farsi beauty

خواص کندر برای تقویت حافظه و درمان بیماری ها

کندر

ماهیت کندر

کندر از عصاره انگم که نوعی درخت بومی آفریقایی می باشد به دست می آید.

دانه های کندر همانند نبات شکلی شیشه ای داشته و از روغن آن در تهیه مواد آرایشی، صابون های شستشو، نوشیدنی و غذاها استفاده می شود.

خواص کندر برای سلامتی بدن

دانه کندر می تواند نقش مهمی را در سلامتی افراد ایجاد کند، هنگامی که صحبت از خواص کندر به میان می‌آید همگی ما به یاد حافظه و عملکرد بهتر مغز می‌افتیم.

لازم است بدانید که کندر برای بهبود بیماری های زیر بسیار موثر است :

کندر

در ادامه به طور تخصصی تر به خواص بهبود دهنگی کندر برای بیماری ها می پردازیم :

کاهش دردهای قاعدگی

مصرف کندر می تواند چرخه قاعدگی را به متعادل ترین حالت برساند و به تنظیم هورمون های بدن کمک کند، همچنین کندر می تواند جریان خون را تحریک کرده و برای اشخاصی متناسب باشد که در هنگام پریودی خون کمی را از دست می دهند.

درمان کننده آسیب های پوستی

ممکن است شما هم آسیب های پوستی ناشی از پرتودرمانی و یا برخی اشعه های مضر دستگاه های پزشکی را تجربه کرده باشید، مصرف کندر می تواند مانع پیشرفت این اختلالات پوستی شود و مشکلات پوستی را درمان سازد.

کاهنده حملات آسم

تحقیقات نشان می‌دهد که کندر می تواند برای افرادی که مبتلا به آسم هستند موثر باشد، اشخاصی که آسم شدید و یا متوسط دارند می توانند مکمل های کندر خوراکی را مصرف کنند تا نیاز آنها برای مصرف اسپره های استنشاقی کاهش پیدا کند، مصرف منظم کندر دوبار در طول روز می تواند تعداد دفعات استفاده از اسپری را در بیماران آسمی کاهش دهد.

کاهنده دردهای مفاصلی

کندر می تواند دردهای مفاصل را به طور کامل کاهش دهد، اگر خشکی مفاصل و یا دردهای مفاصلی دارید شما می توانید زنجبیل، کندر، زردچوبه، فلفل قرمز، عصاره بید سفید و اسید هیالورونیک را به مدت سه بار در طول روز و در زمان هشت هفته برای کاهش دردهای مفاصلی استفاده کنید.

کنترل دیابت

از دیگر خواص معروف دانه کندر کمک به بهبود بیماری قند خون بالا و یا دیابت می باشد، مطالعات نشان می دهد که اگر در طول روز بتوانید 800 میلی گرم کندر را پس از هر وعده غذایی مصرف کنید دیابت نوع دو شما سریعا بهبود پیدا میکند.

بهبود آرتروز

آزمایش ها نشان می دهد که برای درمان آرتروز می توانید از کندر استفاده کنید، کندر می‌تواند موجب کاهش درد آرتروز شود و عملکرد بدنی شما را بهبود ببخشد.

از بین برنده التهاب شکم

اشخاصی که بیماری التهاب شکمی دارند و یا دچار اسهال های مزمن هستند می توانند از عصاره کندر در طول روز و به مدت شش هفته استفاده کنند تا بیماری آنها کاهش پیدا کند.

رفع کولیت روده

برای اینکه کولیت روده را بهبود ببخشید می توانید از کندر که یک ضد التهاب گوارشی است استفاده کنید، مطالعات نشان می دهد 80 درصد افرادی که کندر استفاده می کنند در بهبود روند بیماری کولیت روده و رفع آن بسیار موفق هستند.

تقویت حافظه و عملکرد مغز

یکی از اصلی‌ترین خواص مصرف کندر تقویت حافظه در نوجوانان و حتی میانسالان می باشد، اگر می خواهید از زوال عقل، آلزایمر و فراموشی جلوگیری کنید می‌توانید مصرف کندر را به برنامه غذایی خود اضافه کنید.

رفع سردردهای مزمن

سردرد‌های عصبی و میگرن نوعی سردرد عصبی دردناک می باشد که می تواند موجب تورم مویرگ های سر شود، کندر می تواند بیشتر سردردها؛ از جمله سردرد های عصبی را از بین ببرد و در بهبود این سردرد ها موثر باشد.

کندر

به چه مقدار میتوانیم کندر را مصرف کنیم؟

مقدار مجاز تجویز شده برای مصرف کندر وجود ندارد!

شما می توانید از عصاره کندر و یا دانه کندر در طول روز استفاده کنید، مصرف روزانه این ماده هیچ آسیبی نمی رساند اما بهتر است که پس از مصرف شش هفته ای؛ یک هفته کندر را مصرف نکرده و مجدداً مصرف آن را شروع کنید.

عوارض مصرف کندر

کندر می‌تواند برای زنان باردار و شیرده حساسیت ایجاد کند، ممکن است جریان خون را درون مثانه تحریک کند و یا موجب اسهال و سوزش سینه شود.

مصرف کندر با داروهای ضد التهابی آنتی استروئیدی تداخل دارد.

اگر دچار رفلاکس یا ورم معده هستید ممکن است مصرف کندر برای شما کمی مشکل باشد.

کندر می تواند بر روی لخته شدن خون هم موثر باشد، بنابراین اگر بیماری خاصی دارید بهتر است ابتدا با پزشک معالج مشورت کرده و سپس مصرف کندر را آغاز کنید.

به یاد داشته باشید مصرف خودسرانه کندر می تواند آسیب های جانبی را برای شما به دنبال داشته باشد.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

485 مطلب