farsi beauty

طرز تهیه قورمه سبزی با سبزی اهوازی خوشمزه

قورمه سبزی

در این بخش از آموزش آشپزی قصد داریم شما را با پخت قورمه سبزی با سبزی اهوازی آشنا کنیم. در این دستور نوع سبزی کمی متفاوت بوده و از لوبیای چشم بلبلی در دستور پخت این غذا استفاده می شود، با ما همراه باشید.

مواد لازم:

گوشت تازه ی گوسفندی

۱ کیلو گرم

لوبیا چشم بلبلی

۴۰۰ گرم

پیاز

۲ عدد

سبزی ( تره، جعفری، گشنیز، اسفناج و مقداری شنبلیله )

۱/۵ کیلوگرم

گرد لیمو‌عمانی

۱۵۰ گرم

آب لیمو ترش

نصف فنجان

نمک، فلفل و زردچوبه

به مقدار کافی

گوشت تازه ی گوسفندی

۱ کیلو گرم

دستور پخت قورمه سبزی با سبزی اهوازی

مرحله ی اول، خرد کردن سبزی و آماده کردن لوبیا:

ابتدا لوبیا را داخل کاسه ای مناسب ریخته و به مقداری که یک بند انگشت بالا تر از سطح لوبیا باشد آب اضافه می کنیم تا  لوبیا چند ساعت خیس بخورد. سپس سبزی ها را به خوبی پاک کرده و شست و شو می دهیم. در ادامه سبزی ها را داخل آبکش می ریزیم تا آب اضافی آن گرفته شود و پس از آن، سبزی را به صورت ریز خرد می کنیم. حالا پیاز را پوست گرفته و به صورت نگینی خرد می کنیم. سپس قابلمه ای مناسب بر روی حرارت قرار داده و پیاز را همراه با روغن  داخل قابلمه می ریزیم و کمی تفت می دهیم تا طلایی رنگ شود.

مرحله ی دوم، بار گذاشتن خورش:

در این مرحله گوشت را به تکه های مستطیلی برش داده و داخل قابلمه می ریزیم. سپس مقداری زردچوبه به مواد اضافه کرده و پس از آنکه گوشت تغییر رنگ داد و عطرش پیچید سه الی چهار پیمانه آب اضافه می کنیم‌. حالا حرارت را زیاد می کنیم تا آب قورمه سبزی به جوش بیاید. پس از آنکه آب خورش به جوش آمد لوبیاهایی که به خوبی خیس خورده بودند را به قابلمه اضافه کرده و حرارت را کم می کنیم تا موادمان پخته شود.

مرحله سوم، اضافه کردن سبزی  و گرد لیمو:

زمانی که لوبیا و گوشت نیم پز شدند سبزی های خرد شده را به خورش اضافه کرده و اجازه میدهیم با حرارت ملایم بپزد و جا بیوفتد . سپس در ده دقیقه ی آخر گرد لیمو را همراه با آب لیمو ترش، نمک و فلفل به خورش اضافه کرده و پس از چندین بار جوش زدن خورش را از روی حرارت بر می داریم. خورش قورمه سبزی با سبزی اهوازی آماده است. نوش جان

بیان دو نکته ی تکمیلی پخت قرمه سبزی :

  • این خورش را میتوانید با لوبیا چیتی یا لوبیا قرمز هم درست کنید.
  • سبزی خورش اهوازی دارای اسفناج بیشتری است که باعث لعاب انداختن به غذا می شود.

منبع تصویر  food.ilovefood

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب