farsi beauty

طرز تهیه شیرینی قرابیه پیشمانیه خوشمزه ترکیه ای به سبک قنادی

شیرینی قرابیه پیشمانیه

شیرینی قرابیه پیشمانیه یکی از شیرینی های ساده ی کشور ترکیه است که طعمی فوق العاده داشته و دارای بافتی بسیار نرم می باشد. برای مشاهده ی آموزش شیرینی پیشمانیه در بخش آموزش آشپزی سایت فارسی بیوتی با ما همراه باشید.

مواد لازم:

کره

۲۵۰ گرم

روغن مایع

۱ فنجان

پودر نارگیل

۱ فنجان

پودر قند

۴ قاشق غذاخوری

آرد قنادی

حدوداً ۱ پیمانه

 

مواد لازم برای تزئین :

پودر قند

۱ قاشق چایخوری

پودر نارگیل

۱ قاشق غذاخوری

دستور پخت شیرینی قرابیه پیشمانیه

در مرحله ی اول کره را همراه مواد دیگر مخلوط می کنیم :

در مرحله ی اول کره را از یخچال خارج کرده و اجازه می دهیم ۳۰ دقیقه در فضای محیط بماند تا نرم شود. سپس کاسه ای مناسب انتخاب کرده و کره را همراه با روغن مایع و پودر نارگیل به کاسه اضافه کرده و هم می زنیم. سپس پودر قند را به موادمان اضافه می کنیم. و به خوبی مخلوط می کنیم تا بافتی منسجم پیدا کند.

در مرحله ی دوم آرد را به مواد اضافه کرده و فر را روشن می کنیم :

در این مرحله آرد را الک کرده و آن را آرام آرام و کنترل شده به موادمان اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا خمیری لطیف و نرم به دست بیاید که به دست نچسبد. پس از آنکه خمیر داخل کاسه جمع شده و دیگر به دست نچسبید دیگر آرد را به مواد اضافه نمی کنیم.

حالا فر را با دمای ۱۷۰ درجه روشن کرده و اجازه می دهیم فر به خوبی گرم شود. در ادامه سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

در مرحله ی سوم شیرینی را در فر می پزیم :

در مرحله ی سوم خمیر را جلوی دستمان قرار داده و به اندازه ی گردو از آن برداشته و گرد می کنیم. سپس شیرینی ها را داخل سینی فر می چینیم. پس از آنکه تمام خمیر را به صورت گرد شکل داده و داخل سینی چیدیم. سینی را داخل فر می گذاریم تا ده تا پانزده دقیقه داخل فر مانده و بپزد . پس از آنکه شیرینی ها طلایی شدند آنها را از فر خارج می کنیم. و اجازه می دهیم خنک شوند. در پایان هم پودر قند و پودر نارگیل را ترکیب کرده و قرابیه ها را داخل ترکیب این دو قرار می دهیم.و داخل ظرف مورد نظر می چینیم. شیرینی قرابیه ی پیشمانیه ی ما آماده است.

منبع تصویر ashpazi.majlesii

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

482 مطلب