farsi beauty

ویتامین های ضروری برای جلوگیری از وز شدن موهای سر کدامند؟

موی فر

مو نقش بسیار مهمی در زیبایی ایفا می کنند. به طوری که داشتن موهایی سالم و نرم می تواند اعتماد به نفس افراد را افزایش دهند. این روز ها تبلیغات زیادی وجود دارد که ادعا می شود با استفاده از برخی شامپو های ویتامینه می توانید با وزی موهایتان خداحافظی کنید.

این موضوع از پایه غلط است و استفاده از یک شامپوی به خصوص نمی تواند سبب رفع وزی موها شود. شاید برایتان سوال شود که کمبود چه ویتامینی باعث وزی موهایتان شده است؟ نمی توان یک ویتامین را در پاسخ به این سوال نام برد. با ما همراه باشید تا بدانید کمبود چه ویتامین ها و مواد معدنی سبب وزی موهایتان می شود.

موی وز

کمبود چه ویتامین ها و مواد معدنی سبب وزی مو ها می شود؟

1) کمبود آهن:

در سال های اخیر مطالعاتی راجع به ارتباط ریزش مو و کمبود آهن انجام شد. در نتیجه ی این مطالعات مشخص شد که خانم هایی با کمبود آهن، دارای موهایی وز، ضعیف و شکننده می باشند. علاوه بر این، کف سرشان خشک بوده و با خارش کف سر مواجه هستند.

کمبود آهن همچنین، می تواند باعث ریزش دسته ای موها شود.

بنابر این، برای اینکه از ریزش دسته ای و وزی موها جلوگیری کنید، لازم است به پزشک مراجعه کنید تا با تجویز پزشک اقدام به مصرف آهن نمایید.

مصرف مواد غذایی مثل کدوتنبل، گوشت، کلم بروکلی و کینوا نیز می توانند در بهبود این مشکل کمک کننده باشند.

مصرف قرص آهن زیر نظر پزشک به همراه استفاده از غذاهای مفید می توانند سبب بهبود وزی موهایتان شوند.

۲) ویتامین D:

بر اساس نظر متخصصین ویتامین D می تواند در کیفیت مو موثر باشد. ویتامین D سبب تقویت فولیکول های مو (که باعث لطافت می شوند) شده و در تکثیر آن ها بسیار الزامی به حساب می آید.

کم بودن ویتامین D سبب جلوگیری از تولید فولیکول های جدید مو شده و باعث وز و ضعیف شدن فولیکول های موجود می شود.

اگر می خواهید کمبود ویتامین D را رفع کرده و موهایی نرم و سالم داشته باشید، کافی است سی دقیقه به صورت روزانه زیر نور آفتاب ملایم باشید تا بدنتان به صورت مستقیم و از طریق پوست ویتامینD دریافت کند.

مصرف مواد غذایی از جمله نخود، جعفری، تخم مرغ و ماهی نیز می تواند سبب جذب ویتامین D به بدنتان شود. علاوه بر این ها، می توان زیر نظر پزشک از قرص ویتامین D نیز استفاده نمود.

موی وز

۳) ویتامین A:

ویتامین A یک ویتامین محلول در چربی می باشد، که یکی از ضروری ترین ویتامین ها برای ساخت سلول های پوست و مو است. به طوری که یکی از مهم ترین دلایل وز شدن مو را می توان کمبود ویتامین A دانست.

اگر بدن دچار کمبود این ویتامین شود، سلول های مو برای تکثیر، چربی مورد نیازشان را نخواهند یافت. و همین موضوع یکی از علل وزی موها به شمار می رود.

از مواد غذایی که می توان برای دریافت ویتامین A به سراغ آن ها رفت می توان به روغن ماهی کاد، سیب زمینی شیرین، جگر گاو، کلم بروکلی، هویج و اسفناج اشاره کرد.

ویتامین A می تواند باعث شود موهایی نرم و با لطافت داشته باشید. همچنین سبب به تعویق افتادن علائم پیری مثل چروک پوست شده و چربی مورد نیاز پوست را تامین می کند.

۴) ویتامین B۲:

فولیکول های مو برای اینکه رشد پیدا کنند، به عواملی مثل اکسیژن و مواد مغذی نیاز دارند. که از راه گردش خون در بدن تامین می شوند.

در این چرخه اگر فردی دچار کمبود ویتامین B۲ شود، مشکلی ایجاد شده و فولیکول ها مواد مغذی کافی دریافت نمی کنند.

علاوه بر این، ویتامین B۲ در ایجاد سلول های جدید نقشی ضروری ایفا کرده و کمبود این ویتامین می تواند یکی از علت های وز شدن موهایتان باشد.

از مواد غذایی که می توانید برای دریافت این ویتامین از آن ها کمک بگیرید، می توان به تخم مرغ، گوشت، ماهی، مرغ، سبزیجات سبز، بادام و قارچ اشاره کرد.

مصرف قرص های B۲ نیز می تواند در حل این مساله کمکتان کند.

موی وز

۵) کمبود روی:

روی یا زینک نقش اساسی در تولید DNA و RNA دارد. که برای تقسیم طبیعی سلول های فولیکول های مو الزامی می باشند.

زینک می تواند از ریزش مو جلوگیری کرده و شوره سر را برطرف کند.

زیرا این توانایی را دارد که میزان هورمون را در تعادل نگه دارد.

نکته ی بسیار مهمی که در ارتباط با روی وجود دارد، تاثیر فوق العاده ی آن بر روی وز بودن موها است. زیرا می تواند وزی موها را برطرف کرده و موهایتان را لطیف و نرم کند.

از مواد غذایی سرشار از روی می توان به عدس، لوبیا سفید، زرده تخم مرغ، بادام هندی و جو دو سر اشاره کرد.

این ماده ی معدنی با وجود اینکه در دسته ی ویتامین ها قرار نمی گیرد، اما تاثیر بسیار زیادی بر روی جلوگیری و بهبود وزی موها دارد.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

485 مطلب