farsi beauty

طرز تهیه شیرینی قرابیه خوشمزه تبریزی به سبک قنادی

شیرینی قرابیه

شیرینی قرابیه یکی از شیرینی های پر طرفداری می باشد که اصالتش مربوط به شهر تبریز است. قرابیه فانتزی از نوع معمولی آن کمی کوچک تر است و با سس تمشک و مارمالاد تزئین می شود. با ما همراه باشید تا طرز پخت این شیرینی ترد و فوق العاده را به روش ترکیه ای به شما آموزش دهیم.

مواد لازم :

کره یا مارگارین

۲۵۰ گرم

تخم مرغ

۱ عدد

آرد

۴ تا ۴/۵ پیمانه

وانیل

۱ بسته ی پنج گرمی

پودر شکر

نصف پیمانه

روغن

۱ پیمانه سر خالی

 

مواد رویی :

مارمالاد یا سس تمشک

به مقدار دلخواه

طرز تهیه ی شیرینی قرابیه ی فانتزی

مرحله ی اول :

در ابتدای کار کره ای را که با دمای محیط نرم شده است را داخل ظرفی ریخته و با پودر شکر مخلوط می کنیم. سپس وانیل، روغن و تخم مرغ را به موادمان اضافه کرده و خوب هم می زنیم تا یک دست شود. پس از آن آرد را که قبلا الک کرده ایم را به موادمان اضافه کرده و خوب مخلوط می کنیم تا جایی که خمیر به دست آمده به دستمان نچسبد.

مرحله ی دوم :

حالا فر را بر دمای ۱۶۰ درجه روشن می کنیم تا گرم شود. سپس موادمان را داخل یک قیف همراه با ماسوره ریخته و  پس از آن، سینی را با کاغذ روغنی می پوشانیم. و به کمک ماسوره شیرینی ها را به صورت شکوفه ای با فاصله داخل سینی قرار می دهیم.

مرحله ی آخر :

در مرحله ی آخر شیرینی را به مدت بیست دقیقه داخل فر قرار می دهیم تا   طلایی و پخته شود (شیرینی نباید زیاد داخل فر بماند وگرنه سفت و خشک می شود.) پس از آنکه شیرینی طلایی شد آن را از فر خارج کرده و می گذاریم کامل خنک شود سپس وسط آن را با مارمالاد، سس تمشک یا شکلات ذوب شده تزئین می کنیم. شیرینی شما آماده است.

نوش جان

شیرینی قرابیه

منبع تصاویر shirinikadeh_asal_banoo و tiwa_studio

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب