farsi beauty

روش های درمان سرد مزاجی بانوان ؛ علت بی میلی جنسی زنان چیست؟

سرد مزاجی زنان

علت سرد مزاجی زنان و درمان آن یکی از مشکلات رایج در بین بانوان سرد مزاجی آنان می‌باشد که می‌تواند در هر سنی رخ دهد و دلایل مختلفی نیز داشته باشد، این امر یک مهم در زندگی زناشویی بوده و معمولاً بانوانی که دچار این اختلال می شوند به مشکلات زناشویی بر بخورند و در نهایت ممکن است به جدایی زوج ها منجر شود.

همانطور که گفتیم این بی میلی جنسی در بانوان علت های مختلفی دارد که در ادامه به آنها می پردازیم:

بی میلی جنسی زنان به چند نوع تقسیم می شود؟ 

عدم اشتیاق به برقراری روابط جنسی و یا سرد مزاجی بانوان به چند گروه تقسیم می شود و هر گروه دلایل مختص به خودشان را در بر می گیرند: 

1. سرد مزاجی اکتسابی: 

این نوع عدم برقراری روابط با طرف مقابل معمولاً مربوط به کسانی است که به صورت یک دفعه دچار این مشکل می شوند و زمینه قبلی ندارند.

2. سرد مزاجی وضعیتی: 

در این نوع بی میلی سرد مزاجی بانوان فقط در یک سری از موقعیت ها یا یک سری از رفتارها در زنان ایجاد می شود.

3. سرد مزاجی دائمی: 

این بی میلی یک اختلال است که ریشه در کودکی و گذشته فرد دارد و تاثیر خود را بر روی ضمیر ناخودآگاه فرد گذاشته است.

4. سرد مزاجی فراگیر: 

این نوع عدم اشتیاق به ایجاد روابط جنسی در تمامی وضعیت ها وجود خواهد داشت و فرقی نمی‌کند که موقعیت و وضعیت فرد چگونه باشد.

سرد مزاجی زنان

دلایل به وجود آمدن عدم روابط جنسی و سرد مزاجی بانوان چیست؟ 

سرد مزاجی بانوان می تواند دلایل مختلفی که ریشه در مشکلات روحی و جسمی دارند، داشته باشد؛ می توانیم مثال های زیر را برای عدم تمایل به ایجاد روابط جنسی در خانمها بیان کنیم:

وجود مشکل در احساسات

در این نوع مشکل فرد به دلیل فرهنگ و نوع تربیت سنتی و خانوادگی اش در برقراری روابط جنسی احساس معذب بودن و گناه می کند.

ترس از بارداری

یکی دیگر از مشکلاتی است که بانوان سعی میکنند روابط جنسی را برقرار نکنند ترس از ابتلا به بارداری و فرزند آوری است.

افسردگی بعد از زایمان

ترس از آسیب رسیدن به دستگاه تناسلی و یا مبتلا شدن به بیماری های واگیردار از طرف آقایان

افسردگی های فردی

تجربه های روابط ناموفق؛ همانند دچار شدن به خشونت های جنسی و آزارهای جنسی یا تجاوز

وجود مشکلات جسمی

چگونه با وجود مشکلات جسمی می تواند به یک رابطه سالم آسیب بزند؟ 

در برخی از بانوان یکی از مهمترین دلایل بی میلی جنسی مشکلات جسمی فرد میباشد این مشکلات می توانند به چند دسته مهم تقسیم می شوند که برخی از آنها با رعایت نکات ایمنی و بهداشتی و همچنین تحت نظر پزشک بودن قابل درمان است:

  • خشکی واژن 
  • واژینیسموس 
  • تغییرات هورمونی در طول دوره های یائسگی 
  • پایین بودن میزان استروژن
  • وجود زخم های تناسلی درگیری با عفونت های تناسلی
  • وجود کیست در واژن
  • کمبود برخی ویتامین ها
  • آتروفی واژن
  • احساس درد طاقت فرسا در هنگام روابط

سرد مزاجی زنان

 (توجه)

یکی دیگر از دلایل عدم اشتیاق بانوان به انجام روابط جنسی می تواند ریشه در مشکلات رابطه ای در بین زوج ها داشته باشد، به طور مثال اختلافات زناشویی، مشکلات از جانب همسر و خانواده وی، عادی شدن روتین روند رابطه جنسی، نداشتن اعتماد به طرف مقابل، لذت نبردن از روابط جنسی، عدم برانگیختگی و همچنین عدم علاقه به همسر به دلیل ازدواج های سنتی می تواند دلایل موجه و مهمی برای وجود آمدن این اختلال در بانوان شود.

درمان سرد مزاجی زنان

درمان را می توانیم به چند گروه تقسیم کنیم و لازم است بدانید که هر یک از این گروه ها باید در کنار همدیگر به میزان عدم اشتیاق فرد و مشکلات وی انجام گیرد:

مراجعه به مشاوره 

یکی از راه های درمان این اختلال در بانوان کمک گرفتن از یک مشاوره سکس تراپیست می‌باشد که می‌تواند کمک بزرگی برای درمان افرادی که دچار اختلالات جنسی هستند باشد.

درمان دارویی 

از درمانهای دارویی که می توان برای رفع این اختلال استفاده کرد نباید امتناع کرد، شما میتوانید با مراجعه به یک پزشک متخصص برخی از داروهایی مانند متیل فندیت و فلیبانسرین و یا داروهایی مانند بوپروپیون مصرف کنید؛ توجه داشته باشید مصرف خودسرانه داروهای ذکر شده می تواند عواقب جبران ناپذیری داشته باشند!

روان درمانی

یک روانشناس قهار می تواند شما را در روند بهبود مشکلات روحی و جسمی یاری کند، شما می توانید با یک روانشناس و یا یک روانپزشک بدون احساس معذب شدن و یا خجالت از مشکلات و دلایلی که نمی توانید وارد یک رابطه جنسی رضایت بخش شوید صحبت کنید؛ یک روانشناس یا روانپزشک می تواند با تغییرات در الگوی زندگی شما و معرفی برخی روش ها مانند انجام برخی کارها و یا انجام برخی ورزش ها این اختلال در شما را درمان کند.

درمان هورمون ها یا هورمون تراپی 

یکی از شایع ترین دلایل ایجاد شده در سرد مزاجی بانوان تغییرات هورمونی می باشد، شما می توانید برای آن که هورمون های خود را به حالت اولیه و در وضعیت عالی خود در آورید از برخی از داروها مثل شیاف ها، قرص، ژل و یا اسپری ها مصرف کنید؛ اما باید توجه داشته باشید این درمان به تنهایی نمی تواند پاسخگوی درمان مشکلات شما باشد.

سرد مزاجی زنان

زوج درمانی 

گاهی وقت ها بایستی هر دو زوجین برای رفع این نوع اختلال با هم مشارکت داشته باشند و بایستی بانوان به طور واضح از نیازها و درخواست های خود در طول یک رابطه جنسی صحبت کنند و آقایان نیز از انتظارات خود در طول این رابطه حرف بزنند تا منجر به دوری زوجین از هم نشود.

آموزش مهارت های موثر در طول رابطه جنسی 

گاهی اوقات افراد به دلیل عدم آگاهی و یا عدم دانستن اصول همسرداری نمی توانند یک روابط عادی و لذت بخش را تجربه کنند در این صورت می‌توانید با یک راه حل ساده مثل تحقیق، مطالعه و یا مشورت با پزشکان با تجربه این مشکل را حل کنید.

روش مسترز و جانسون 

در این روش یک برنامه عالی و متناسب با روحیه اشخاص برای ایجاد روابط جنسی به هر بیمار داده می‌شود تا با عمل کردن به آن بتوانید در دفعات اولیه معاشقه بدون ایجاد سکس و به تدریج روابط جنسی کامل را انجام دهید.

درمان گیاهی سرد مزاجی و اختلالات جنسی در بانوان 

شما می توانید با مصرف داروهای گیاهی زیر به صورت دمنوش یا جوشانده این اختلال را در خود درمان کنید و یک رابطه جنسی عالی را تجربه کنید؛ گیاهان زیر می توانند بر روی عملکرد مغز شما تاثیر بگذارند و بخش های مربوطه به هورمون های جنسی را برانگیزند تا شما بتوانید به راحتی یک رابطه بدون استرس را تجربه کنید:

  • آشواگاندا
  • زنجبیل
  • شبدر قرمز
  • خارخاسک
  • رازک
  • زعفران

دیگر موادی که می‌تواند در درمان شما نقش داشته باشد می توان به جز هندی، سرکه سیب، جنیسینگ، ترنج و سیب اشاره داشت.

سرد مزاجی زنان

در آخر؛ نگران نباشید!

بی میلی جنسی در بانوان یک امر طبیعی در طول یک زندگی زناشویی است و ممکن است این مشکل برای آقایان نیز پیش بیاید، بنابراین با درمان سریع و اقدامات لازم می توانید این مشکل را به حداقل برسانید و یا آن را کاملاً از بین ببرید.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

482 مطلب