farsi beauty

طرز تهیه ی قیمه ی ریش ریش خوشمزه

قیمه ی ریش ریش

در این قسمت از آموزش آشپزی سایت فارسی بیوتی قصد داریم شما را با روش تهیه ی قیمه با گوشت ریش ریش آشنا کنیم. قیمه با گوشت ریش ریش یکی از غذاهای خوشمزه ی ایرانی است که طرفداران بسیاری دارد و با رسپی های متنوعی پخته می شود. با ما همراه باشید.

مواد لازم ( برای ۴ نفر ) :

گوشت گوساله یا گوسفند

۶۰۰ گرم

لپه

دو سوم پیمانه

پیاز

۴ عدد متوسط

رب گوجه فرنگی

۲ قاشق غذاخوری

آب قلم

۱ لیوان

سیب زمینی

۳ عدد متوسط

گلاب

یک دوم قاشق چایخوری

گرد لیمو عمانی

۱ قاشق مربا خوری

زعفران دم کرده

به مقدار کافی

نمک و زردچوبه

به مقدار کافی

فلفل سیاه و پودر دارچین

به مقدار کافی

دستور پخت قیمه ی ریش ریش:

مرحله ی اول، خیس کردن و پخت مواد اولیه:

در مرحله ی اول لپه را شسته و به همراه آب داخل کاسه ای مناسب می ریزیم. به طوری که مقدار آب یک بند انگشت بالا تر از سطح لپه باشد. سپس دو ساعت زمان می دهیم تا لپه خیس بخورد. پس از گذشت این زمان لپه را آبکش می کنیم تا آب آن کشیده شود. حالا گوشت را همراه با نمک و زردچوبه و یک عدد پیاز کامل پوست کنده و مقداری آب که روی مواد را بپوشاند روی حرارت می گذاریم و اجازه می دهیم دو تا سه ساعت گوشت به طور کامل پخته شود. سپس گوشت را از آب گوشت خارج کرده و ریش ریش می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله ی دوم، لپه را می پزیم:

در مرحله ی دوم یک عدد پیاز را پوست گرفته و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. سپس قابلمه ای مناسب انتخاب کرده و پیاز را همراه با نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و روغن داخل قابلمه می ریزیم تا پیاز سبک شود. سپس لپه را داخل قابلمه ریخته و تفت می دهیم. حالا دو لیوان آب گوشت را همراه با زعفران دم کرده به موادمان اضافه کرده و درب قابلمه را می بندیم و اجازه می دهیم لپه به مدت دو ساعت روی حرارت ملایم بماند تا به خوبی پخته شود. پس از دو ساعت که لپه پخت قابلمه را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله ی سوم، مواد خورش را ترکیب کرده و خورش را بار می گذاریم:

در مرحله ی سوم پیاز هایی که باقی مانده است را به صورت نگینی یا خلالی ریز خرد کرده و داخل قابلمه ای مناسب می ریزیم. سپس مقداری نمک، زردچوبه و روغن به قابلمه اضافه کرده  و قابلمه را بر روی حرارت ملایم قرار می دهیم. حالا پیاز را به خوبی تفت می دهیم تا سبک شود. در ادامه دارچین را به همراه رب گوجه فرنگی داخل قابلمه می ریزیم و کمی تفت می دهیم تا بوی خامی رب گوجه فرنگی از بین برود و رنگش باز شود.

مرحله ی چهارم، باقی مواد خورش را اضافه کرده و سرو‌ می کنیم:

در این مرحله گرد لیمو را اضافه کرده و لپه هایی که در آب گوشت پخته بودیم را آبکش می کنیم و لپه ی آبکش شده را همراه با  گوشت ریش ریش شده، زعفران دم کرده، گلاب، آب قلم و ۱ لیوان آب جوش به قابلمه اضافه می‌کنیم و به خوبی مخلوط می کنیم تا موادمان یکدست شود. در این قسمت از کار درب قابلمه را می گذاریم و زمان می دهیم تا خورش بر روی حرارت ملایم پخته و جا بیوفتد. به این نکته توجه کنید که این خورش به صورت کم آب سرو می شود. اگر مایل بودید می توانید برای چاشنی ده دقیقه ی آخر آب نارنج را به خورش اضافه کنید. پس از آنکه قیمه جا افتاد حرارت را خاموش کرده و خورش را در ظرف مورد نظرمان می ریزیم و با سیب زمینی سرخ شده تزئین کرده و با برنج سرو می کنیم. خورش شما آماده است. نوش جان

منبع تصویر foodpokht

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب