farsi beauty

سه روش شگفت انگیز برای چاق شدن صورت در یک هفته

چاقی صورت
برای ویدئوهای بیشتر و جدیدتر، در کانال های زیر مارو فالو کنید

ممکن است بسیاری از شما به خاطر داشتن رژیم غذایی و کاهش وزن و لاغری، صورتتان لاغر شده باشد و به دنبال این هستید که گونه های برجسته و صورت توپر داشته باشید. برای پر شدن و چاقی صورت روش های مختلفی وجود دارد که در این مقاله از سایت فارسی بیوتی قصد داریم تا شما را با این روش ها آشنا کنیم. برای آشنایی بیشتر تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

روش های چاق شدن صورت در یک هفته

آلوئه ورا

استفاده از آلوئه ورا برای چاقی صورت

همانطور که می دانید آلوئه ورا دارای فواید بسیاری برای پوست و مو می باشد. یکی از بهترین خواص آن برجسته نگه داشتن گونه ها می باشد که به دلیل داشتن آنتی اکسیدان و ویتامین E و C می باشد.

 

شی باتر

شی باتر و خاصیت چاق شدن صورت

شی باتر دارای خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی می باشد و همین امر موجب برجسته شدن کونه هایتان می شود. برای تحقق این امر کافیست که 2 فنجان شی باتر و نصف فنجان شکر را با یکدیگر ترکیب کنید و این خمیر را روی گونه هایتان به مدت 5 دقیقه ماساژ دهید و پس از آن اجازه دهید که این خمیر برای 5 دقیقه ی دیگر نیز بر روی صورتتان بماند و پس از آن صورتتان را با آب گرم بشویید.

 

چاقی صورت در یک هفته

ورزش چاق شدن صورت در یک هفته

ورزش صورت که یوگای صورت نیز گفته می شود، به تحریک عضلات صورت کمک می کند و سبب جوان تر شدن و سفت تر شدن پوست صورتتان می شود. بر اساس تحقیقات انجام شده کسانی که هر روز به مدت نیم ساعت و برای 8 ماه صورتشان را ورزش می دهند، دارای پوستی سفت تر و جوان تر هستند. از آنجا که صورت عضلات بسیاری دارد می توان با ماساژ و استفاده از حرکات یوگای صورت به تقویت این ماهیچه ها کمک کرد. البته بهتر است که قبل از انجام این حرکات به صورتتان روغن بزنید تا از به وجود آمدن چین و چروک جلوگیری شود. از جمله روغن های مناسب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

برخی از تمرینات یوگای صورت

راه اول: دهانتان را در حالی که بسته است پر از هوا کنید و برای 45 ثانیه در همین حالت بمانید و پس از آن هوای داخل دهانتان را خالی کنید.

راه دوم: در حالی که در حال لبخند زدن هستید و لبتان جمع است عضلات گونه تان را در جهت بالا بکشید و بعد از آن انگشتانتان را در دو طرف دهانتان بگذارید و با استفاده از انگشتانتان گونه هایتان را بکشید. این کار را برای 20 ثانیه انجام دهید.

راه سوم: لبخند بزنید و دهانتان را به حالت O کنید و همانطور نگه دارید. سپس انگشتانتان را بر روی گونه هایتان قرار دهید و گونه هایتان را به سمت بالا و پایین ببرید. لازم است که این کار را 30 ثانیه انجام دهید.

 

عسل

خواص عسل برای چاقی صورت

برای اینکه بتوانید با استفاده از عسل صورتتان را چاق و پر کنید لازم است که در روز 9 تا 10 قاشق عسل بخورید. اینگونه علاوه بر این صورتتان پر می شود بسیاری از مواد مغذی و آنتی اکسیدان های مورد نیاز بدن نیز تامین خواهد شد.

 

ماسک عسل

معجزه چاقی صورت با ماسک عسل

عسل دارای خاصیت آبرسانی و آنتی باکتریایی می باشد که به همین سبب باعث سفت شدن پوست صورتتان می شود و علاوه بر آن تاثیرات مثبت زیادی برای پوست و بدن شما خواهد داشت.

برای تهیه ماسک عسل کافیست مقداری عسل را با مقداری گیاه پاپایا ترکیب کنید و به روی گونه هایتان بمالید و اجازه دهید که برای 10 دقیقه بر روی گونه هایتان باقی بماندو پس از گذشت 10 دقیقه صورتتان را با آب ولرم بشویید.

خواص سیب برای چاقی صورت

سیب دارای خواص بسیاری است و حاوی کلاژن، آنتی اکسیدان و الاستین می باشد. در صورت خوردن سیب، سبب تقویت بافت صورتتان می شود و باعث شادابی و طراوت پوست شما می شود و علاوه بر آن موجب چاقی صورت شما نیز می شود.

ماسک سیب

همانطور که گفته شد خوردن سیب می تواند به چاق شدن صورتتان کمک کند برای این کار کافیست که یک سیب را رنده کنید وآب را بر روی پوستتان قرار دهید و پس از 20 دقیقه صورتتان را بشویید.

استفاده از جوانه گندم برای چاق شدن صورت

جوانه گندم از موثرترین موادغذایی به شمار می رود که به چاق شدن سریع صورت کمک شایانی می کند. جوانه گندک دارای ویتامین E و ویتامین B می باشد و در آبرسانی پوست و مرطوب شدن آن تاثیر بسیاری دارد.

شما می توانید از جوانه گندم در سالاد و یا پودر آن را در ماست بریزید. البته لازم به ذکر است که مصرف بیش از حد از جوانه گندم موجب چاقی شما خواهد شد.

روغن های گیاهی

شما می توانید از برخی روغن های گیاهی برای چاق شدن صورت استفاده کنید این روغن ها عبارتند از:

علاوه بر آن استفاده از روغن های گیاهی برای سلامت و مرطوب شدن پوستتان نیز مناسب است.

 

آجیل

آجیل و مغز ها را فراموش نکنید.

آجیل و مغز ها حاوی چربی های مفید می باشد و با خوردن آجیل و مغز ها و قرار دادن آنها در برنامه و رژیم غذایی خود می توانید به سلامت و جوانسازی پوستتان کمک کنید.

همچنین آجیل و مغز ها یکی از بهترین راه ها برای پر شدن صورتتان آن هم در عرض 1 ماه می باشند.

برای درست کردن یک ترکیب معجزه گر کافیست که 4 عدد پسته و 4 عدد بادام و 4 عدد فندق را به همراه 2 عدد خرما به خوبی با هم ترکیب کنید. علاوه بر آن می توانید به جای خرما از شیره خرما نیز استفاده کنید.

 

ژله خرده شیشه

خوردن ژله را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

ژله دارای ژلاتین می باشد و تاثیر بسیاری بر روی چاقی صورت شما دارد. بر اساس تحقیقات انجام شده شما می توانید با خوردن ژله آن هم به صورت ناشتا و برای مدت زمان 3 تا 4 ماه متوجه تغییرات خواهید شد.

گلاب و گلیسیرین برای چاقی صورت

ترکیب نصف لیوان گلاب با نصف گلیسیرین برای سفت شدن و جوان شدن پوستتان بسیار موثر است. برای این کار این ترکیب را هر شب قبل از خواب به خوبی به صورتتان بمالید تا صورتتان به خوبی هیدراته شود.

برای چاق شدن صورتتان شیر بنوشید.

نوشیدن روزانه 3 لیوان شیر را به هیچ عنوان فراموش نکنید چرا که برای تقویت پوست و سلامت بدنتان بسیار موثر است و سرشار از مواد مغذی است. شیر حاوی موارد زیر می باشد که عبارتند از:

  • آمینو اسید
  • کلسیم
  • پروتئین
  • ویتامین B12
  • ویتامین A
  • ویتامینD

ماسک شیر برای چاقی صورت

همانطور که گفته شد شیر حاوی پروتئین و چربی می باشد و استفاده از آن به عنوان ماسک برای پوست صورت، به سلامتی و شادابی پوست شما کمک می کند.

 

چاقی صورت

روش های خانگی و طب سنتی برای چاق شدن صورت

استفاده از ژل و بوتاکس به منظور چاقی صورت ممکن است عوارضی را برای شما به وجود بیاورد توصیه ما به شما این است که پیش از استفاده از این روش ها، روش های خانگی را برای پر شدن صورتتان استفاده کنید.

خیار و گلاب برای چاقی صورت

با خوردن یا استفاده موضعی خیار می توانید به پوست صورتتان آبرسانی کنید که این کار موجب چاقی صورتتان خواهد شد. استفاده موضعی خیار راهی بهتر و سریع تر است که شما را به نتیجه مطلوبتان بعد از سپری کردن دو هفته می رساند. برای استفاده موضعی خیار را رنده کنید و به مدت ۲۰ دقیقه بر روی صورتتان قرار دهید. همین طور گلاب نیز برای پر شدن صورت بسیار توصیه می شود. می توانید از گلاب به مدت سه هفته استفاده کنید و آن را ۲۰ دقیقه بر روی پوست خود بگذارید.

 

سیب زمینی

سیب زمینی برای چاقی صورت

یکی از بهترین و تاثیر گذارترین مواد غذایی برای چاقی صورت سیب زمینی است. این ماده غذایی تنها برای چاقی صورت مفید نمی باشد. شما می توانید از آن به منظور از بین بردن سفیدی موهایتان، رفع چین و چروک های پوستتان و آبرسانی پوست استفاده کنید. آب سیب زمینی سرشار از ویتامین C است که بسیار برای چاقی و جوانی صورت مفید می باشد.

شیر خشک برای چاقی صورت

روش های مختلفی برای استفاده از شیر خشک وجود دارد که به شما برای چاقی صورتتان کمک می کند. این ماده مقوی را می توان با شیر ترکیب کرد و از ماسک آن برای صورت استفاده کرد. برای اثر پذیری بیشتر ماسک شیر خشک می توانید از روغن های گیاهی نیز در کنار آن استفاده کنید. همچنین از دیگر فواید شیر خشک می توان به خاصیت لایه برداری پوست آن اشاره کرد.

استفاده از گیاه شنبلیله برای چاق شدن صورت

گیاه شنبلیله منبع غنی از آنتی اکسیدان و ویتامین می باشد که با استفاده یک هفته این گیاه می توانید به صورتی پر و سالم دست پیدا کنید. روش های مختلفی برای استفاده از شنبلیله وجود دارد مثلا می توانید روغن این گیاه را یک یا دوبار در روز بر روی صورت خود ماساژ دهید یا اینکه می توانید پودر آن را با آب ترکیب کنید نتیجه بدست آمده را به مدت ۱۰ دقیقه بر روی صورت خود بگذارید و سپس صورتتان را شستشو دهید.

چاق شدن صورت در یک هفته به روش خانگی

ماسک چاق کننده صورت

از قدیمی ترین راه ها برای چاق کردن صورت که مردمان مصر، هند و چین از آن استفاده می کردند ماسک خاک الک شده به همراه گلاب طبیعی می باشد. نحوه درست کردن این ماسک بدین گونه می باشد که باید یک قاشق غذاخوری گل رس را با یک قاشق مرباخوری گلاب ترکیب کنید و هم بزنید. برای نرم شدن گل به آن باید گلاب اضافه کرد تا به ماسک تبدیل شود. سپس این ماسک را به مدت زمان ۱۵ دقیقه بر روی صورت خود بگذارید و صورت خود را شستشو دهید. به این نکته دقت کنید که باید با آب سرد شستشو را انجام دهید و در طول روز از استفاده آب گرم برای شستشوی صورت خودداری کنید. با استفاده از این ماسک، شل شدگی های پوست ناشی از لاغری پر خواهند شد و صورتتان چاق، زیبا و جوانتر به نظر خواهد آمد.

 

ویتامین vitamin

ویتامین های مناسب برای چاق و سفت شدن صورت

برای چاق شدن شما نیاز به کالری اضافی دارید یعنی زمانی که میزان کالری دریافتی از میزان کالری از دست رفته بیشتر باشد وزن شما افزایش پیدا خواهد کرد. به اشتباه برخی از تبلیغات دریافت ویتامین را موجب چاقی می دانند اما ویتامین به تنهایی نمی تواند موجب افزایش وزن شود بلکه شما باید با یک رژیم غذایی درست ویتامین های لازم برای افزایش وزن را کسب کنید.

بهترین ویتامین برای پر شدن صورت

ویتامین های گوناگونی برای کمک به افزایش و کاهش وزن وجود دارد. رژیم غذایی خوب است که بتواند به شما ویتامین ها و مواد معدنی بدهد که به چاقی صورت شما منجر شود. همچنین برخی از رژیم های غذایی نیز وجود دارد که ممکن است محدودیت های غذایی برای شما به وجود بیاورد در این زمان شما می توانید با مصرف مکمل های ویتامینی به افزایش و کاهش وزن بدنتان کمک کنید با این کار بدن ویتامین های مورد نیاز خود را دریافت خواهد کرد و دچار آسیب نخواهد شد. برای افزایش وزن شما باید از غذا های فرآوری نشده و کامل مانند غلات، پروتئین، لبنیات کم چرب، آجیل، میوه، سبزیجات تازه و نشاسته های پر کالری استفاده کنید. تمامی این مواد غذایی سرشار از مواد مغذی و بهترین ویتامین ها برای پر شدن صورت هستند که فاقد مواد مصنوعی می باشند.

 

چاقی صورت

آیا می توان گفت که ویتامین های گروه B بهترین ویتامین برای چاقی صورت هستند؟

ویتامین های گروه B شامل موارد زیر می باشند:

  • بیوتین (B7)
  • تیامین (B17)
  • نیاسین (B3)
  • اسید فولیک (B9)
  • کوبالامین (B12)
  • اسید پانتوتنیک (B5)
  • پیریدوکسین (B6)
  • ریبوفلاوین (B2)

بدن این ویتامین ها را برای سوخت و ساز بسیار نیاز دارد. مهم ترین نقشی که این ویتامین ها بر عهده دارند متابولیسم کربوهیدرات ها، چربی ها و پروتئین ها است و از انرژی موجود در مواد غذایی استفاده می کنند. اگر بخواهیم مثال بزنیم می توان به تیامین اشاره کرد که به سلول های بدن برای تبدیل کربوهیدرات به انرژی کمک می کند. اگر سطح این ویتامین ها در بدن کم باشد نشان از این دارد که متابولیسم بدن به خوبی کار نمی کند و بدن شما دچار کاهش وزن خواهد شد. این ویتامین ها در مواد غذایی مختلفی وجود دارند که می توان به لوبیا، شیر، عدس، تخم مرغ، موز، سیب زمینی، غلات کامل و گوشت بدون چربی اشاره کرد. به این نکته توجه کنید که ویتامین B12 در سبزیجات موجود نمی باشد بدین منظور اگر رژیم گیاه خواری را پیش گرفته اید برای دریافت این ویتامین به مشکل دچار خواهید شد.به طور کل اگر می خواهید از قرص برای پر شدن صورتتان استفاده کنید بهتر است قرصی باشد که ویتامین های گروه B در آن موجود باشند.

سئوالات متداول

برای چاق شدن صورت چی خوبه ؟

همانطور که می دانید برای چاقی و پر شدن صورت راه های مختلفی مانند مصرف مواد غذایی مناسب و استفاده از ماسک های صورت و خوردن ویتامین و ورزش صورت وجود دارد. لازم به ذکر است، برای داشتن صورت چاق لازم است که علاوه بر کرم و لوسیون از ماسک های صورت چاق کننده نیز استفاده کنید.

ماسک های چاقی صورت

ماسک گلاب و گلیسیرین برای چاقی صورت

ابتدا به مقدار مساوی از گلاب و گلیسیرین را به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید سپس ترکیب گلاب و گلیسیرین را به صورتتان بمالید و بعد از گذشت 30 تا 40 صورتتان را با آب سرد بشویید. لازم به ذکر است که از کرم آبرسان بعد از شستن صورتتان استفاده کنید تا پوستتان مرطوب بماند.

خواص ماسک گلاب و جوانه گندم برای چاقی صورت

مقدار مساوی از گلاب و جوانه گندم له شده و ماست را به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید و آن را برای مدت 40 دقیقه بر روی پوستتان قرار دهید و بعد از گذشت 40 دقیقه پوستتان را با آب سرد به خوبی بشویید.

خواص ماسک آلوئه ورا برای پر شدن صورت

ژل آلوئه ورا برای آبرسانی پوست و در نتیجه برای چاقی صورت بسیار مفید است. در صورتی که می خواهید علاوه بر چاقی صورت پوستتان نیز روشن شود، کافیست که مقداری ماست به ژل آلوئه ورا اضافه کنید. علاوه بر آن آلوئه ورا منبع خوبی برای ویتامین E وC  می باشد.

استفاده از ماسک عسل و پاپایا برای چاقی صورت

ابتدا میوه پاپایا را به خوبی له کنید و مقداری عسل به آن اضافه کنید و روی پوستتان قرار دهید. اجازه دهید که این ماسک برای مدت 20 دقیقه بر روی صورتتان باقی بماند. سپس می توانید صورتتان را با آب ولرم بشویید.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
نرگس کاظمی

نرگس کاظمی

نویسنده این مطلب

154 مطلب