farsi beauty

خواص قارچ گانودرما برای بهبود بیماری ها و درمان های طب سنتی

قارچ گاندورما Ganoderma mushroom

قارچ گانودرما یک ماده شگفت انگیز است که اسم دیگر آن قارچ ریشی می باشد. این قارچ بیشترین مقدار آلکالین را در جهان ثبت کرده و اسم علمی این نوع قارچ را لوسیدوم گانودرما می نامند. در واقع این قارچ 200 سال قدمت دارد و ریشه های آن به رنگ قرمز می باشند. از این قارچ در طب سنتی بسیاری از کشورها خصوصاً کشورهای چین، ژاپن، کره و برخی مناطق ایران استفاده می شود. این قارچ خواص دارویی بسیار زیادی دارد به عنوان مثال می تواند در درمان و آرام سازی بسیاری از دردهای بدن، بیماری های کبد و غیره تاثیر داشته باشد. طبع این قارچ سرد و مرطوب است و در آن بیش از 400 نوع ماده مقوی و مغذی برای بدن و ویتامین های لازمه وجود دارد.

آیا میدانید؟

  • در واقع قارچ گانودرما در آشپزی کاربردی ندارد، زیرا مزه های تلخ و گزنده دارد.
  • رنگبندی این قارچ به 6 نوع رنگ مختلف تقسیم می شود اما معمولاً رنگ قرمز بسیار پرطرفدار است و بیشتر کشت می شود.
  • قارچ گانودرما یک نوع قارچ وحشی است و بیشتر در مزارع کشت می شود.
  • قارچ گانودرما خواص پزشکی زیادی دارد ولی با توجه به اسم غذاییش فقط در صنعت پزشکی از آن استفاده می شود.

فواید قارچ گانودرما برای بدن انسان

1. از بین برنده آلرژی

در واقع شما می توانید آلرژی های مختلف مانند آسم و درماتیت را کنترل و یا از آن جلوگیری کنید، گانودرما اثرات ضد آلرژی زیادی دارد و در بدن از انتشار هیستامین جلوگیری می کند، در واقع گانودرما برای آلرژی های خاص مانند آلرژی های غذایی، آلرژی های شوک اتوپیک، آلرژی ‌های درماتیت و تب یونجه بسیار موثر است.

2. سم زدایی بدن

مواد مختلف موجود در این قارچ می تواند بدن را سم زدایی و سطح PH خون را تنظیم کند، همچنین مصرف این قارچ می‌تواند باعث شود بدن انسان یک و نیم برابر بیشتر اکسیژن را دریافت کند.

3. خواب آور

در واقع در طب چینی از قارچ گانودرما برای بهبود کیفیت خواب و درمان مشکلات بی خوابی استفاده می‌کنند، زیرا استفاده منظم از این دارو می‌تواند موجب خوابی آرام و راحت گردد.

4. مراقب کبد

گیاه گانودرما می تواند مانند یک محافظ از کبد در برابر عوامل خطر نگهداری کند، می تواند اثرات ناشی از مصرف الکل را کاهش دهد و از بیماری کبد چرب و سیروز کبدی جلوگیری و آنها را درمان کند.

5. بهبود سلامت قلب

اسید گانودریک موجود در قارچ گانودرما جریان خون قلب را بهبود بخشیده و جذب اکسیژن را افزایش می دهد، همچنین از پلاکت موجود در رگ ها جلوگیری کرده و نمی گذارد که فرد دچار حمله قلبی شود.

6. آرام کننده دردهای عضلانی

در واقع قارچ گانودرما می تواند برای دردهای عضلانی و درد ماهیچه های بسیار موثر عمل کرده و از درد شدید عضلات جلوگیری کند.

قارچ گاندورما Ganoderma mushroom

7. ضد پیری پوست

پلی ساکارید های موجود در این گیاه می توانند تقسیم سلولی را افزایش دهند و از پیری زودرس جلوگیری کنند، همچنین اثبات شده که این قارچ طول عمر را افزایش می دهد و می تواند پوست را بسیار سالم نگه دارد.

8. کاهش وزن

خواص کاهندگی وزن قارچ گانودرما بسیار معروف است، حقیقتاً مصرف این قارچ می تواند سوخت و ساز های بدن را بیشتر کرده و میزان انرژی بیشتری را در اختیار میزبان قرار دهد، اگر در کنار مصرف این قارچ ورزش کنید می توانید به راحتی وزن کم کنید.

9. بهبود سلامت اعصاب و روان

در کشور ژاپن از گانودرمای خشک شده برای رفع بیماری های عصبی و استرس استفاده می شود، تحقیقات تیم ما نشان می‌دهد مصرف این قارچ می تواند حتی برای افرادی که مشکلات آلزایمری هم دارند موثر باشد.

10 ضد سرطان

قارچ گانودرما سیستم ایمنی را به شدت تقویت می کند، همچنین مواد موجود در این قارچ می تواند یک مبارز قوی با سرطان در بدن باشد، نبود اکسیژن درون بدن یکی از اصلی ترین دلیل سرطان است که قارچ گانودرما به طور ریشه ای این مشکل را برطرف می کند، در موارد بسیار زیادی، مصرف قارچ گانودرما توانسته است از متاستاز سرطان جلوگیری کند.

11. ضد عفونت

قارچ گانودرما می تواند ماکروفاژ ها را در بدن تحریک کرده و موجب از بین رفتن عفونت های مختلف در بدن شود.

12. ضد استرس

یکی دیگر از خواص جالب قارچ گانودرما برای نوجوانان و جوانان خواص ضد استرسی این گیاه است، در واقع اشخاصی که استرس و اضطراب زیادی دارند با مصرف این ماده می توانند تمامی تنش های خود را از بین ببرند.

13. کنترل کننده قند خون

خبر خوب برای اشخاصی که دیابت دارند این است که با مصرف این قارچ می توانند اثرات قند خون را در بدن کاهش دهند و میزان انسولین پلاسما را درون بدن افزایش دهند.

14. رفع تشعشعات و عوارض آن

در واقع برای برخی از بیماری هایی که مرتبط با پرتو درمانی یا نور درمانی می باشد و اثرات زیادی را نیز برای بدن به دنبال دارد مصرف این قارچ می تواند این تشعشعات را از بین برده و علائم پرتو درمانی را به حداقل برساند.

قارچ گاندورما Ganoderma mushroom

15. ضد التهاب

قارچ گانودرما می تواند برای التهابات نیز بسیار مفید عمل کند این قارچ به کاهش روماتوئید و آرتریت کمک می کند و برای گردن و کمر بسیار مفید است.

16. از بین برنده تبخال

اشخاصی که به طور مداوم تبخال می زنند می توانند از این ماده شگفت انگیز برای از بین بردن تبخال و جای آن روی صورت و یا بدن استفاده کنند.

17. حاوی آنتی اکسیدان

قارچ گانودرما یک منبع سرشار از آنتی اکسیدان ها است، این گیاه می‌تواند با پپتید موجود در خودش یک آنتی اکسیدان قدرتمند برای بدن به شمار بیاید.

18. تقویت کننده سیستم ایمنی بدن

گانودرما می تواند سیستم ایمنی بدن را به خوبی تقویت کرده و آن را تنظیم کند، در واقع با رعایت تعادل متابولیک و سنتز نوکلئیک سیستم ایمنی بدن انسان بالا رفته و با انتشار گلبول های سفید در خون بدن بسیار مقاوم می شود.

19. متناسب برای مجاری ادراری

مصرف قارچ گانودرما می تواند عفونت های مجاری ادراری را از بین ببرد همچنین گانودرما می تواند جریان ادرار را در آقایان نیز بهبود ببخشد.

20. ضد مشکلات پوستی

این قارچ می تواند مشکلات پوستی مانند اگزما، پسوریازیس و حتی نیش حشرات را رفع کند و طراوت را به پوست هدیه دهد.

نکته : برای مصرف قارچ گانودرما از طبیب مشورت بگیرید.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

485 مطلب