farsi beauty

طرز تهیه قیمالی پیده ( پیده گوشت ) خوشمزه ترکیه ای

قیمالی پیده

در این قسمت از آموزش آشپزی در سایت فارسی بیوتی قصد داریم شما را با نحوه ی پخت قیمالی پیده، یکی از غذاهای ساده و خوشمزه ی کشور ترکیه که با مواد متنوعی درست می شود، آشنا کنیم.

مواد لازم :

آب ولرم

1 لیوان

کره ذوب شده یا مارگارین

‌4 قاشق غذاخوری

‌آرد همه کاره

1 کیلو گرم

‌مخمر نان تازه

1 قاشق غذاخوری

آب گرم

یک لیوان و نیم 

‌نمک

3 قاشق غذاخوری

 

مواد میانی:

‌پیاز بزرگ

1 عدد

فلفل دلمه ی سبز (خرد شده)

1 عدد

‌فلفل دلمه ی قرمز (خرد شده)

1 عدد

شکر

1 قاشق چایخوری

جعفری (تازه و خرد شده)

1 دسته

گوشت چرخ کرده (یا خرد شده)

250 گرم

پاپریکا

2 قاشق چایخوری

فلفل سیاه

2 قاشق چایخوری

 

مواد لازم برای سس:

‌فلفل سیاه

2 قاشق چایخوری

سس گوجه فرنگی سالسا

‌2 قاشق غذاخوری

رب گوجه فرنگی

2 قاشق غذاخوری

‌روغن زیتون

1 قاشق غذاخوری

دستور پخت قیمالی پیده

مرحله ی اول ( آماده کردن خمیر پیده ) :

در ابتدای کار، باید خمیر پیده را تهیه کنید. آب ولرم، ۸۵۰ گرم آرد و مارگارین، مخمر، آب گرم، شکر و نمک را درون یک کاسه ی مناسب می‌ریزید و خوب هم می‌زنید و به مدت پنج دقیقه ورز می دهید.

مرحله ی دوم ( نکاتی در مورد خمیرتان ) :

سپس دستتان را با یکم آب تر کنید. تا موقع ورز دادن، خمیرتان به دستتان نچسبد. اگر در هنگام ورز دادن خمیرتان خیلی سفت شد کمی آب بیشتر اضافه کنید و اگر خیلی نرم شد می توانید کمی آرد اضافه کنید.

مرحله ی سوم ( استراحت دادن خمیر پیده ) :

در این مرحله زمانیکه ورز دادن خمیرتان را تمام کردید باید روی کاسه را با یک کیسه ی پلاستیکی یا سلفون به طور کامل بپوشانید. حال کاسه را در گوشه ای بگذارید و اجازه دهید به مدت چهل و پنج دقیقه استراحت کند.

مرحله ی چهارم ( آماده سازی مواد میانی ) :

در این حین که خمیرمان در حال پف کردن است به سراغ مواد میانی می رویم. باید پیاز را شسته و پوست بکنید و به صورت نگینی (ریز) خرد کنید و درون یک کاسه ی مناسب بریزید. گوشت چرخ کرده (خرد شده) را به آن اضافه کنید.

مرحله ی پنجم ( ادامه ی آماده سازی مواد میانی ) :

جعفری های خرد شده و فلفل های دلمه ای خرد شده (هم سبز و هم قرمز) رب گوجه فرنگی و دو قاشق غذاخوری آب، شکر و نمک و فلفل سیاه و پاپریکا به کاسه اضافه کنید.

خوب با هم ترکیب کنید و کنار گذارید تا مزه دار شوند.

مرحله ی ششم ( آماده سازی سس ) :

در این مرحله به آماده کردن سس نانمان می پردازیم. برای این کار سس سالسا، روغن زیتون، فلفل سیاه و رب گوجه فرنگی را درون یک کاسه بریزید. 

و خوب هم بزنید و کنار می گذارید.

مرحله ی هفتم ( چونه گرفتن خمیر ) :

حالا خمیرمان را که پف کرده و آماده شده است برمی‌داریم و از آن پانزده چانه می گیریم  روی سطح صافی آرد بپاشید و خمیر را روی آن قرار بدهید (این کار برای این است که خمیر به میز نچسبد)

بعد چانه های خمیر را به اندازه ی یک بیضی بلند (تقریباً یک دست) صاف پهن کنید و سس را روی آن بریزید.

مرحله ی هشتم ( آماده کردن چونه ها ) :

همانطور که در مرحله ی قبل گفته شد روی هر بیضی سس می ریزید اما مراقب باشید که روی لبه ها سس نریزید و به اندازه ی یک بند انگشت جا بگذارید. حالا ترکیب گوشت (مواد میانی) را به صورت یکدست روی سس بریزید. و همه ی قسمت های خمیر را با گوشت بپوشانید.

مرحله ی نهم ( آماده سازی نان ) :

گوشت ها را روی خمیر فشار دهید به طوری که کاملاً یکدست شود و به خمیر بچسبد. حالا لبه ی خمیر را به سمت داخل رول می‌کنیم. توجه کنید فقط قسمت هایی را به داخل رول کنید که سس نزده اید.

مرحله ی دهم ( قرار دادن در فر ) :

حالا قسمت های لبه را به هم بچسبانید و جمع کنید جوری که نانتان شکل قایق شود. در ادامه کف سینی را با کاغذ روغنی بپوشانید یا آن را چرب کنید. حالا قیمالی ها را روی سینی قرار دهید و بچینید. فر را روشن کنید و دمای آن را بر روی  220 درجه سانتی گراد قرار دهید و بگذارید تا گرم شود.

مرحله ی آخر :

سینی را درون فر از قبل گرم شده قرار بدهید و بگذارید تا نان ها طلایی شوند (این کار حدوداً پانزده دقیقه طول خواهد کشید). بعد از گذشت این زمان می توانید قیمالی پیده ی خوشمزه تان را در یک ظرف زیبا سرو کنید.

نوش جان

منبع تصویر lahmacunzadee

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
گلنوش قندی

گلنوش قندی

نویسنده این مطلب

27 مطلب