farsi beauty

طرز تهیه کیک توت فرنگی کرمدار خوشمزه به سبک آلمانی

کیک توت فرنگی

این کیگ با نوع رسپی متفاوت و خاص می تواند به عنوان یک دسر یا میان وعده مقوی و خوشمزه حتی در منزل هم سرو شود. در این دستور آشپزی به شما عزیزان آموزش می دهیم که چگونه به طور جداگانه کیک، مارمالاد و کرم کیک را آماده سازی کنید. همانطور که می دانید یکی از مواد اولیه این کیک توت فرنگی می باشد که میوه لذیذ و مقوی است، بنابراین برای اینکه بتوانید از خواص کیک های میوه ای استفاده کنید با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک :

تخم مرغ

3 عدد

شکر

150گرم

وانیل

¼ قاشق چای خوری

شیر

170 گرم

روغن مایع

80 گرم

آرد

220 گرم

بکینگ پودر

1 قاشق چایخوری

توت فرنگی

10 الی 15 عدد

 

مواد لازم برای کرم وانیلی :

شیر

250 گرم

زرده تخم مرغ

1عدد

شکر

2قاشق غذاخوری

نشاسته ذرت

1قاشق سوپ خوری

وانیل

¼ قاشق چایخوری

 

مواد لازم برای مارمالاد توت فرنگی :

توت فرنگی

8 الی 10 عدد

شکر

2 قاشق غذاخوری

نشاسته ذرت

1 قاشق غذاخوری

آب

2 قاشق غذاخوری

وانیل

¼ قاشق چایخوری

دستور پخت کیک توت فرنگی کرم دار

مرحله اول :

آماده سازی کیک از مهم‌ترین مراحل این رسپی آشپزی است بنابراین تمامی مواد لازم را نیم ساعت در فضای اتاق قرار دهید و از یخچال خارج کنید.

 سپس فر را با حرارت 180 درجه سانتی گراد گرم کنید.

مرحله دوم :

تخم مرغ، وانیل و شکر را درون کاسه ای ریخته و آن را با همزن برقی به مدت 6 الی 7 دقیقه خوب هم بزنید. هنگامی که مواد کش دار شد روغن مایع و شیر را اضافه کنید و با دور کند مخلوط کنید.

مرحله سوم :

بکینگ پودر و آرد را 3 بار الک کنید و در طی 2 مرحله به محتویات کاسه اضافه کنید و هم بزنید تا مواد یکدستی به وجود بیاید.

مرحله چهارم :

اکنون قالب مورد نظرتان را با کره سرد شده و روغن جامد عطردار چرب کنید، سپس مقداری آرد درون قالب بپاشید و بعد قالب را برگرداند تا آرد اضافی از ظرف خارج شود.

مرحله پنجم :

مایه کیک را درون قالب بریزید و با سیخ چوبی هواگیری کنید (هوای گیری کردن کیک کار سختی نیست، کافیست سیخ را درون مایه کیک بچرخانید تا حباب های کیک از بین برود)

مرحله ششم :

طبقه میانی فر را آماده کنید و قالب کیک را درون آن قرار دهید و 40 دقیقه به آن زمان پخت دهید.

مرحله هفتم :

اکنون به سراغ آماده سازی کرم وانیلی می رویم؛ شیر سرد را درون قابلمه های متناسب با ریخته سپس نشاسته ذرت و تخم مرغ را با شکر به محتویات اضافه کنید و روی حرارت ملایم قرار داده و به آرامی هم بزنید.

مرحله هشتم :

هنگامی که مواد غلیظ شد قابلمه را از حرارت برداشته و وانیل را به محتویات قابلمه اضافه کنید و سپس مجددا مواد را هم بزنید تا وانیل ولرم شود.

مرحله نهم :

 پس از گذر نیم ساعت کیک را تست کنید (برای تست پخت کیک کافیست یک خلال دندان در کیک فرو برده و خارج کنید اگر مایه کیک به خلال دندان چسبید کیک اکنون آماده نمی باشد، اما اگر خلال دندان را بدون تکه های از محتویات کیک بیرون کشیدید کیک شما آماده است)

مرحله دهم :

کیک را از قالب جدا کرده و مایع کرم وانیلی را روی سطح کیک بریزید و با کاردک آن را صاف کنید، سپس کیک را درون یخچال قرار دهید.

مرحله یازدهم :

حال زمان آماده سازی مارمالاد توت فرنگی می باشد توت فرنگی ها را مکعبی خرد کنید و با نشاسته ذرت شکر و آب درون یک تابه بریزید و روی حرارت کم یا ملایم قرار دهید.

مرحله دوازدهم :

پس از نرم شدن توت فرنگی های روی حرارت، باید آنها را با گوشت کوب برقی له کنید و اجازه دهید مواد غلیظ شود، پس از گذشت چند دقیقه مواد را از روی حرارت بردارید تا به خوبی خنک شود.

مرحله سیزدهم :

زمانی که مواد به خوبی خنک شد، کیک را از یخچال خارج کرده و برای تزیین کیک می توانید کیک را برش دهید و مارمالاد را روی آن بریزید یا بطور برش نخورده مارمالاد توت فرنگی را با قیف روی کیک بریزید و آن را با نوشیدنی مورد علاقه تان سرو کنید.

کیک توت فرنگی

منبع تصاویر platedcravings

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
پویش تشکری

پویش تشکری

نویسنده این مطلب

134 مطلب