farsi beauty

طرز تهیه لواشک خانگی خوشمزه و آسان

لواشک

لواشک یکی از خوراکی های محبوبی است که افراد زیادی عاشق طعم آن هستند. بیشتر افراد به دنبال روشی هستند که به صورت بهداشتی بتوانند هر چقدر که می خواهند لواشک تهیه کرده و خیالشان بابت طرز تهیه ی آن راحت باشد. بنابر این لازم است با ما در ادامه همراه باشید تا به شما آموزش دهیم چطور در خانه به سادگی لواشکی فوق العاده درست کنید.

لواشک

مواد لازم:

آلو شابلون

۱ کیلوگرم

شکر

۲ قاشق غذاخوری

آب

یک دوم لیوان

نمک

۱ قاشق چایخوری

 

نکته: برای تهیه ی لواشک می توان از میوه های مختلفی استفاده کرد. همانطور که می دانید لواشک از انواع میوه ها مثل هلو، سیب، زردآلو و موارد دیگر تهیه می شود. اگر از ترکیب چند میوه برای تهیه ی لواشک استفاده کنید لواشک خوش طعم تری خواهید داشت.

 

لواشک

روش آماده سازی

مرحله ی اول، آماده سازی آلو ها:

در ابتدای کار آلو ها را به خوبی شست و شو می دهیم. سپس قابلمه ای بزرگ انتخاب کرده و آلو ها را داخل آن می ریزیم. در ادامه نصف قاشق نمک را همراه با یک لیوان آب به آلو ها اضافه می کنیم. سپس قابلمه را روی حرارت گذاشته و زمان می دهیم پانزده دقیقه بماند تا آلوها نرم شده و پخته شوند و کاملا آب بیندازند.

سپس حرارت را خاموش کرده و زمان می دهیم آلو ها خنک شوند‌. 

مرحله ی دوم، عصاره گیری آلو ها:

در این مرحله قابلمه ای مناسب انتخاب کرده و روی آن آبکش می گذاریم‌. سپس آلو ها را داخل آبکش ریخته و به کمک دست آن را فشار می دهیم تا عصاره ی آن به قابلمه منتقل شود‌‌. به طوری که تنها چیزی که در آبکش باقی بماند، پوست و هسته های آلو باشد.

مرحله ی سوم، افزودن شیرین کننده:

در این مرحله قابلمه ای که عصاره ی آلوها در آن می باشد را روی حرارت گذاشته و مقداری نمک و شکر به آن اضافه کرده و حرارت را ملایم می کنیم. راجع به میزان شکر باید بگوییم که این میزان به خود شما وابسته می باشد.

اگر لواشکی ملس می خواهید، شکر بیشتری اضافه کنید. شما می توانید در این مرحله مقداری از آن را بچشید و اگر مایل بودید مقداری نمک یا شکر اضافه کنید. توجه کنید که لازم است، کف هایی که بر روی آلو ها جمع می شود را به کمک قاشق جمع کنید.

مرحله ی چهار، پختن لواشک:

اجازه می دهیم عصاره ی آلو ها حدود سی دقیقه روی حرارت بمانند‌. بعد از آنکه عصاره ی آلوها غلظت پیدا کرد، حرارت را خاموش کرده و زمان می دهیم مقداری خنک شود.

حالا سینی هایی که قصد داریم آلوها را داخل آن خشک کنیم را مقابل دستمان قرار داده و کف آن سلفون می کشیم. سپس عصاره ها را روی سینی ریخته و به شکل یکدست مرتب می کنیم‌. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که اگر قطر عصاره ای که کف سینی میریزید، خیلی کم باشد لواشک شما سفت و خشک خواهد شد. زیرا در هر حال قطر لواشک بعد از آنکه خشک شود مقداری نازک تر می شود.

مرحله ی پنجم، خشک کردن لواشک:

در این مرحله لازم است یک تا دو روز لواشک را در برابر نور خورشید بگذاریم تا خشک و آماده شود.

اگر نمی توانید لواشک را در هوای آزاد و در برابر نور خورشید بگذارید، می توانید سینی را در جایی قرار دهید که مقابل کولر یا پنکه باشد. به این نکته هم توجه کنید که اگر سینی را در برابر نور خورشید می گذارید روی آن دستمال قرار دهید تا حشرات و گرد و غبار روی آن قرار نگیرد.

لواشک

نکته ی دیگر که می بایست به آن توجه داشته باشید این است که لواشک شما باید به صورت کامل خشک شده و سپس از سینی جمع شود. در غیر این صورت کپک خواهد زد.

نوش جان

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

485 مطلب