farsi beauty

علت ایجاد ورم لثه و صورت و روش های تضمینی درمان آن را بدانید!

دندان درد

ورم لثه و صورت، بعد از دندان درد یا کشیدن دندان، یکی از مشکلاتی است که ممکن است برایتان پیش بیاید و حتی می تواند برای حضورتان در مجالس و مهمانی ها مانعی ایجاد کرده و شما را در موقعیتی قرار دهد که به دنبال روشی برای رفع این مشکل باشید. شما به راحتی و تنها با انجام چند روش خانگی می توانید از شر ورم صورت و لثه تان خلاص شوید.

در ادامه با فارسی بیوتی همراه باشید.

اولین نکته ای که می بایست به آن توجه کنید، این است که ورم صورتتان واکنش طبیعی بدنتان در برابر روش های درمان دندان درد می باشد. ولی موضوعی که وجود دارد این است که گاهی هم علت ورم صورت شما، کشیدن دندان نیست. بنابر این می بایست اول علت آن را شناسایی و برطرف کنید.

تورم دندان، می بایست با گذشت زمان کمتر شود و اگر غیر این بود می تواند به مشکلات دهان و دندان مربوط باشد، که می بایست توسط دندان پزشک شناسایی و درمان شود.

دندان درد

چرا پس از کشیدن دندان، صورتمان متورم می شود؟

همانطور که پیش تر گفتیم، ورم دندان و صورت یک موضوع طبیعی است. زیرا زمانی که در هر ناحیه ای از بدن، بافتی پاره شود، بعد از آن می توان تورم و کبودی را مشاهده کرد.

زمانی که شما دندانتان را می کشید، بافت هایی که در دهان هستند مثل لثه ها و ریشه ها پاره می شوند و دلیل خونریزی نیز پاره شدن همین بافت ها است.

با توجه به حجم دندان کشیدن، حجم تورم در صورت و لثه نیز متفاوت می باشد. اما از این جهت که اکثر دندان های کشیده شده از دندان های عقب می باشند، بافت هایی که آسیب می بینند نیز بیشتر می باشد. و این موضوع باعث می شود تورم به صورت هم کشیده شود.

نکته ی جالبی که در اینجا می بایست به آن توجه کنید، این است که وجود تورم می تواند ما را از بهتر شدن بافت ها نیز آگاه کند . یعنی وجود آن نمی تواند استرس آور باشد.

شما به سادگی با انجام برخی روش می توانید آن را برطرف کنید.

عفونت دندان

روش های درمان تورم صورت بعد از کشیدن دندان

۱) از کمپرس سرد کمک بگیرید:

زمانی که مقدار زیادی خون به بافت های آسیب دیده می رسند و جمع می شوند، تورم شما تداوم پیدا می کند. در این مواقع لازم است به سراغ روشی بروید که میزان خون رسانی به قسمت متورم را کم کنید. در چنین شرایطی کمپرس سرد می تواند به کمک شما بیاید. کمپرس سرد می تواند رگ های خون رسانی در محل را تنگ کرده و خون رسانی به آن ها را کاهش دهد و به کم شدن تورم کمک کند.

روش استفاده:

شما برای استفاده از کمپرس سرد کافی است چند تکه یخ را داخل پارچه ای تمیز گذاشته یا به سراغ بسته های آماده کمپرس سرد بروید.

سپس کمپرس سرد را چند مرتبه، و هر مرتبه بیست دقیقه روی صورتتان بگذارید. چند مرتبه این کار را تکرار کنید تا شاهد کاهش تورم صورتتان باشید.

نکته ای که در این باره می بایست به آن توجه کنید این است که استفاده از کمپرس سرد یک روز بعد از آنکه دندانتان را کشیدید بسیار موثر می باشد. و باعث کم شدن درد ناشی از دندان کشیدن هم می شود. تا بیست و چهار ساعت پس از کشیدن دندان، استفاده از کمپرس سرد می تواند در کاهش درد و تورم موثر باشد.

۲) از کمپرس گرم استفاده کنید:

زمانی که بیست و چهار ساعت از کشیدن دندانتان سپری شده است، زخم های قسمت آسیب دیده ترمیم شده اند. در این زمان شما اصلا نباید به سراغ استفاده از کمپرس سرد بروید. زیرا نتیجه ی برعکس خواهد داد و باعث افزایش تورمتان خواهد شد. در این مواقع بهترین کار، استفاده از کمپرس گرم می باشد که هم سبب کاهش تورم شده و هم اطراف قسمت متورم را تسکین می دهد .

روش استفاده:

برای استفاده از کمپرس گرم کافی است، کیسه ی آب گرم یا حوله ی داغ را روی قسمت متورم بگذارید. تا زمانی که حوله، گرمای خود را از دست بدهد این کار را ادامه دهید. این روش را، چند مرتبه تکرار کنید تا به نتیجه ی مورد نظرتان برسید.

۳) به سراغ باند فشاری بروید:

یکی از بهترین راه هایی که می تواند خون رسانی به محیط تورم یافته را کم کند فشار می باشد. این فشار می بایست توسط باندی تمیز انجام شود. وگرنه می تواند باعث عفونت دندان هایتان شود. که نه تنها باعث بهبود نمی شود بلکه دوره ی درمان را طولانی تر خواهد کرد.

روش استفاده:

کافی است یک باند تمیز برداشته و برای دندان های جلو، آن را به صورت مستقیم و برای دندان های پشت آن را فقط بر روی پوست قسمت متورم فشار دهید و چند دقیقه آن را نگه دارید. برای اینکه تاثیر این کار بیشتر باشد می توانید آن را همراه با کمپرس سرد انجام دهید. نکته ی مهمی که می بایست به آن توجه کنید این است که این روش را تنها روز اول انجام دهید.

۴) دهانتان را شست و شو دهید:

احتمال دارد بعد از کشیدن دندانتان، مقدار کمی عفونت در دندانتان وجود داشته باشد و کم شدن تورم را به تعویق بیندازد. استفاده از دهان شویه و مواد ضد عفونی کننده می تواند باعث ضد عفونی شدن محیط متورم شده و باعث شود سریع تر بهبود پیدا کنید.

شما می توانید به جای استفاده از دهانشویه از ترکیب آب ولرم و نمک استفاده کنید.

نکته ای که در این باره می بایست به آن توجه کنید این است که از میزان کافی و متعادلی نمک استفاده کنید و در صورتی که اندازه ی دقیق آن را نمی دانید، کافی است محلول های سدیم را از داروخانه تهیه کرده و استفاده کنید.

۵) دارو های ضد تورم مصرف کنید:

در صورتی که روش هایی که پیش تر توضیح دادیم موثر نبودند و یا نیاز داشتید، روند بهبود تورم صورتتان با سرعت بیشتری پیش برود، می توانید به سراغ داروهای ضد تورم بروید. دارو ها به علت تاثیر شیمیایی خود می توانند سرعت بهبود را افزایش دهند. البته بهتر است که مصرف این دارو ها با تجویز پزشک صورت بگیرد. زیرا ممکن است برایتان مضر باشد.

اگر با انجام تمام این روش ها، تورم صورتتان بهبود پیدا نکرد. می بایست به دنبال علت های دیگر باشید. یکی از مهم ترین علت هایی که ممکن است به دلیل آن دچار تورم شده باشید، عفونت می باشد.

دندان درد

تورم دندان بعد از عفونت

در صورتی که دندانتان دچار عفونت شده باشد، در مدت زمان کمی نصف صورتتان متورم شده و دندانی که عفونت کرده، درد خواهد کرد.

عفونت می تواند به علت خراب شدن دندانتان، یا آلوده شدن دندان بعد از کشیدن آن یا جراحی باشد .

نکته ای که وجود دارد، این است که نباید تورم بعد از کشیدن دندانتان را با تورم عفونت اشتباه بگیرید. برای اینکه فرق بین آن ها را متوجه شوید، باید بدانید که تورمی که به علت عفونت ایجاد می شود، در زمان کوتاهی بهبود پیدا نمی کند. زیرا علت این تورم، که عفونت می باشد همچنان در دهان شما موجود می باشد. بنابر این برای از بین بردن تورم عفونت، تنها باید عفونت را از بین ببرید.

عفونت و آبسه دندان

راه های درمان عفونت

از آب نمک استفاده کنید:

به شکل روزانه از آب نمک و دهانشویه استفاده کنید تا بتوانید به بهبود عفونت کمک کنید.

آنتی بیوتیک مصرف کنید:

بهترین کار این است که مصرف آنتی بیوتیک با تحویز پزشک صورت بگیرد. تا بهترین دارو را برای بهبود عفونتتان استفاده کنید. توجه کنید که می بایست سر زمان آن را مصرف کنید تا به نتیجه ی مورد نظرتان دست پیدا کنید.

محیط دندانتان را تمیز نگه دارید:

حتما مسواک بزنید. تا هم محیط دندانتان را تمیز نگه دارد و هم از افزایش عفونت جلوگیری کند.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

485 مطلب