسته ی انگور روغنی موثر در از بین بردن مشکل شما است. کافی است دو تا سه قطره از این روغن را به یک الی دو قطره روغن حامل ترکیب کرده و سپس ترکیب به دست آمده را به زیر پلک چشم زده و آرام ماساژ دهید. و پس از ده دقیقه به کمک آب ولرم شست و شو دهید. استفاده از این ترکیب به مدت چند هفته و دو مرتبه در روز سبب می شود سیاهی دور چشم ها از بین برود.

۳) روغنی مناسب برای پوست چرب :

روغن هسته ی انگور روغنی مناسب برای افرادی است که پوستی چرب دارند. زیرا بافت این روغن بسیار سبک می باشد و پس از استفاده ردپایی از چربی بر روی پوست شما باقی نخواهد گذاشت. این روغن به شکلی بی نظیر پوست را مرطوب کرده و بین خشکی پوست صورت و چرب شدن آن تعادلی عالی برقرار می کند. علاوه بر این، این روغن منافذ بسته شده پوست را باز کرده و می تواند جوش ها را ‌تمیز کند.

۴) تونری مناسب برای پوست :

اگر به دنبال تونری مناسب هستید روغن هسته ی انگور بهترین گزینه است. این روغن تونری طبیعی بوده و توانایی بسیاری در روشن کردن پوست صورت و صاف کردن آن دارد. برای استفاده از این تونر بی نظیر پوست کافی است پیش از آنکه به رختخواب بروید از روغن هسته ی انگور به پوست صورتتان بزنید تا تمامی آلودگی های پوست را از بین ببرد و پوستی پاکیزه و فوق العاده به شما هدیه کند.

روغن هسته انگور

۵) کم کردن چین و چروک پوست :

مقدار زیادی بتاکاروتن و ویتامین هایی همچون D، C وE در روغن هسته ی انگور وجود دارد. همچنین اسید های چربی مانند پالمیتیک، استئاریک و لینولئیک در روغن انگور وجود دارند که این اسید های چرب می توانند چین و چروک پوست را کاهش داده و آن را بهبود دهند. علاوه بر این مشخص شده است که این خواص در روغن هسته ی انگور می توانند اثر زخم های پوست را کم کرده و در بهبود آن تاثیر بسیاری داشته باشند.

۶) مرطوب کننده ای قوی و عاملی برای تغذیه پوست مرده :

روغن هسته ی انگور عاملی مناسب برای تغذیه ی پوست شما است که رطوبتی مناسب به پوست شما می بخشد. این روغن به سادگی جذب پوست شده و رطوبت بخشی ارگانیک برای پوست می باشد که اثر چربی آن باقی نمانده و برای لایه های پوست شما بسیار مناسب و ملایم است. بنابر این برای تغذیه پوست و رطوبت بخشیدن به آن روغن هسته ی انگور بهترین گزینه است‌.

۷) جلوگیری از  ایجاد جوش ها :

روغن هسته ی انگور روغنی فوق العاده می باشد که در بعضی از کرم های صورت، رژلب ها، محصولات نرم کننده ی پوست و سایر وسایل آرایشی پوست استفاده می شود. ویژگی مشترک بین تمام این محصولات  این است که تمامشان دارای پلی فنول ها می باشند. پلی فنول ها آنتی اکسیدان هایی هستند که ضد حساسیت بوده و می توانند روند پیری را به تاخیر انداخته و مانع از ایجاد جوش های پوست شوند.

۸) بهبود خشکی لب ها :

روغن هسته ی انگور روغنی مناسب برای درمان خشکی پوست می باشد. برای رسیدن به چنین مقصودی می بایست دو تا سه قطره روغن هسته انگور را با یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل، دو قطره عسل، دو عدد کپسول ویتامین E و یک قاشق غذاخوری موم عسل رنده شده را با یکدیگر ترکیب کرده و به لب هایتان بزنید تا تاثیر فوق العاده ی آن را مشاهده کنید.

۹) روشن کننده و لایه بردار پوست :

یکی از فواید بی نظیر روغن هسته ی انگور لایه برداری پوست می باشد. با لایه برداری پوست، جریان خون در رگ ها بیشتر شده و پوست تحریک می شود تا بیشتر کلاژن تولید کند. علاوه بر این می تواند سبب شود پوست شما درخشان شود. برای رسیدن به این مقصود می بایست اسکراب شکر را با دو تا سه قطره روغن هسته ی انگور ترکیب کرده‌ و ترکیب به دست آمده را به پوست بزنید و به مدت پنج دقیقه ماساژ دهید. سپس آن را به کمک آب ولرم شست و شو دهید. برای رسیدن به نتیجه ای عالی از این ترکیب سه بار در هفته استفاده کنید.

روغن هسته انگور

۱۰) جوانسازی پوست :

با استفاده از روغن هسته ی انگور می توان از پوست در برابر رادیکال های آزاد محافظت کرد. مقدار زیادی آنتی اکسیدان در این روغن سبب می شود بتوان از چین و چروک و خط های ریز در پوست جلوگیری کرد. برای این منظور می بایست دو تا سه قطره روغن هسته ی انگور را با یک تا دو قطره روغن سبزیجات ترکیب کرده و پیش از خواب آن را به پوست خود زده و پنج دقیقه آن را بر روی پوست ماساژ دهید. در پایان هم آن را به کمک آب ولرم شست و شو کنید.

۱۱) رفع لکه های تیره و لک های آکنه :

روغن هسته ی انگور دارای اسید لینولئیک می باشد. و سبب قوی و محکم شدن لایه های پوستی می شود. علاوه بر این به علت وجود مواد دی اکسید کننده اش، منافذ پوست را پاکیزه کرده و سبب بهبود جوش و حتی آکنه شده و حتی مانع از ایجاد آکنه می شود. همچنین به علت وجود آنتی اکسیدان های قدرتمند، این روغن می تواند حلقه های تیره را از میان برده و توانایی دارد پوست، بافت ها و همچنین حلقه های دور چشم را ترمیم می کند. بنابر این برای از بین بردن لکه ها استفاده از روغن هسته ی انگور روشی سودمند و طبیعی است. برای این منظور کافی است ده قطره روغن نعنا فلفلی را همراه با نصف فنجان شکر قهوه ای، نصف فنجان روغن نارگیلی و بیست قطره روغن هسته ی انگور مخلوط کرده و ترکیب به دست آمده را بر روی پوست خود بزنید و به مدت پانزده دقیقه بر روی پوست ماساژ دهید. در پایان هم آن را به کمک آب ولرم شست و شو دهید. برای رسیدن به بهترین نتیجه می بایست سه بار در طور هفته این کار را انجام دهید.

۱۲) آبرسان فوق العاده ای برای پوست :

خشک شدن پوست یکی از مسائلی است که بیشتر افراد به خصوص افرادی که در شهر هایی سرد و خشک زندگی می کنند با آن رو به رو هستند. این روغن به علت داشتن آنتی اکسیدان های ویژه و ویتامین E توانایی دارد خشکی پوست را برطرف کند.

استفاده از روغن هسته انگور روشی مناسب برای آبرسانی و رطوبت بخشیدن به پوست می باشد که بدون چرب کردن پوست می تواند تاثیر فوق العاده ای بگذارد. بنابر این از این روغن استفاده کنید تا با خشکی پوست خداحافظی کرده و آن را آبرسانی کنید.

۱۳) ترمیم و بازسازی پوست و مو :

روغن هسته ی انگور دارای اسید  لینوئیک می باشد. وجود این اسید سبب نرم کردن پوست و موی شما شده و توانایی زیادی در بازسازی پوست دارد. همچنین همانطور که پیش تر گفتیم روغن هسته انگور توانایی فوق العاده ای در رطوبت بخشیدن به پوست داشته و می تواند با سرعت زیادی جذب پوست شده و پوست خشک را مرطوب کند.

همچنین روغن هسته ی انگور دارای بخش زیادی از مواد مغذی، اسید لینولئیک، ویتامین E و مواد معدنی است که خاصیت بسیاری برای مو داشته و می تواند موهای شما را تقویت کند. این روغن دارای بخش زیادی آنتی اکسیدان است که روند پیری را به تعویق انداخته و سبب سفتی پوست شده و مانع از شل شدن آن می شود. علاوه بر این روغن هسته انگور می تواند مانع از ایجاد چین و چروک بر روی پوست افراد شده و پوست آن ها را جوان نگه دارد. اگر می خواهید موهایی سالم و براق داشته باشید و از ایجاد مو خوره شوره ی سر جلوگیری کرده و انعطاف موهایتان را حفظ کنید کافی است از روغن هسته انگور داخل شامپویی که استفاده می کنید ریخته و از آن استفاده کنید. سپس اجازه دهید ده الی پانزده دقیقه بر روی موهایتان مانده و در نهایت آبکشی کنید تا نتیجه فوق العاده ی آن را مشاهده کنید.

روغن هسته انگور

بیان دقیق تر خواص روغن هسته ی انگور برای موها

همانطور که می دانید گرد و غبار و ریز گرد ها تاثیر منفی بر روی موهای ما می گذارد. همچنین اشعه های UV تاثیر تخریب کننده ی بسیاری بر مو ها دارد. استفاده از این روغن می تواند تاثیرات این موارد مخرب را بر روی موهای ما کاهش دهد. در نتیجه ی این اتفاق ریشه ی موها تقویت شده و ریزش موها کم می شود. در ادامه با تاثیر روغن هسته ی انگور بر روی مو ها بیشتر آشنا می شویم.

۱۴) بهبود شوره سر :

روغن هسته انگور می تواند پوست سر را هیدراتاسیون کند و در نتیجه استفاده از آن مانع از پوسته پوسته شدن سر می شود. شما می توانید به جای استفاده از انواع شامپو ها برای رفع شوره ی سر روغن هسته انگور را امتحان کنید و به نتیجه ی دلخواه برسید. برای رسیدن به این مقصد می بایست سه تا چهار قطره روغن هسته انگور را با مقداری از شامپوی خود ترکیب کرده و بر روی موهای خود بزنید و اجازه دهید پنج دقیقه بر روی موها بماند. در پایان هم موها را آبکشی کنید. انجام این کار بعد از هر بار استحمام سبب از بین رفتن شوره ی سر شما خواهد شد.

۱۵) رشد سریع تر مو :

همانطور که خودتان می دانید نکته ای که راجب بلند شدن موها وجود دارد این است که موها سالم رشد کنند. روغن هسته ی انگور منبعی از مواد مغذی، ویتامین E، اسید لینولئیک و مواد معدنی است که  می‌تواند موها را تقویت کرده و در نتیجه سبب رشد سالم موها شود. برای این منظور کافی است دو تا سه قطره روغن هسته انگور را با یک تا دو قطره روغن حامل ترکیب کرده، روغن را مقدار کمی گرم کنید. حالا مو ها را بشویید. آن ها را خشک کرده و سپس از این ترکیب به موهای خود زده و‌ مو ها را ماساژ دهید. در پایان هم پس از گذشت بیست دقیقه موها را شست و شو دهید.  این روش را یک بار در طول هفته انجام دهید تا به نتیجه ی دلخواه دست یابید.

۱۶) نرم کننده ای فوق العاده برای مو :

استفاده از روغن هسته ی انگور روشی مناسب برای نرم کردن موها است. با انجام این روش موها خشک و شکننده نخواهند بود و موهایی سالم تر خواهید داشت. مواد مغذی، ویتامین E، اسید لینولئیک و مواد معدنی که در روغن هسته انگور وجود دارد سبب می شود شما موهای سالم، نرم و زیبا داشته باشید.

روغن هسته انگور

۱۷) بهبود موهای وز :

وجود لینولئیک اسید در روغن هسته ی انگور سبب می شود وزی مو از بین برود. همچنین وجود ویتامین E در روغن هسته ی انگور یکی از عوامل مهم برای تقویت مو ها است. اگر از روغن هسته ی انگور به صورت منظم استفاده کنید متوجه بازیایی براقی و استحکام  موهای خود خواهید شد. همچنین افزایش رطوبت موها به کمک روغن هسته انگور سبب دور بودن موهایتان از خشکی، شکنندگی، وز شدن و موخوره ی موهایتان می‌شود. برای رسیدن به چنین مقصودی کافی است ده قطره از روغن هسته انگور را با ده قطره عصاره آلوئه ورا و ده قطره سرکه ی سیب ترکیب کنید. سپس ترکیب به دست آمده را همراه با آب در بطری اسپری داری ریخته و‌ مخلوط را بر موهایتان اسپری کنید. و سپس موها را شانه کنید. این کار را  هر روز انجام دهید تا با وز شدن موهایتان خداحافظی کنید.

۱۸) رفع گره های موی سر :

استفاده از روغن هسته ی انگور سبب رسیدن به موهای نرم خواهد شد که صاف بوده و هیچ گونه گره ای در آن وجود ندارد. اگر می خواهید با گره های موهایتان وداع کنید کافی است دو تا سه قطره روغن هسته انگور را با یک قاشق چایخوری ژل آلوئه ورا ،دو قطره گلیسیرین و مقداری آب به خوبی ترکیب کنید. سپس ترکیب به دست آمده را داخل بطری اسپری داری ریخته و سی دقیقه پیش از حمام از آن بر روی موهای خود اسپری کنید تا به نتیجه ی دلخواه دست پیدا کنید.

۱۹) تقویت فوق العاده ی مو :

وجود مقدار زیادی ویتامین  E و C و همچنین وجود بتاکاروتن در روغن هسته ی انگور سبب گشته  تا بسیاری از افرادی که از این روغن استفاده می کنند پس از مدتی متوجه تغییراتی فوق العاده در موی خود باشند. این روغن موهای نازک، شکننده و خشک را بهبود داده و می تواند موی سر شما را تقویت کند. علاوه بر این وجود مقدار زیادی آنتی اکسیدان در روغن هسته انگور می تواند مو ها را از شر آلودگی ها و باکتری ها دور کند. مقدار آنتی اکسیدانی که در این روغن دیده می شود پیش از چهل برابر ویتامین C و E می باشد. این روغن می تواند فولیکول های مو را تغذیه کرده و سبب می شود موها مستحکم شده، نفس بکشد و ‌موادی که به آن احتیاج دارد را دریافت کند.

استفاده از این روغن می‌تواند به اندازه ی سه روز محافظی قوی برای مو در برابر خطرات محیطی باشد. بنابر این استفاده از این روغن روشی موثر برای رسیدن به موهایی بی نظیر است.

روغن هسته انگور

خاصیت فوق العاده ی روغن هسته انگور برای سلامتی

روغن هسته ی انگور خواص بی نظیری برای سلامتی دارد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

۲۰) مقدار زیادی آنتی اکسیدان :

روغن هسته ی انگور دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان می باشد. وجود این آنتی اکسیدان ها عامل اصلی خواص بی شماری است که سبب بهبود سلامتی و زیبایی افراد می شود.

فلاونوئیدی با نام اولیگومریک پروآنتوسیانیدین در آن موجود است که آنتی اکسیدانی بسیار پرسودی است. آنتی اکسیدانی که از آن نام بردیم توانایی این را دارد که از بدن و بافت ها در مقابل رادیکال های آزاد محافظت کند.

۲۱) کم شدن میزان ورم :

بدن افراد ممکن است پس از عمل یا جراحت دچار ورم شود. استفاده از این روغن روشی مناسب برای کاهش ورم بوده و می تواند به شما در حل این مشکل کمک کند.

همچنین یکی از خواص فوق العاده ی روغن هسته ی انگور  تاثیر گذاری در بهتر شدن ورم نارسایی مزمن وریدی است.

همچنین این روغن فوق العاده و عصاره ی آن برای کم کردن ورمی که برآمده از سرطان سینه از دارونما خیلی تاثیرگذار تر عمل می کند.

۲۲) تقویت سیستم ایمنی :

استفاده از روغن هسته انگور می تواند سیستم ایمنی شما را تقویت کند. زیرا این روغن دارای مقدار زیادی ویتامین E می باشد. این ویتامین نوعی آنتی اکسیدانی بسیار قدرتمند است. که توانایی بسیاری در نابودی سلول های سرطانی و میکروب ها دارد. همچنین سبب تحریک تولید سلول هایی ایمنی می شود که به عنوان سلول های B مشهور هستند. و توانایی این را دارند که باکتری ها را خنثی کرده و پادتن ها را تولید کنند.

روغن هسته انگور

 ۲۳) خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش می دهد :

زمانی که فرد حافظه ی خود را از دست می دهد به بیماری آلزایمر مبتلا می شود. با توجه به تحقیقات انجام شده وجود ترکیبات ویژه ای در روغن هسته ی انگور این روغن می تواند از ایجاد پلاک های مغزی جلوگیری کرده و التهاب را کم کند. و در نتیجه خطر مبتلا شدن به آلزایمر را کم می کند.

با توجه به پژوهش های انجام شده شش روش جلوگیری از ابتلا به بیماری آلزایمر وجود دارد که یکی از این روش ها استفاده از روغن هسته انگور می باشد.

۲۴) خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد :

وجود پروآنتوسیانیدین ها در روغن هسته ی انگور سبب کاهش خطر ابتلا به سرطان می شود. اگر به شکلی منظم از این روغن استفاده کنید می توانید از رشد سلول های سرطانی جلوگیری کنید. زیرا این روغن توانایی دارد از پوست در مقابل تاثیرات اشعه ی ماورا بنفش حفاظت کند. با توجه به گفته ی صاحب نظران و پژوهشگران استفاده از روغن هسته انگور تاثیر زیادی در جلوگیری و بهبود سرطان روده بزرگ دارد. همچنین علاوه بر تاثیر این روغن فوق العاده  بر سرطان پوست و سرطان روده بزرگ، استفاده از روغن هسته انگور مانع از ابتلا به سرطان پروستات شده و خطر ابتلا به این سرطان را نیز کاهش می دهد.

۲۵) استحکام استخوان ها :

وجود مقدار زیادی کلسیم در روغن هسته ی انگور سبب شده است این روغن توانایی بسیار زیادی در افزایش استحکام و قدرت استخوان ها داشته باشد. افرادی که با مشکل  کمبود کلسیم در استخوان هایشان روبه رو هستند دچار ضعف استخوانی می شوند. استفاده از روغن هسته انگور روشی مناسب برای درمان این مشکل می باشد.

۲۶) سلامت قلب و عروق :

مصرف روغن هسته انگور یکی از راه های حفظ سلامت قلب و عروق می باشد. پروآنتوسیانیدین که در روغن هسته انگور وجود دارد. خاصیت  آنتی اکسیدانی فوق العاده ای دارد که می تواند از رگ های خونی در برابر آسیب هایی که ممکن است به آن وارد شود حفاظت کند. همچنین مقدار زیادی ویتامین C و E در روغن هسته ی انگور وجود دارد که آنتی اکسیدان هایی بی نظیر می باشند که توانایی دارند به کاهش فشار خون بالا کمک کنند. بنابر این اگر به دنبال روشی ساده برای حفظ سلامت قلب خود می باشید مصرف روغن هسته انگور گزینه ای مناسب و ساده است.

۲۷) درمان سینوزیت:

شاید برایتان جالب باشد که  بدانید استفاده از روغن هسته انگور راهی ساده برای درمان سینوزیت می باشد. کافی است چند قطره از روغن هسته انگور را با نمک ترکیب کرده و ترکیب به دست آمده را در بینی خود اسپری کنید. تا به ساده ترین شکل این مشکل را برطرف کنید.

۲۸) مراقبت از سلامت دهان و دندان :

روغن هسته ی انگور می تواند مواد معدنی مورد نیاز را تامین کرده و از همین جهت مانع از افزایش کرم خوردگی دندان ها شده و می تواند از پوسیدگی دندان ها جلوگیری کرده و درمان کند.

روغن هسته انگور

۲۹) تامین مواد مغذی بدن :

علاوه بر وجود مقدار زیادی بیوفراونوئید ها در روغن هسته انگور، این روغن دارای مقدار زیادی مواد مغذی از جمله اسید سیتریک، پتاسیم، استرول ها، فیبر، توکوفرول ها و پکتین می باشد. این مواد مغذی می توانند سیستم ایمنی را تقویت کنند و حالت دفاعی بدن در برابر باکتری ها و رادیکال های آزاد را بیشتر کنند. در نتیجه شما تنها با مصرف روغن هسته انگور می توانید مقدار زیادی مواد مغذی به بدن خود هدیه دهید.

۳۰) تقویت سلامت ذهنی و شناختی :

این یکی از فوق العاده ترین خواص روغن هسته انگور می باشد. این روغن دارای پروآنتوسیانیدین هایی است که توانایی بهتر کردن کارکرد شناختی مانند خود آگاهی و ادراک را دارا است.

۳۱) کم کردن کلسترول بالای خون :

یکی از فواید روغن هسته ی انگور کاهش میزان کلسترول می باشد. وجود پروآنتوسیانیدین در روغن هسته انگور سبب شده که این روغن توانایی کاهش کلسترول را در بدن داشته باشد. و از جمع شدن کلسترول در بدن جلوگیری کند. استفاده از این روغن لیپوپروتئین های کم چگالی و میزان کلسترول را در بدن کاهش می دهد. و می تواند از این طریق به بدن کمک کند.

۳۲) کمک به درمان نارسایی مزمن وریدی :

وجود برخی ترکیبات ویژه در روغن هسته ی انگور می تواند تاثیر بسیاری بر درمان نارسایی مزمن وریدی داشته باشند. با توجه به تجربیاتی که در این زمینه وجود دارد افرادی که به نارسایی مزمن وریدی مبتلا بودند پس از آنکه ده روز از این روغن مصرف کردند نشانه های بهبودی بسیاری در آن ها به وجود آمد. استفاده از این روغن می تواند در بهبودی بسیاری از نشانه های نارسایی مزمن وریدی مثل حس خارش، درد و سنگینی تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

۳۳) درمان و کنترل دیابت :

یکی از روش های تاثیرگذار در بهبود و کنترل دیابت استفاده از روغن هسته انگور می باشد. با توجه به تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است استفاده از روغن هسته انگور تاثیرات بیشتری در بهبود دیابت دارد و این حتی فراتر از متفورمینی که روشی برای درمان دیابت می باشد، است. روغن هسته ی انگور انسولین را زیاد کرده و میزان قند خون را کم می کند. و از این طریق دیابت را درمان می کند.

۳۴) جلوگیری از آرتریت روماتوئید :

روغن هسته انگور دشمن التهابات است و با توجه به این خاصیت می تواند درد های آرتریت را کاهش دهد. همچنین استفاده از روغن هسته ی انگور سبب تقویت تولید کلاژن شده و سلامت بافت های پیوندی را افزایش می دهد.

روغن هسته انگور

۳۵) بهبود بواسیر و رگ های واریسی :

با استفاده از روغن هسته ی انگور می توان جریان خون را در رگ ها کنترل کرده و از جمع شدن خون در رگ ها جلوگیری کرد. مقدار زیادی فلاونوئید ها، پروآنتوسیانیدین و اولیگومریک در روغن هسته ی انگور وجود دارند که برای تقویت سلامت رگ ها بسیار پر فایده می باشند.

مصرف روغن یا عصاره ی هسته ی انگور می تواند از رگ های آسیب دیده، گردش خون ضعیف و اختلال دریچه های مویرگی که منتهی به رگ های واریسی و هموروئید می شود جلوگیری  کنند.

۳۶) کم شدن نشانه های آسم :

هنگام پیدایش واکنش آلرژی زا، در سیستم ایمنی بدن هیستامین ترشح می شود که مصرف روغن هسته انگور می تواند از این امر جلوگیری کند و نشانه های مرتبط به آلرژی و آسم را کم می کند.

۳۷) تنظیم فشار خون :

مقدار بسیار زیادی آنتی اکسیدان های قوی مانند فنولیک اسید، فلاونوئید ها و اسید لینولئیک در روغن هسته انگور وجود دارند. با توجه به پژوهش هایی که در سال ۲۰۱۵ انجام شد. روغن هسته انگور می تواند وضع فشار خون بیماران را بهبود داده و می تواند فشار خون بالا را کاهش دهد. بنابر این استفاده از روغن هسته انگور روشی مناسب برای کنترل و تنظیم فشار خون می باشد.

۳۸) تقویت قدرت بینایی :

با توجه به میزان خستگی که به علت استفاده از یارانه و گوشی های همراه به چشم های ما وارد می شود استفاده از روغن هسته ی انگور روشی مناسب برای کم شدن خستگی چشم ها است. زیرا هسته ی انگور دارای مقدار زیادی ویتامین E می باشد. و می تواند خستگی چشم ها را کاهش دهد. همچنین این روغن بی نظیر می تواند با بیماری های چشم که به علت وجود دیابت می باشد مبارزه و مقابله کند.

۳۹) تصفیه خون با مصرف هسته انگور :

هسته ی انگور سبب جریان خون شده و سبب می شود لخته ی خون ایجاد نشود. بنابر این روغن هسته ی انگور می تواند سبب کنترل فشار خون شود. نکته ی قابل توجه دیگری که در این زمینه وجود دارد این است که بسیاری از مختصصان تب سنتی معتقدند مصرف هسته ی انگور می تواند رگ های خونی را تقویت کرده و خون را از باقیمانده دارو ها و باقی مواد مضر تصفیه کند. بنابر این روغن هسته ی انگور روشی مناسب برای تصفیه خون می باشد.

روغن هسته انگور

استفاده از روغن هسته ی انگور برای چه کسانی توصیه نمی شود؟

با توجه به اینکه روغن هسته ی انگور به شکل خوراکی است افرادی که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد باید پیش از استفاده با پزشک مشورت کنند.

افرادی که فشار خون بالا یا پایین دارند پیش از استفاده از روغن هسته انگور با پزشک خود مشورت کنند.

افرادی که عمل جراحی کرده اند.

افرادی که داروهایی مصرف می کنند که خون را رقیق می کند. مثل وارفارین یا آسپرین.

عوارض استفاده از روغن هسته انگور چیست؟

استفاده ی موضعی از این روغن ممکن است سبب ایجاد واکنش های آلرژی در افراد شده و باعث قرمزی، بثورات و خارش پوست شود. همچنین وجود مقدار زیاد امگا ۶ در روغن هسته انگور می تواند باعث ایجاد التهاب بر روی پوست شود و علاوه بر این بیماری قلبی را تشدید کند.

به این نکته هم توجه کنید که اگر بیش از حد متعادل از این روغن استفاده کنید به علت وجود امگا۶ متابولیسم بدن کم شده و سبب افزایش وزن و چاقی خواهد شد. بنابر این در استفاده از روغن هسته انگور زیاده روی نکنید.

روغن هسته انگور

چگونه می بایست از روغن هسته انگور استفاده کرد؟

از روغن هسته ی انگور به دو صورت استفاده می شود.

۱) استفاده به صورت خوراکی :

بهترین روش استفاده از این روغن به شکلی خام داخل سالاد و برای درست کردن انواع مختلف سس سالاد است.

۲) استفاده برای پوست و مو :

روغن هسته ی انگور مصرف بسیاری در زیبایی پوست و مو داشته و از آن در تهیه ی بخش زیادی از لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده می شود. همچنین از این روغن به شکل موضعی برای افزایش سلامت پوست و مو استفاده می شود.

بیان نکته تکمیلی

نکته ای که در پایان می بایست به شما تذکر دهیم این است که ابتدا مقداری از این روغن را بر روی پوست خود تست کنید و اگر آلرژی نداشتید از آن استفاده کنید و در غیر این صورت حتما با پزشک مشورت کنید. همچنین برای رسیدن به بهترین نتیجه هر روز از این روغن استفاده کنید.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

482 مطلب