farsi beauty

آیا از خواص شگفت انگیز سیر آگاهید؟

سیر

سیر گیاهی است با عطر و طعمی خاص که علاوه بر آنکه در بسیاری از غذاهای ایرانی جایگاه ویژه ای دارد. توسط بسیاری از مردم به صورت خام مورد استفاده قرار می گیرد. جالب است بدانید سیر در مصر باستان بسیار مورد توجه بوده است به اندازه ای که هر روز صبح یک پر سیر به کارگرانی که در هرم مشغول به کار بودند خورانده و معتقد بودند که استفاده از سیر انسان را از ابتلا به بیماری ها دور نگه می دارد. همچنین پهلوانان یونانی پیش از مسابقه مدتی سیر می خوردند. بنابر این سیر دارای خواص بسیاری است که مردم جهان از قرن ها پیش از آن استفاده می کنند. حال برای آشنایی با چند نمونه از خواص بی نظیر سیر با ما همراه باشید.

 

بیست و دو نمونه از خواص سیر :

بهبود سرماخوردگی:

 یکی از فواید فوق العاده ی سیر تاثیر آن در درمان سرماخوردگی است. جالب است بدانید مصرف سیر سبب تقویت دستگاه ایمنی بدن می شود. اگر سرماخورده اید می توانید یک قاشق عسل را با یک یا دو حبه سیر له شده استفاده کنید. و نتیجه را مشاهده کنید. مخلوط عسل و سیر را دو مرتبه در طول روز استفاده کنید.

 دشمن ابتلا به آلزایمر :

مصرف سیر سبب پایین آمدن فشار خون و کلسترول می‌‌ شود. علاوه بر این سیر به علت آنکه دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است توان بسیاری در پیشگیری از بیماری های مغزی به ویژه فراموشی و آلزایمر دارد. اگر می خواهید به نتیجه ی فوق العاده ای دست پیدا کنید می بایست مقدار بیشتری سیر مصرف کنید زیرا آنزیم آنتی اکسیدان را در بدن بالا می برد.

 

سیر

جلوگیری از ابتلا به آرتروز و درمان آن :

اگر دچار آرتروز هستید یکی از روش های ساده ی درمان آن استفاده از سیر می باشد. سیر سرشار از آلیوم است. این ماده که در موسیر هم فراوان است سبب جلوگیری از ابتلا به آرتروز شده و با توجه به تحقیقات انجام شده درصد بسیار کمتری از  بانوانی که آلیوم مصرف می کنند دچار آرتروز می شوند. بنابر این اگر به دنبال پیشگیری و یا درمان آرتروز هستید کافی است سیر مصرف کنید.

 

جلوگیری از پوسیدگی دندان :

یکی از مهم ترین عوامل زیبایی در دنیای امروز داشتن دندان هایی سالم است. وجود باکتری بر روی دندان پلاک دندان را به وجود آورده و پس از مدتی دندان را پوسیده می کند. سیر دارای خاصیت فوق العاده ی ضد میکروبی است به همین جهت می تواند باکتری هایی که سبب پوسیدگی دندان ها می شوند را از میان بردارد. ولی این تنها خاصیت سیر راجب دهان شما نیست. و جالب است بدانید سیر برخی عفونت های مربوط به دهان مانند پیوره که نوعی بیماری بافت های اطراف دندان است ‌را درمان کرده و همچنین زخم هایی که از طریق دندان مصنوعی به وجود آمده و برفک دهان را هم درمان می کند‌.

توانایی سیر در بهبود عفونت های ناشی از HIV

با توجه به مطالعه ی انجام شده وجود دی آلیل دی سولفید در سیر می تواند سلول هایی که به ویروس HIV  آلوده شده اند را از میان برداشته و یا از رشد آن ها جلوگیری کند. همچنین می تواند با پایین آوردن تولید پروتئین های تاثیر گذار در همانند سازی HIV، از همانند سازی این ویروس ها جلوگیری کند.

 

سیر

پایین آوردن سطح کلسترول :

کلسترول بد می تواند در رگ های خونی لخته شده و احتمال بروز سکته قلبی و حملات قلبی را افزایش دهد. حال مصرف سیر می تواند ساخت کلسترول در کبد را پایین آورده و کلسترول بد، کلسترول کامل و لیپوپروتئین با چگالی پایین را پایین بیاورد.

 

سلامت پوست :

پوست یکی از مهم ترین عوامل در زیبایی افراد است‌ و این روز ها تمام مردم به دنبال روشی هستند که سلامت پوست را افزایش دهند. همانطور که می دانید وقتی که فرد در معرض پرتو های فرابنفش قرار می گیرد آسیب های بسیاری به پوست وارد می شود.‌ زیرا عملکرد دستگاه ایمنی بدن متوقف شده و یوروکانیک اسید که در پوست افراد وجود دارد تغییر می کند. با توجه به آزمایشی که انجام شد سیر غلظت یوروکانیک اسید را در موش ها پایین آورده و سبب جلوگیری از پایین آمدن عملکرد دستگاه ایمنی شد. بنابر این سیر سبب می شود که عملکرد دستگاه ایمنی کاهش پیدا نکند و در نتیجه سبب کمک به پوست در برابر آسیب های ناشی از پرتو های فرابنفش می شود.

 

کاهش وزن :

یکی از بهترین روش ها برای کاهش وزن استفاده از سیر خام است. افرادی که دچار اضافه وزن هستند می بایست سیر خام مصرف کنند. برای دستیابی به بهترین نتیجه کافی است این افراد سیر را له کرده و اجازه دهند به مدت ده دقیقه در دمای اتاق بماند و‌ پس از گذشت این زمان آن را پخته و میل کنند زیرا این روش سبب حفظ هفتاد درصد از ترکیبات سیر می شود. یکی دیگر از پیشنهادات ما برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند استفاده از سیر سیاه است. این سیر به مدت سی روز در حرارت بسیار بالا مانده و کهنه و تخمیر شده این سیر سرشار از آنتی اکسیدان است و مقدار این آنتی اکسیدان ها تا دو برابر سیر عادی است. همچنین سیر سیاه شامل هیچ مواد نگهدارنده و یا افزودنی نبوده و طعم شیرینی به غذا ها می بخشد. بنابر این برای آنکه لاغر شوید سیر فراموش نشود.

 

سیر

بهبود عفونت گوش :

احتمالا در کودکی برایتان پیش آمده است که گوشتان درد کرده و یا عفونت کند و مادربزرگ ها استفاده از سیر را پیشنهاد دهند. باید بگوییم که این پیشنهاد بسیار درست است. زیرا سیر دارای خاصیت ضد میکروبی است و سبب درمان عفونت می شود. همچنین سیر خاصیت فوق العاده ای در تسکین دهندگی دارد. برای درمان عفونت گوش کافی است دو قاشق غذاخوری روغن خردل یا روغن کنجد را همراه با دو حبه سیر پخته‌ و پس از آنکه سیاه شد ترکیب را از صافی رد کنید. حالا یک نوع قطره ی خانگی برای گوش تهیه شده است. از آن مانند قطره های گوش ( ۲-۴ قطره ) در گوشی که عفونت کرده است بریزید. عفونت بر طرف خواهد شد.

 

درمان دیابت :

با توجه به آزمایشی که انجام شد سیر توانست با کاهش فعالیت آنزیم های فسفاتاز و آمینوترانسفراز که در انتقال گلوکز به کبد تاثیر گذار بودند باعث پایین آوردن قند خون در موش ها شود. استفاده از سیر مقاومت به انسولین، قند خون و کلسترول را در افرادی که دچار دیابت هستند کاهش می دهد. همچنین سیر با جلوگیری از فعالیت آنزیمی که داروی CYP۲E۱ را در کبد تجزیه می کند سبب پایین آوردن مقاومت به انسولین می شود. آنزیمی که از آن نام بردیم توانایی این را دارد که با بالا بردن استرس اکسیداتیو عملکرد انسولین را به کلی از بین ببرد.

 

سلامت مو :

سیر به علت دارا بودن دی آلیل دی سولفید می تواند مانع از واکنش های خود ایمنی شده و با بالا بردن سلول های سرکوب کننده ی دستگاه ایمنی سبب رشد مو ها شود. برای تهیه ی ماسک مو با استفاده از سیر کافی است ده حبه سیر را پوست گرفته و داخل غذاساز بریزید تا سیر  به حالت خمیری در بیاید سپس چهار قاشق روغن زیتون داخل غذاساز ریخته و اجازه بدهید چند دقیقه کار کند. سپس می بایست تکه های سیر را به کمک صافی از روغن زیتون سیر دار جدا کرده و روغن را داخل شیشه ای ریخته و باقی مواد را در این شیشه ریخته و به خوبی ترکیب کرده و هم بزنید. در پایان هم به اندازه ی دو الی سه قاشق غذاخوری از مواد روغنی برداشته و به موهایتان بزنید. از پوست سر تا نوک موها از مواد بزنید و بیشتر نوک موها را به ماسک آغشته کنید زیرا بیشتر از سایر نقاط مو دچار آسیب می شود. پس از آنکه تمام نقاط موهایتان از این ماسک آغشته شد موها را به کمک حوله ای گرم پوشانده و اجازه دهید ماسک به اندازه ی بیست دقیقه بر روی موهایتان بماند. در پایان هم پس از گذشت این زمان به حمام رفته و موها را با شامپویی غیر سولفاته ملایم شست و شو دهید.سپس به موها نرم کننده بزنید.

 

بهبود آلرژی :

عصاره ی سیر دارای اتیل استات است که توانایی توقف مستقیم پروتئین FceRl دستگاه ایمنی را دارا است. این نوع پروتئین رابطه ی مستقیمی با آزاد کردن عامل های التهابی با بروز واکنش های آلرژیک دارد. عصاره ی سیر می تواند با مهار آزاد شدن هیستامین مانع از بروز واکنش های آلرژیک شود. برای استفاده از سیر برای این مقصود کافی است سه تا پنج حبه سیر را پوست گرفته و خرد کنید. حالا دو قاشق غذاخوری عسل را با سیر های خرد شده ترکیب کرده و شربتی غلیظ بسازید. برای استفاده از این شربت کافی است آن را میل کرده و‌قورت بدهید تا به طرز باور نکردنی حساسیت شما را درمان کند.این شربت را سه تا چهار بار در طول روز میل کنید. همچنین اگر از سیر خام خوشتان نمی آید می توانید از مکمل سیر دوتا س بار در طول روز استفاده کنید. 

 

سیر

فواید بی نظیر سیر برای معده :

با توجه به آزمایش هایی که بر روی موش انجام شده است سیر به علت وجود آلیل مرکاپتوسیستئین توانایی این را دارد که مانع از بروز سرطان معده موش ها شود. آلیل مرکاپتوسیستئین آنزیم های کاسپاز و پروتئین کیناز را فعال کرده و از این طریق سبب مرگ سلول های سرطانی می شود.

 

فواید سیر برای زنان :

یکی از خطراتی که باعث تهدید سلامت خانم ها می شود سرطان سینه می باشد. مصرف سیر یکی از ساده ترین روش ها برای جلوگیری از بروز این مشکل است. وجود دی آلیل دی سولفید در سیر باعث بالا رفتن مرگ سلول های سرطانی شده و مانع رشد آنها می شود و از این طریق از رشد تومور های پستان در موش ها جلوگیری می کند.

 

فواید سیر برای آقایان :

آلیوم یکی از موادی است که می تواند خطر ابتدا به سرطان پروستات را کم کند. بنابر این مصرف سیر که دارای آلیوم است برای آقایان توصیه می شود. آقایان کافی است یک بخش عسل و دو بخش سیر را ترکیب کنید. سپس مقداری آب به آن اضافه کرده و به خوبی مخلوط کنید. این ترکیب را پیش از صبحانه و پیش از خواب بنوشید تا به طرز عجیبی بزرگی پروستاتتان رفع شود.

 

بهبود سرطان :

سیر به علت دارا بودن ترکیبی گوگرددار و بی نظیر به نام آلیل مرکاپتوسیستئین ( SAMC) می تواند سبب مرگ سلول های سرطانی شده و رشد آن ها را کاهش دهد. همچنین با توجه به مطالعات سلولی آلیل مرکاپتوسیستئین به پروتئین توبولین که در افزایش سلول ها نقش داشته وصل شده و رشد سلولی را به هم زده و مختل می کند. علاوه بر این ها آلیل مرکاپتوسیستئین از طریق فعال کردن پروتئین های خاص سلول های سرطانی را از بین می برد. 

 

سیر

کاهش فشار خون :

اگر دچار مشکل فشار خون هستید کافی است دو حبه سیر را کوبیده و مصرف کنید.‌ با توجه به تحقیقات انجام شده سیر تاثیر بسزایی در کاهش فشار خون دارد. سیر خام سبب بهبود جریان خون شده و فشاری که به قلب وارد می شود را کم می کند‌. اگر شما جزو کسانی هستید که به سختی سیر خام مصرف می کنید جای نگرانی نیست کافی است چند قطره آب سیر تازه را با یک قاشق غذاخوری آب ترکیب کرده و دو مرتبه در طول روز آن را بنوشید تا مشکل شما برطرف شود.

 

فواید سیر برای استخوان :

با توجه به تحقیقات انجام شده روی بانوان یائسه استفاده ی روزانه ی دوزی سیر خشک ( معادل با دو گرم سیر خام ) علائمی که از طریق کمبود استروژن به وجود می آید را بسیار کاهش می دهد. و با توجه به این مساله سیر می تواند تاثیرات مثبتی بر روی سلامت استخوان زنان داشته باشد. همچنین بیان شد که استفاده از سیر می تواند تاثیرات مثبتی بر روی درمان آرتروز داشته باشد.

 

بهبود زخم های ناشی از هلیکوباکتر :

هلیکوباکتر پیلوری یکی از معروف ترین علت های عفونت های باکتریایی و از علت اصلی به وجود آمدن زخم ها در حیوان و انسان می باشد. سیر خام در مقابل هلیکوباکتر پیلوری خواص ضد باکتری دارد و سیر با وجود پروتئین های تاثیر گذار در به وجود آمدن التهابات TLR4 و NF-kB  واکنش داده و از تاثیر گذاری آن ها در به وجود آمدن التهابات جلوگیری می کند.

 

سیر

جلوگیری از پیری :

استفاده ی طولانی مدت از سیر یه عنوان درمان موضعی توانایی بسیاری در جوان ماندن پوست دارد. زیرا سیر می تواند سبب افزایش طول عمر و رشد سلول های پوستی شده و همچنین وجود آنتی اکسیدان ها در سیر مانع از آسیبی که از طریق رادیکال های آزاد وارد می شود شده و سبب رشد سلول ها و در نتیجه باعث تعویق در پیری می شود.

 

بهبود عفونت های روده ای ناشی از انگل :

وجود آلیسین در سیر این توانایی را به آن می دهد که مانع از تولید مثل ، توانایی تحرک و جذب غذا در انگل ها شود. با توجه به آزمایش های انجام شده سیر توانسته عفونت هایی که از طریق انگل های روده ای مثل ژیاردیاز و کرم های نواری در موش ها به وجود آمده است را درمان کند. اما این تنها لطف سیر نیست. او می تواند با تقویت دستگاه ایمنی بدن و بالا بردن فعالیت گلبول های سفید توانایی دفاعی بدن در مقابل عفونت های انگلی را نیز افزایش دهد.

 

 

خاصیت استفاده از سیر برای کبد :

یکی از آسیب هایی که ممکن است به کبد افراد وارد شود آسیب از طریق مصرف زیاد نوشیدنی های الکلی در زمان طولانی است. با توجه به تحقیقات دانشگاه شاندونگ چین دانشمندان متوجه شده اند وجود دی آلیل دی سولفید در سیر توانایی حفاظت از بدن در مقابل استرس اکسیداتیو ناشی از استفاده از اتانول را دارا است . بنابر این می توان گفت این ترکیبات توانایی بسیاری در حفاظت از کبد در برابر آسیب های ناشی از مصرف الکل دارند.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

483 مطلب