farsi beauty

رژیم غذایی مناسب برای کبد چرب چیست؟

غذاهای مفید برای کبد چرب
برای ویدئوهای بیشتر و جدیدتر، در کانال های زیر مارو فالو کنید

کبد یکی از اعضای مهم بدن است که به صافی بدن نیز معروف است. کبد چرب یک بیماری شایع در سنین سی سال و بالاتر می باشد که هم اکنون در کشور ایران شیوع بیشتری نیز پیدا کرده است.
برای این که بتوانید از کبد خود مراقبت کنید بایستی مصرف برخی از غذاها را حذف و برخی از غذاها را به برنامه خودتان افزوده کنید؛ برای کبد چرب و درمان خوراکی آن می‌توانید حتی با مصرف ساده‌ترین چیزها روند بهبود را به حاصل برسانید.

غذاهای مفید برای کبد چرب

سبزیجات و صیفی جات :

همه می دانیم که سبزیجات یک نوع سد در برابر چربی ها می باشد به طور مثال : کلم بروکلی مانع از چرب شدن عضو مهم کبد می شود، اسفناج و کلم پیچ نیز به درمان کبد چرب و همچنین کاهش وزن بدن کمک بسزایی می کند به همین دلیل است که افرادی که گیاهخوار هستند کمتر دچار بیماری کبد چرب یا سیروز کبدی می شوند.

سبزیجات

آووکادو :

مصرف آووکادو می تواند بدن را به جذب چربی های خوب و مفید وادار کند و سبب کاهش آسیب های کبد و بیماری های آن گردد زیرا آووکادو حاوی میزان بالایی فیبر میباشد و فیبر می تواند در کاهش وزن نیز موثر باشد.

آووکادو

لبنیات کم چرب :

بنابر تحقیقات انجام شده متوجه شدیم که لبنیات کم چرب مانند شیر و هم خانواده های آنها می تواند از آسیب وارد شده به کبد به طور چشمگیری جلوگیری کند. این آزمایش را روی موش ها نیز انجام داده‌اند و موفق بوده...

لبنیات

قهوه :

دانه های خوش عطر و محبوب قهوه یکی دیگر از راه های متناسب برای بهبود کبد چرب می باشد. تحقیقات نشان می‌دهد که قهوه به کاهش آنزیم های غیر طبیعی کبد کمک بسزایی می‌کند، همچنین کافئین سبب کم شدن حجم آنزیم های کبد غیر معمول در افرادی که در معرض بیماری‌های کبدی هستند می شود که خود موجب کاهش وزن است.

قهوه اسپرسو

پنیر لوبیا :

توفو یا پنیر لوبیا غذایی است که جزو فرایندهای شیرسویا می باشد، این غذای معروف جهت کاهش چربی کبد مصرف می گردد کم چرب است و دارای پروتئین زیادی می باشد، که می تواند باعث شود کبد شما چرب نگردد‌.

پنیر لوبیا

بلغور جوی دوسر :

این ماده در جهت دریافت انرژی برای بدن بسیار موثر است. دانه های جو دوسر سبب می شود ATP در بدن افزایش پیدا کند و به دلیل آن که دارای فیبر است موجب احساس سیری در بدن انسان می شود که خود می تواند به حفظ وزن متناسب و کاهش چربی کبد کمک چشمگیری کند.

بلغور جوی دوسر

دانه آفتابگردان یا تخمه سیاه :

از دانه های گل آفتابگردان که به عنوان تخمه سیاه نیز شناخته می شود می توان در جهت بهبود مشکلات کبدی کمک گرفت، این دانه ها حاوی مقادیر بالایی از ویتامین E می باشد که نوعی آنتی اکسیدان در برابر کبد به شمار می رود.

آفتاب گردان

گردو :

تحقیقات دیگری نشان می‌دهد که مصرف گردو می تواند در روند بهبود مشکلات کبد کمک شایانی کند زیرا دانه های گردو حاوی مقادیر بالایی امگا3 هستند که امگا3 می‌تواند عملکرد کبد را به بهترین حالت در بیاورد.

پوست گردو

روغن زیتون :

یکی از راه های کنترل و درمان کبد چرب مصرف روغن زیتون است، روغن زیتون می تواند وزن شما را به درستی کنترل کند و سطح آنزیم های کبد را به وضع متناسب و مطلوب درآورد.

روغن زیتون

چای سبز :

چای سبز یک روش لاغری بوده و موجب کاهش چربی های غیر مفید می باشد همچنین می توانند در بیمارانی که مبتلا به کبد چرب هستند کمک بسیاری کند و سبب کنترل وزن آنها شود.

چای سبز

چغندر :

چغندر یک تصفیه کننده عالی برای خون به شمار می‌آید و همچنین باعث جذب فلزات سنگین در بدن انسان می گردد تا سلامت انسان به خطر نیوفتد.

چغندر

سیر :

از دوران قدیم به خصوص در کتاب های اصلی پزشکی مانند کتاب های ابوعلی سینا و دیگر پزشکان و اطبا مطرح زمان قدیم، سیر به عنوان یک درمان ساده برای اکثر بیماری ها به شمار می‌آید. مصرف سیر می‌تواند در کاهش وزن و جلوگیری از چربی های بیش از حد و اشباع آنها در کبد کمک کند.

سیر

ترکیب طلایی برای درمان کبد چرب؛ آب داغ و لیمو ترش :

ترکیب آب داغ و لیمو ترش تازه می تواند به رفع مشکلات کبدی کمک زیادی کند، برای این منظور کافی است آبلیموی تازه را در یک لیوان آب داغ ریخته و آن را هم بزنید؛ می توانید از عسل نیز استفاده کنید این ترکیب سم زدا باعث تصفیه کبد و همچنین تولید صفرا میشود که باعث پاکسازی روزه و معده بوده و حرکات روده را بهبود می بخشد. همچنین موجب کاهش وزن نیز می گردد، توجه داشته باشید برای درمان کبد چرب و مصرف بهترین خوراکی ها برای این بیماری علاوه بر موارد گفته شده بایستی رژیم غذایی کم چرب را انجام دهید، شکر، نمک و چربی های اشباع را از برنامه غذایی خود حذف کنید، گیاهان دارای فیبر و حبوبات را افزایش دهید و سبزیجات را به میزان لازم مصرف کنید زیرا رعایت کردن این نکات و خوردن غذاها به تنهایی نمی تواند کبد چرب را درمان کند شما بایستی در کنار تمامی موارد ذکر شده با اطلاع پزشک از داروهای شیمیایی و برخی داروهای گیاهی نیز کنید.

شربت آبلیمو عسل

میوه های دارای آنتی اکسیدان :

میوه هایی همانند پرتقال، توت فرنگی، کشمش، تمشک، شاتوت، گریپ‌فروت، سیب، گلابی، آلو، زغال اخته، طالبی.

کبد چرب

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

483 مطلب