farsi beauty

طرز تهیه املت فرانسوی خوشمزه با طعم پیتزا

املت فرانسوی

املت فرانسوی یکی از محبوب ترین املت های کشور فرانسه است که بیشتر برای صبحانه سرو می شود. قطعا شما هم با امتحان این املت یکی از طرفداران سرسخت آن خواهید بود. برای دیدن آموزش املت فرانسوی با ما همراه باشید.

مواد لازم برای چهار نفر :

سوسیس

۲ عدد

ژامبون

۴ ورق

تخم مرغ

۸ عدد

فلفل دلمه ای

۱ عدد

پنیر گودا ورقه ای

۴ عدد

قارچ

۸ عدد

نمک و فلفل سیاه

به مقدار لازم

روغن و آویشن             

به مقدار لازم

دستور پخت املت فرانسوی

مرحله ی اول :

در ابتدا فلفل دلمه ای ها را به صورت نگینی خرد می کنیم. سپس تابه را روی حرارت می گذاریم و روغن را به تابه اضافه کرده و اجازه می دهیم گرم شود. حالا فلفل دلمه ای ها را داخل تابه ریخته و تا زمانی که نرم شود تفت می دهیم. پس از آن قارچ ها را به صورت حلقه ای خرد کرده و به تابه اضافه می کنیم و خوب تفت می دهیم. تفت دادن را تا زمانی که آب قارچ ها کشیده شود ادامه می دهیم سپس سوسیس هایی که به صورت حلقه ای خرد کرده‌ایم را به تابه اضافه کرده‌ و اجازه می دهیم سوسیس ها تا جایی که دوست داریم سرخ شوند.

مرحله ی دوم :

در این مرحله تخم مرغ ها را شکسته و داخل کاسه ای می‌ریزیم. و آن ها را به خوبی هم می زنیم تا تخم مرغ ها از حالت لختگی خارج شوند. سپس نمک و فلفل را به کاسه اضافه کرده و مواد را مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند. حالا تابه ای را روی حرارت گذاشته و روغن را به آن اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا روغن داغ شود. سپس تخم مرغ را داخل تابه ریخته و آن را به صورت دورانی می‌چرخانیم تا تخم مرغ به صورت یکدست تمام نقاط تابه را پوشش دهد.

مرحله ی سوم :

در این مرحله پس از آنکه تخم مرغ سرخ شد و کمی حالت گرفت ژامبون ها را بر روی نیمی از تخم مرغ می‌ریزیم و مخلوط سوسیس، قارچ و فلفل دلمه ای را به روی ژامبون ها قرار می دهیم و در آخر پنیر های ورقه ای را روی آن ها می‌چینیم و بر رویش آویشن می‌پاشیم.

مرحله ی آخر :

در آخر نیم دیگر تخم مرغ را بر روی موادمان بر می‌گردانیم و درب تابه را می گذاریم و چند دقیقه زمان می دهیم تا پنیر املتمان به خوبی آب شود. سپس املت را به همراه سس دلخواهمان سرو می کنیم. املت شما آماده است.

‌نوش جان

منبع تصویر cafe.shin

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب