farsi beauty

خواص جینسینگ برای پوست، زیبایی و سلامتی

جینسینگ Ginseng

جینسینگ چیست؟

در حقیقت جینسینگ را یک ماده با ارزش و کامل در طب سنتی می‌شناسند.

متخصصان پوست بر این باورند که این گیاه سطح بالایی از مواد معدنی و آنتی اکسیدان، ویتامین ها و تمامی مواد لازم برای ترمیم سلول ها را پوشش می دهد.

 

جینسینگ را پس از مدت شش سال برداشت می کنند به همین دلیل یکی از با ارزش ترین و پر طرفدار ترین گیاهان در طب سنتی می باشد.

 

خواص جنسینگ برای بدن 

جنسینگ موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود، ریشه این گیاه می تواند گردش خون را به خوبی در بدن افزایش دهد و به همین علت است که برای پوست بدن بسیار مفید است.

به دلیل خواص بالای این گیاه اکثر افراد معروف در کره جنوبی از لوازم های بهداشتی و آرایشی حاوی عصاره جینسینگ استفاده می کند.

 

جینسینگ Ginseng

نام دیگر جینسینگ چیست؟

شاید جالب باشد که بدانید جینسینگ را قهوه شرقی هم می نامند زیرا به خوبی به بدن انرژی می بخشد و همچنین حاوی آنتی اکسیدان زیادی است، این گیاه ضد التهاب است و از آسیب های پوستی جلوگیری می کند.

جنسینگ همانند راز مراقبتی از پوست صورت و بدن شما می باشد.

 

 آیا جینسینگ عصاره یا روغن مفیدی برای پوست بدن دارد؟

همانطور که گفته شد جینسینگ یک گیاه با ارزش است که از عصاره و یا روغن آن هم استفاده می شود.

باید با دستگاه های مخصوص روغن و عصاره گیاه جنسینگ را بکشند و آن را در لوازم های آرایشی و بهداشتی بیفزایند.

لازم است بدانید برخی افراد از عصاره خالص جینسینگ استفاده کرده و آن را با روغن نارگیل، بادام و کنجد مخلوط کرده و از آن به عنوان یک تقویت کننده کامل پوست استفاده می کنند.

 

درباره خواص روغن جینسینگ بدانید

روغن جنسینگ خواص زیادی دارد که در ادامه به 5 خاصیت اصلی آن می پردازیم:

  1. ضد چین و چروک صورت و پوست بدن
  2. ضد جوش و آکنه 
  3. متناسب برای پوست های چرب 
  4. ضد لک های پوستی 
  5. مناسب برای پوست های حساس

 

جینسینگ Ginseng

ضد چین و چروک صورت و پوست بدن

با مصرف روغن جینسینگ می‌توانید چین و چروک پوست خود را از بین ببرید زیرا اعمال این روغن بر روی پوست می تواند به گردش خون کوچکترین رگ های صورت و بدن هم کمک کند و کلاژن سازی را در پوست شما فعال تر از قبل کند، روغن جینسینگ باعث می شود پوست شل و افتاده شما سفت شود و همچنین به دلیل داشتن آنتی اکسیدان لازم در این روغن، پوست شما در برابر برخی از عوامل مضر و رادیکال‌های آزاد محافظت می گردد.

 

تحقیقات ما نشان داده که استفاده از روغن جنسینگ حتی می‌تواند موجب جلوگیری از سرطان های پوستی شود.

 

ضد جوش و آکنه 

مواد مضر زیادی از طریق اطراف می تواند جذب پوست شود و همچنین عوامل داخلی و هورمون های ترشحی هم می توانند موجب شوند که پوست صورت شما جوش ها و آکنه های بسیاری را غالب گردد، آنتی اکسیدان موجود در روغن جنسینگ می‌تواند برای پاکسازی پوست شما از جوش و آکنه موثر باشد و از بروز آکنه بیشتر جلوگیری کرده و شادابی را به پوست شما بازگرداند.

 

 

جینسینگ Ginseng

متناسب برای پوست های چرب 

پوست برخی از افراد چرب است که می‌تواند بسترساز انواع جوش ها و بیرون زدگی های دردناک باشد، اشخاصی که پوست چرب دارند با مصرف عصاره جینسینگ می توانند چربی پوست خود را به اعتدال برسانند و پوست صورت خود را شفاف و شاداب کنند.

 

 

ضد لک های پوستی 

روغن جینسینگ می تواند تحریک ملانوسیت ها را کمتر کرده و با خواص احیا کنندگی و روشن سازی پوست، با تیرگی های پوست شما و لکه های قهوه ای رنگ روی پوست مبارزه کند، از جینسینگ به عنوان یک مهارکننده ملانین استفاده می شود که خود موجب تولید لکه های پوستی است بنابراین اگر حتی لکه پوستی هم دارید می توانید با این عصاره آنها را از بین ببرید.

 

جینسینگ Ginseng

متناسب برای پوست های حساس 

برخی از افراد پوست حساسی دارند که هر نوع لوازم آرایشی و بهداشتی به پوست آنها نمی سازد، اگر شما هم دچار پوست حساسی هستید نیاز نیست نگران باشید زیرا می توانید از عصاره فوق العاده جینسینگ به عنوان یک داروی ضد التهاب و ضد مشکلات پوستی برای مشکلات پوست خود مانند آکنه ها، پسوریازیس، جوش، لک، تورم و التهابات پوستی استفاده کنید.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

485 مطلب