farsi beauty

آشنایی با خواص بی نظیر زنجبیل در طب سنتی

زنجبیل

زنجبیل فواید و خواص دارویی بسیاری دارد که برای بدن بسیار مفید است و در طب سنتی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. در این مقاله از سایت فارسی بیوتی قصد داریم تا شما را با زنجبیل و خواص فوق العاده آن آشنا کنیم.

خواص زنجبیل برای کاهش وزن

زنجبیل برای لاغری و کاهش اندام بسیار مناسب است، چرا که زنجبیل خاصیت گرمازایی دارد و مواد خوراکی گرمازا می توانند سوخت و ساز بدن را افزایش دهند و موجب لاغری در زمان کوتاه تر و کالری سوزی می شود. همچنین ازآنجا که زنجبیل فاقد کالری است و می تواند با مصرف آن شما برای مدتی احساس سیری خواهید کرد. در نتیجه یک امر سبب می شود که چربی های دور شکمتان با سرعت بیشتری از بین بروند.

علاوه بر آن برای اینکه زنجبیل تاثیر بیشتری داشته باشد بهتر است که به صورت خام و قبل از غذا مصرف شود. برای این کار کافیست مقدار کمی زنجبیل را در دهانتان قرار دهید و آن را بجوید و یا می توانید آن را رنده کنید و با لیمو ترکیب کنید.

خواص زنجبیل در زمان بارداری

در صورتی که درباره مصرف زنجبیل در زمان بارداری احساس نگرانی می کنید، بهتر است بدانید که مصرف زنجبیل در زمان بارداری می تواند برای شما مفید باشد. البته افرادی که دیابت و یا سرگیجه دارند بهتر است که از زنجبیل استفاده نکنند. اما به طور بهتر است که خانم های باردار قبل از مصرف زنجبیل با پزشک خود مشورت کنند.

فوایدی که زنجبیل می تواند در زمان بارداری برای خانم های باردار داشته باشد، عبارتند از:

زنجبیل

خواص زنجبیل برای بانوان

زنجبیل برای زنان فواید بسیاری دارد برای مثال استفاده از زنجبیل خشک می تواند برای تسکین دادن درد دوران قاعدگی مفید باشد. علاوه بر آنها زنجبیل دارای فواید مفید دیگری نیز می باشد که از جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تاخیر در قاعدگی
  • مشکل کیست تخمدان
  • عفونت واژن
  • درمان عفونت های قارچی و باکتریایی
  • لکه بینی

نحوه مصرف زنجبیل برای ان مشکلات نیز بدین صورت است که یا می توانید از دمنوش زنجبیل استفاده کنید و یا آن را به صورت خام و با عسل و دارچین بخورید که بسیار برای درمان عفونت واژن مناسب است.

زنجبیل برای حساسیت فصلی

معمولا افرادی که حساسیت فصلی دارند و به بوی گل حساس هستند که علائم آن آبریزش بینی و عطسه می باشد می توانند با نوشیدن چای زنجبیل حساسیت خود را درمان کنند و از عطسه و آبریزش جلوگیری کنند.

زنجبیل برای درمان انواع سرطان ها

سرطان یکی از بیماری های شایع در این روز ها می باشد که بسیاری از افراد به آن مبتلا می شوند. دلیل به وجود آمدن سرطان رشد غیر عادی سلول ها می باشد شما با خوردن زنجبیل خام و تازه می توانید از بروز این مسئله جلوگیری کنید. زنجبیل در خود دارای جینجرول می باشد که این ماده فوق العاده خاصیت ضد سرطانی دارد.

با مراجعه به دکتر طب سنتی و استفاده از داروهای گیاهی مختلف می توانید بسیاری از بیماری ها را درمان کنید و دچار عوارضی نشوید.

تاثیر زنجبیل برای کبد چرب

زنجبیل دارای خواص بسیاری است که می تواند سموم را از کبد خارج کند. مصرف آب زنجبیل صبح ها به صورت ناشتا می تواند برای کسانی که از مشکلات کبدی رنج می برند بسیار مفید باشد.

زنجبیل برای درمان عفونت

شما را با جینجرول آشنا کردیم این ماده موثر که در زنجبیل خام و تازه وجود دارد عفونت را به راحتی درمان می کند و عفونت لثه، تنفسی و تمام عفونت های دهان و دندان را درمان می کند.

زنجبیل

تاثیر زنجبیل بر روی معده

زنجبیل حاوی مواد مغذی و فیبر می باشد. از جمله خواص زنجبیل برای معده، به خصوص در زمانی که ناشتا خورده شود عبارتند از:

  • کاهش مشکلات گوارشی
  • رفع یبوست
  • بهبود حرکات روده
  • کاهش اسید معده

تاثیر زنجبیل در درمان شوره سر

در کنار تمام خواص زنجبیل، زنجبیل دارای خاصیت قارچ کشی نیز می باشد که برای درمان شوره سر مفید است. برای از بین بردن شوره سر با استفاده از زنجبیل کافیست که پودر زنجبیل را با آب ترکیب کنید و به موهایتان اسپری کنید. علاوه بر آن می توانید از روغن زنجبیل و دارچین نیز استفاده کنید.

تاثیر زنجبیل برای سرماخوردگی

دکونژستان ماده ای در زنجبیل است که از بدن در برابر ویروس های سرماخوردگی محافظت می کند و احتقان شما را درمان می کند اگر دچار سرماخوردگی شده اید حتما از پودر زنجبیل استفاده کنید حتی برای تاثیر گذاری بیشتر می توانید در کنار پودر زنجبیل از عسل و لیمو استفاده کنید و آن ها را در یک لیوان آب جوش یا یک لیوان چای باهم ترکیب کنید و سلامتی خود را بدست بیاورید.

تاثیر زنجبیل بر روی پوست صورت

زنجبیل یک اسکراب قوی می باشد که به از بین بردن سلول های مرده پوست کمک می کند و موجب نشاط و شادابی پوست شما خواهد شد. شیوه استفاده از آن اینگونه است که می بایست اندکی از پودر زنجبیل را با عسل ترکیب کنید و مانند ماسک آن را بر روی صورت بمالید و اجازه دهید نیمساعت بر روی پوستتان بماند. سپس صورتتان را با آب ولرم شستشو دهید. برای تاثیر بیشتر می توانید از این ماسک یکبار در هفته استفاده کنید.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
نرگس کاظمی

نرگس کاظمی

نویسنده این مطلب

154 مطلب