farsi beauty

طرز تهیه قهوه فرانسه حرفه ای خوش طعم به سبک اورجینال فرانسوی

قهوه فرانسه

قهوه ی فرانسه یکی از نوشیدنی های معروف و محبوب بین المللی است که مخصوص کشور فرانسه است و یکی از قهوه های های دمی می باشد. برای تهیه ی این قهوه معمولا از فرنچ پرس استفاده می شود. به این علت که قهوه ی فرانسه به صورت دمی تهیه می شود دارای کافئین زیادی است پس بهتر است قبل از خواب مصرف نشود چون می تواند شما را بی خواب کند. همچنین جالب است بدانید این قهوه، قهوه ای سبک است بنابر این برای مصرف در صبحانه بسیار مناسب می باشد. برای مشاهده ی طرز تهیه ی قهوه ی فرانسه با ما همراه باشید.

مواد لازم :

پودر قهوه ی فرانسه

۳ قاشق سوپ خوری

آب داغ

۲ فنجان بزرگ

دستور تهیه قهوه فرانسه

مرحله ی اول:

در ابتدای کار به اندازه ی 1/30 فرنچ پرس آب جوش داخل آن ریخته و آب را بر می گردانیم تا دمای فرنچ بالا رفته و بیشتر شود. سپس قبل اینک آب گرم شود آن را بیرون می ریزیم. حالا پودر قهوه ی فرانسه را داخل فرنچ می ریزیم و آن را کمی تکان می دهیم تا روی قهوه صاف شود.

مرحله ی دوم :

در این مرحله 1/3 آب با دمای نود درجه ( آبی که تازه از جوش افتاده باشد ) به قهوه اضافه می کنیم و به مدت چهل ثانیه صبر می کنیم تا قهوه با آب ترکیب شود. سپس به کمک قاشق موادمان را هم می زنیم تا به خوبی مخلوط شده و حل شود. 

مرحله ی سوم:

حالا تا زیر دسته ی فرنچ ( نود درجه ) آب اضافه کرده و درب آن را گذاشته و کنار می گذاریم  و اجازه می دهیم قهوه به مدت ۵ دقیقه به خوبی دم بکشد. و در پایان هم اهرم فرنچ را به آرامی به پایین فشار می دهیم تا ذرات قهوه به سمت پایین حرکت کرده و قهوه ای خوش رنگ و لعاب دار داشته باشیم. قهوه  فرانسه ی ما آماده است آن را در فنجان های مخصوص می ریزیم و میل می کنیم. نوش جان

قهوه

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب