farsi beauty

هر آنچه که باید درباره ژلیش ناخن و فواید و مضرات آن بدانید.

ژلیش ناخن

یکی از روش هایی که امروزه طرفداران زیادی در زمینه زیبایی دستان مورد توجه قرار دارد، ژلیش ناخن می باشد. ژلیش ناخن انقدر طرفدار دارد که شما باید برای ژلیش ناخن هایتان از چند روز زودتر اقدام کنید.

لازم است بدانید که ژلیش یا همان لاک ژلیش با کاشت ناخن با ژل متفاوت است و ژلیش ناخن نمی تواند قد ناخن شما را بلند کند و یا تغییر در فرم ناخن شما ایجاد کند.

ژلیش ناخن تنها برای زیبایی ناخن و طراحی ناخن شما مورد استفاده قرار می گیرد.

حال برای اینکه بدانید ژلیش ناخن چیست و چه مزایا و معایبی دارد، تا انتهای این مقاله از سایت فارسی بیوتی با ما همراه باشید.

ژلیش ناخن چیست؟

لاک ژل، یک لاک رقیق و مایع است و نحوه استفاده از آن درست مانند لاک معمولی است، با این تفاوت که لاک ژل به سرعت خشک نمی شود و می توانید به راحتی لاک را در سطح ناخن پخش کنید، بدون اینکه رد فرچه لاک باقی بماند.

علاوه بر آن برای خشک شدن لاک ژل باید از دستگاه UV استفاده کنید.

مراحل ژلیش ناخن

مراحل ژلیش ناخن به این صورت است که بعد از قرارگیری لاک ژل بر روی سطح ناخن و از بین بردن رد فرچه لازم است که دستتان را برای ۱ تا چند دقیقه زیر دستگاه یووی قرار دهید .

به جز این راه راه دیگری برای خشک کردن لاک ژل وجود ندارد. البته با توجه به برند لاک ژل ها و نوع لامپ های به کار رفته در دستگاه مدت زمان قرار گیری دست در دستگاه برای خشک شدن لاک متغیر بوده و در صورتی که لاک ژل در مدت زمان گفته شده به خوبی خشک نشده باشد لازم است که مجدد در دستگاه uv قرار گیرد.

در واقع فرایند بدین صورت است که در اثر تماس لاکچر با اشعه uv لاک ژل از حالت مایع به جامد تبدیل خواهد شد و خشک می شود.

همچنین به یاد داشته باشید که نباید به محض قرار دادن دستانتان در دستگاه یووی دستتان را از دستگاه خارج کنید. همچنین مراقب باشید که ناخنتان با بدنه دستگاه برخورد نکند زیرا موجب خراب شدن لاک شما خواهد شد.

لازم به ذکر است که ژلیش ناخن پا نیز به همین روش و طی انجام همین مراحل انجام می پذیرد.

ژلیش ناخن

آیا اشعه UV(یووی) برای بدن ضرر دارد؟

همانطور که شما از پوستتان در برابر اشعه خورشید با استفاده از کرم های ضدآفتاب محافظت می کنید، اشعه یووی نیز که برای خشک کردن لاک ژل مورد استفاده قرار می گیرد، می تواند به سلامت بدن شما آسیب برساند.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی در صنعت تولید محصولات آرایشی سعی بر آن شده است که بتوان لاک ژل را با استفاده از نور LED نیز خشک کرد.

در واقع نور ال ای دی آسیبی به سلامت بدن شما نمی رساند. البته لازم به ذکر است که در حال حاضر در بسیاری از سالن های آرایشی و ناخن از نور LED برای خشک کردن لاک ناخن استفاده میشود.

لازم به ذکر است که قرار دادن دستتان در زیر نور ال ای دی برای مدت ۱۵ تا ۶۰ ثانیه کافی خواهد بود. در صورتی که لاک ناخن به خوبی خشک نشده باشد می توانید مجدداً دستتان را در زیر نور LED قرار دهید.

فرق بین لاک معمولی و لاک ژل در چیست؟

همانطور که گفته شد برای خشک شدن لاک ژل لازم است که دستتان را در دستگاه UV و یا زیر نور LED قرار دهید تا لاک از حالت مایع به جامد تبدیل شود و یا به اصطلاح لاک خشک شود. همچنین در صورتی که نیاز باشد شما چند لایه دیگر لاک ژل را بزنید تا به خوبی ناخن تان را کاور کند، لازم است که بعد از هر لایه دستانتان را درون دستگاه یووی و یا زیر نور ال ای دی قرار دهید.

همچنین بعد از زدن تاپ کات برای محافظت و محکم شدن لاک اصلی، یا به اصطلاح به عنوان پوشش نهایی ناخن مورد استفاده قرار می گیرد، لازم است که مجدداً دستتان را زیر نور ال ای دی یا دستگاه یووی قرار دهید تا تاپ کات نیز خشک شود.

لازم به ذکر است که تاپ کات می تواند مات و یا براق باشد، بسته به سلیقه شما می توانید از تاپ کات مورد نظر استفاده کنید.

آیا ژلیش ناخن برای ناخن ضرر دارد؟

در واقع ژلیش ناخن ضرری برای ناخن های شما ندارد. البته برخی افراد گفتند که ژلیش ناخن، به ناخن ها آسیب زده است. البته این آسیب به سبب نحوه پاک کردن ژلیش از روی ناخن مربوط میشود و ربطی به ماهیت ژلیش ندارد.

در صورتی که برای پاک کردن ژلیش ناخن از مواد جنس خوب و سالم استفاده شود، آسیبی برای ناخن های شما ندارد.

جالب است بدانید که برخی افراد می گویند که استفاده از لاک ژل و یا لاک معمولی مانع نفس کشیدن ناخن خواهد شد، در صورتی که ناخن عضو مرده بدن به حساب می آید که احتیاجی به نفس کشیدن ندارد.

در صورتی که بعد از ریمو ژلیش بافت ناخن شما دیده باشد، می توانید از روغن و یا کرم های تقویت کننده ناخن استفاده کنید.

همچنین به یاد داشته باشید که موقع مانیکور ناخن لایه پوستی اطراف ناخن را نکنید زیرا موجب عفونت خواهد شد.

ژلیش ناخن

هزینه ژلیش ناخن

هزینه ژلیش ناخن متفاوت است و ممکن است قیمت هر سالن با سالن دیگر متفاوت باشد. از جمله عواملی که بر هزینه ژلیش ناخن تاثیر گذار است عبارتند از: منطقه سالن آرایشی، برند وسایل و میزان مهارت ناخن کار می باشد.

همچنین توجه داشته باشید که قیمت ژلیش ناخن متغیر بوده و در صورتی که بخواهید بر روی ناخنتان طرح نیز داشته باشید و یا از لاک هایی مانند کروم و یا... استفاده کنید، باید هزینه بیشتری بپردازید. هزینه طرح و روی ناخن به ازای هر ناخن به صورت جداگانه محاسبه می گردد .

لازم به ذکر است که شما می توانید کیت مخصوص ژلیش ناخن را از لوازم آرایشی خریداری و خودتان در خانه ناخن هایتان را ژلیش کنید. مقدار هزینه این کیت ژلیش از هزینه ژلیش ناخن بیشتر بوده اما شما می توانید از آن برای چندین مرتبه استفاده کنید.

ژلیش ناخن برای چه مدت بر روی ناخن باقی می ماند؟

مدت زمان ماندگاری ژلیش ناخن به عواملی مانند برند وسایل و تخصص ناخن کار بستگی دارد، اما به صورت میانگین یک تا سه هفته بر روی ناخن شما باقی می ماند، که در این مدت ژلیش کاملاً سالم، بدون ترک و لب پریدگی خواهد بود. از آن پس تا یک ماه و یا بیشتر نیز می توانید برای ترمیم ژلیش ناخن تان اقدام نکنید. اما توجه داشته باشید که در این زمان ناخن های شما رشد کرده و ژلیش ناخن تان نیز ظاهر مانند روزهای اول را نخواهد داشت.

چگونه ژلیش ناخن را ریموو کنیم؟

شما نمی توانید با استفاده از لاک پاک کن یا استون ژلیش را پاک کنید. برای ریمو کردن ژلیش باید به سالن های آرایشی و یا سالن های ناخن مراجعه کنید. همچنین به هیچ وجه لایه های لب پریده ژلیش را با ناخن گیر و یا دست از روی ناخن نکنید، زیرا این کار موجب آسیب رسیدن به ناخن خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه ترک و یا لب پریدگی فوراً برای ترمیم ژلیش اقدام و به سالن های ناخن مراجعه کنید.

ژلیش ناخن

مزایا و فواید ژلیش ناخن

  • زیبایی ناخن و سالم ماندن ناخن و جلوگیری از شکستن ناخن
  • ژلیش زود خشک می شود و نیاز نیست مدت ها بنشینید و هیچ کاری نکنید تا لاک دستتان خشک شود.
  • جلوگیری از جویدن ناخن به خصوص برای افرادی که به این کار عادت دارند.
  • استفاده از لاک معمولی موجب می شود که در اثر کار کردن مدام لاکتان لب پر شود. اما ژلیش لب پر نمی شود مگر در شرایط خیلی خاص.
  • در صورتی که قصد سفر دارید می توانید ناخنتان را ژلیش تا برای مدت طولانی بدون تغییر و خراب شدن باقی بماند.
  • با ظرف شستن میزان شفافیت لاک معمولی از بین می رود و در مواردی لاکتان کنده می شود. اما ژلیش به این راحتی کنده نمی شود.
  • استفاده از ژلیش برای افرادی که در طول روز با مواد شیمیایی مختلفی سروکار دارند بسیار توصیه میشود.
  • در واقع ژلیش ناخن، معایب و عوارضی برای شما ندارد و شما می توانید با خیال راحت با استفاده از ژلیش ناخن زیبایی را به ناخنتان ببخشید.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
نرگس کاظمی

نرگس کاظمی

نویسنده این مطلب

154 مطلب