farsi beauty

طرز تهیه گل کلم سوخاری خوشمزه به سبک فست فود ها

گل کلم سوخاری

اگر از طرفداران غذاهای فست فودی سوخاری هستید انتخاب درستی کرده اید. گل کلم سوخاری یکی از خوشمزه ترین سوخاری ها است که طعم خوبی داشته و ساده آماده می شود. برای مشاهده ی آموزش گل کلم سوخاری در بخش آموزش آشپزی سایت فارسی بیوتی با ما همراه باشید.

مواد لازم برای دو نفر :

گل کلم

یک دوم گل کلم متوسط

تخم مرغ

۲ عدد

جوش شیرین

یک دوم قاشق چایخوری

آرد سفید

۱ لیوان

آرد سوخاری

۱ لیوان

پودر سیر و فلفل قرمز

به مقدار کافی

نمک و فلفل سیاه

به مقدار کافی

زردچوبه و روغن

به مقدار کافی

دستور پخت گل کلم سوخاری

در مرحله ی اول گل کلم را شسته و خورد می کنیم :

در مرحله ی اول گل کلم را به قسمت های کوچک خرد کرده و به خوبی می شوییم. سپس داخل آبکش می ریزیم تا آب اضافه اش خارج شود. سپس یک لیوان آب را همراه با یک لیوان جوش شیرین و مقداری نمک به قابلمه اضافه کرده و روی حرارت می گذاریم. پس از آنکه آب جوش آمد تکه های گل کلم را داخل قابلمه ریخته و زمان می دهیم‌ سه دقیقه داخل آب جوش بماند. پس از گذشت این زمان گل کلم را آب کش کرده و اجازه می دهیم آب اضافی اش خارج شود.

در مرحله ی دوم مواد سوخاری را آماده می کنیم :

در مرحله ی دوم کاسه ای مناسب انتخاب کرده و آرد سفید، پودر سیر، فلفل سیاه، فلفل قرمز، زردچوبه و نمک را داخل کاسه ریخته و به خوبی ترکیب می کنیم.  سپس دو کاسه برداشته و آرد سوخاری و تخم مرغ را به صورت جداگانه داخل کاسه ها می ریزیم. حالا به کمک چنگال تخم مرغ را هم می زنیم تا از لختگی خارج شود.

در مرحله ی سوم گل کلم را سرخ می کنیم :

در مرحله ی آخر تابه ای مناسب بر روی حرارت گذاشته و به مقداری که گل کلم ها هنگام سرخ شدن در روغن شناور باشند روغن اضافه می کنیم. سپس اجازه می دهیم که روغن به خوبی داغ شود. در ادامه گل کلم ها را به ترتیب ابتدا در آرد سفید غلطانده و سپس در تخم مرغ و در آخر در آرد سوخاری می غلطانیم. حالا آن ها را داخل تابه ریخته و به خوبی سرخ می کنیم. پس از آنکه گل کلم ها کاملا طلایی شدند آنها را از روغن خارج کرده و روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان خارج شود در پایان هم در ظرف مورد نظر قرار داده و با سس دلخواه میل می کنیم.

منبع تصویر ashpazi_khoshmaze401

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

483 مطلب