farsi beauty

طرز تهیه گز آردی خوشمزه و سنتی اصفهان به سبک بازاری

گز آردی

در این قسمت از آموزش آشپزی سایت فارسی بیوتی قرار است با تهیه گز آردی که یک ماده سنتی و محبوب میان مردم است، ما را همراهی کنید.

اگر به تازگی و برای اولین بار قرار است که آشپزی کنید و این نوع شیرینی لذیذ را آماده سازید، بایستی خوشحال باشید زیرا در این مقاله به آسان ترین روش به شما یاد می دهیم که چگونه گز های خوشمزه آردی را در منزل حاضر کنید.

مواد لازم:

آب

½ پیمانه

شکر

1 پیمانه

گلوکز

¾ پیمانه

گلاب

¼ پیمانه

سفیده تخم مرغ

3 عدد

پسته

1 پیمانه

قالب متوسط 

1 عدد

دستور تهیه گز آردی خانگی

مرحله اول :

ابتدا شکر و آب را درون قابلمه ریخته و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و آنقدر محتویات را هم بزنید تا شکر در آب حل شود، پس از حل شدن شکر در آب گلوکز را به قابلمه اضافه کنید.

مرحله دوم :

به طور مداوم مواد را هم بزنید تا مواد کمی کشدار شود، بعد از آن درون کاسه ای جداگانه سفیده تخم مرغ را با دور تند و با همزن، به خوبی هم بزنید.

مرحله سوم :

بعد از فرم گرفتن سفیده تخم مرغ 《به طوری که هنگامی که کاسه را برعکس می کنید، سفیده ها نریزد و از کاسه جدا نشود》مقداری گلاب را به تخم مرغ ها اضافه کرده و به خوبی مخلوط کنید.

مرحله چهارم :

در این مرحله دو ملاقه از ترکیبات گلوکز شکر و آب را درون کاسه حاوی تخم مرغ و گلاب ریخته، به خوبی هم بزنید و سپس مواد را به بقیه محتویات قابلمه اضافه کنید.

مرحله پنجم :

به مدت زمان 2 دقیقه مواد درون قابلمه را با همزن مخلوط کنید، سپس با قاشق چوبی مواد را به آرامی هم بزنید تا منسجم گردد.

مرحله ششم :

حدود یک ساعت الی یک ساعت و نیم اجازه دهید که محتویات قابلمه کمی سفت تر و کشدار تر شود، سپس پسته ها را به قابلمه اضافه کرده و آرام آرام با قاشق چوبی مواد را با پسته ها مخلوط کنید.

مرحله هفتم :

اکنون قالب هایی را که از قبل در نظر گرفته اید را با آرد در کف آن ها، آماده کنید؛ سپس مایه گز را به آرامی درون قالب بریزید و روی آن را نیز آردپاشی کنید و مواد را درون یخچال قرار دهید.

مرحله هشتم :

بعد از مدت 2 ساعت قالب ها را از یخچال بیرون بیاورید و گز ها را از قالب خارج کنید، به طور مجدد روی گز ها آرد پاشی کنید و آنها را بصورت مکعبی برش بزنید.

مرحله نهم :

هم اکنون نوبت سرو گز ها می باشد، بایستی گز ها را در آرد بغلطانید و سپس آن را به همراه نوشیدنی مورد نظر میل کنید.

منبع تصویر asligaz.official

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
پویش تشکری

پویش تشکری

نویسنده این مطلب

134 مطلب