farsi beauty

طرز تهیه سوپ پیاز خوشمزه به سبک فرانسوی

سوپ پیاز

سوپ پیاز یکی از خوش طعم ترین و محبوب ترین پیش غذاهای بین المللی است که اصالت آن مربوط به کشور فرانسه می‌باشد. برای مشاهده ی آموزش این سوپ خوشمزه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای دو نفر :

پیاز ( متوسط )

۳ عدد

کره

۱ قاشق غذاخوری

سیر

۱ حبه

عصاره ی مرغ

۱ عدد

آرد سفید

۱ قاشق غذاخوری

شکر

یک دوم‌قاشق چایخوری

نان تست

۱ عدد

پنیر پیتزا

۱۰۰ گرم

روغن زیتون

۲ قاشق غذاخوری

برگ بو و آویشن

به مقدار کافی

نمک و فلفل سیاه

به مقدار کافی

دستور پخت سوپ پیاز فرانسوی

مرحله ی اول :

در ابتدای کار پیاز ها را به صورت خلالی خرد کرده و به همراه کره به تابه ای اضافه می‌کنیم تا کمی سبک شده و رنگش کاراملی شود سپس سیر رنده شده را به تابه اضافه کرده و تنها تا جایی که عطر سیر بلند شود تفت می‌دهیم.

مرحله ی دوم :

 حالا شکر را به همراه عصاره ی مرغ خرد شده به تابه اضافه کرده و مقداری تفت می دهیم. در ادامه سه پیمانه آب جوش اضافه می کنیم و سپس برگ مو و آویشن را داخل تابه می‌ریزیم  و درب تابه را می گذاریم. تا سوپ جا بیوفتد.

مرحله ی سوم :

در این مرحله نان تست را داخل توستر می گذاریم تا برشته شود. سپس نان تست را خرد کرده و داخل روغن زیتون تفت می دهیم و کنار می گذاریم. پس از آنکه سوپ پیاز به خوبی جا افتاد آن را در دو کاسه می­ریزیم ( به این نکته توجه کنید که کاسه ها باید توانایی تحمل دمای فر را داشه باشند ) سپس نان تست را داخل کاسه ها پخش کرده و پنیر پیتزا را روی سوپ می‌ریزیم.

مرحله ی آخر :

در مرحله ی آخر فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن می کنیم تا به خوبی گرم شود سپس کاسه ها را به مدت ده دقیقه داخل فر قرار می‌دهیم تا پنیر روی سوپ به خوبی ذوب شود. اگر مایل بودیم روی پنیر ها طلایی شود گریل فر را  به مدت چند دقیقه روشن می‌کنیم.

منبع تصویر petiteviolette74

طرز تهیه سوپ

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب