farsi beauty

طرز تهیه قورمه مشهدی خوشمزه رستورانی

قورمه مشهدی

در این قسمت از آموزش آشپزی سایت فارسی بیوتی قصد داریم شما را با طرز تهیه ی قورمه مشهدی آشنا کنیم. قورمه مشهدی نوعی غذای خوش طعم و سنتی مشهد است که در سایر نقاط ایران هم پخته شده و طرفداران بسیاری دارد. این غذا در شهر مشهد در مهمانی های خاص و مهمی پخته شده و از گوشت گوسفند تهیه می شود. برای مشاهده ی آموزش مرحله به مرحله ی قرمه مشهدی با ما همراه باشید.

مواد لازم برای چهار نفر :

گوشت گوسفندی

 ۵۰۰ گرم

دنبه

۲۰۰ گرم

پیاز

۲ عدد

نمک و فلفل سیاه

به مقدار کافی

روغن و‌ زردچوبه

به مقدار کافی

دستور پخت قورمه مشهدی

مرحله ی اول، تفت دادن پیاز داخل قابلمه :

در ابتدای کار پیاز را پوست گرفته و به صورت خلالی درشت خرد می کنیم. سپس قابلمه ای مناسب بر روی حرارت گذاشته و  مقداری روغن به آن اضافه می کنیم. سپس پیاز را اضافه کرده و کمی تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود. در ادامه  زردچوبه را به پیاز اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا زردچوبه به خورد پیاز برود. حالا گوشت را به شکل تکه های کوچک یعنی به اندازه ی چنجه خرد می کنیم.

مرحله ی دوم، اضافه کردن گوشت به قابلمه و زمان دادن برای پخت  :

در مرحله ی دوم گوشت را به همراه دنبه داخل قابلمه ریخته و تفت می دهیم. هنگامی که گوشت تغییر رنگ داد فلفل سیاه را به آن اضافه می کنیم و پس از آن یک لیوان آب داخل قابلمه ریخته و حرارت را کم می کنیم. سپس درب قابلمه را می گذاریم و اجازه می دهیم گوشت و دنبه به مدت دو‌ تا سه ساعت بر روی حرارت ملایم مانده و به خوبی پخته شوند. در مدتی که گوشت و دنبه بر روی حرارت هستند هر سی دقیقه یک بار به غذا سر زده و آن را زیر و‌ رو می کنیم تا تمام موادمان به صورت یکدست پخته شوند.

مرحله ی‌ سوم، کشیده شدن کامل آب گوشت و سرو آن :

در مرحله ی سوم پس از آنکه گوشت به طور کامل پخته شده و مغز پخت شد حرارت را زیاد می کنیم و ‌درب قابلمه را بر می داریم سپس مقداری نمک اضافه کرده و تفت می دهیم و زمان می دهیم تا آب داخل قابلمه به طور کامل کشیده شود. پس از آنکه آب قابلمه کاملا کشیده شد زمان می دهیم تا گوشت و دنبه با روغن خودشان به خوبی سرخ شوند. ‌در پایان هم آن را در ظرف مورد نظر ریخته و به همراه نان یا برنج سرو می کنیم. قورمه ی خوش طعم  مشهدی آماده است.‌ نوش جان

منبع تصویر amozeshe_ashpazi1

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب