farsi beauty

برای درمان فوری سرماخوردگی چه بخوریم؟ بهترین دارو های طبیعی برای بهبود سرماخوردگی

سرماخوردگی
برای ویدئوهای بیشتر و جدیدتر، در کانال های زیر مارو فالو کنید

سرماخوردگی یکی از بیماری های شایع در فصل پاییز و زمستان می باشد که معمولا کودکان و بزرگسالان در این فصول دچار این بیماری عفونی می شوند.

لازم است بدانید در دوره سرماخوردگی تنها خوردن دارو، شربت، قرص و یا تزریق آمپول نمی تواند به بهبود سلامتی شما کمک کند، بلکه در کنار تمامی این موارد تغذیه متناسب می تواند روند بهبود بیماری شما را به شدت سرعت ببخشد.

مصرف غذای مقوی و سرشار از مواد مغذی لازم برای بدن در این دوره از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

انواعی از غذاهایی که مناسب برای دوره سرماخوردگی است را به شما معرفی می‌کنیم و از خواص آن ها برای شما توضیح می دهیم تا راحت تر بتوانید سرماخوردگی خود را درمان کنید.

مصرف عسل

عسل یکی از درمان های سنتی و تاثیر گذار بر روی بسیاری از بیماری ها به خصوص سرماخوردگی، گلودرد، آنفولانزا و ویروس ها می باشد، عسل می تواند با آنزیم ها و مواد مغذی بالایی که دارد روند بهبود سرماخوردگی شما را سریع تر کند.

مصرف زنجبیل

زنجبیل خاصیت ضد التهابی و آنتی باکتریال دارد و شما می توانید با نوشیدن چای زنجبیل و یا ریختن زنجبیل خرد شده درون ماست، عسل یا خوراکی های دیگر سرماخوردگی خود را به خوبی بهبود ببخشید.

مصرف دارچین

دارچین می‌تواند گلودرد ناشی از سرماخوردگی را از بین ببرد و التهابات نواحی بینی را در سرماخوردگی بهبود ببخشد، دارچین با خواص آنتی اکسیدانی است می تواند در رفع سردرد های مزمن آنفولانزا و سرماخوردگی نیز موثر باشد.

سرماخوردگی

مصرف سوپ

سوپ مرغ یکی از درمان های عالی برای سرماخوردگی معرفی شده است، مطالعات محققین ما نشان می دهد سوپ مرغ به خصوص اگر در آن عصاره یا پای مرغ باشد می تواند انواعی از مواد مغذی ضروری که در طی سرماخوردگی بدن از دست می دهد را به اندام ها باز گرداند.

مصرف سیر

سیر یک ماده آنتی باکتریال و ضد ویروسی است که می‌تواند موجب تقویت سیستم ایمنی بدن، پاکسازی مجاری تنفسی و همچنین پاکسازی سموم از بدن شود؛ بنابراین مصرف سیر در دوران سرماخوردگی بسیار موثر است.

مصرف چای سبز

چای سبز یک نوشیدنی حاوی آنتی اکسیدان است که در بالا بردن سیستم ایمنی بدن نقش زیادی دارد، همچنین از چای سبز برای درمان گلو درد نیز استفاده می کنند شما می توانید چای سبز را به جای دم گذاشتن با آب گرم، با آب سرد این چای را دم بگذارید تا میزان آنتی اکسیدان موجود در چای سبز افزایش پیدا کند.

مصرف پیاز قرمز

پیاز قرمز آنتی اکسیدان های خاصی مانند کورستین دارد که مناسب احوالات بیمار در هنگام سرماخوردگی است، افرادی که از سرماخوردگی های مکرر رنج می برند می توانند از شربت پیاز قرمز مصرف کنند؛ برای آماده سازی این شربت عسل و پیاز قرمز نیاز دارید کافیست مواد را درون یک شیشه نگهداری کنید و پس از 15 ساعت یک قاشق غذاخوری از این شربت را چندین بار در طول روز مصرف کنید.

سرماخوردگی

مصرف موز

در هنگام سرماخوردگی علائمی مانند اسهال و استفراغ دارید، موز می تواند شدت این علائم را کاهش دهد، موز و پوره های آن می تواند میوه ای بسیار عالی برای مبتلایان به سرماخوردگی باشد.

مصرف مایعات گرم و دمنوش های گیاهی

مایعات گرم مانند قهوه، چای، چای دارچین، چای زنجبیل و دمنوش های گیاهی می تواند سرماخوردگی شما را طی مدت کوتاهی درمان کند، غذاهای سرد و خشک ممکن است در طی سرماخوردگی به مخاط های ملتهب شده آسیب برساند.

مصرف ماهی سالمون

ماهی سالمون در دوران سرماخوردگی می تواند بدن را کاملاً ریکاوری کرده و اسید های چرب امگا3 را به بدن برساند ماهی سالمون موجب تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش تورم می شود.

مصرف ویتامین ها

علاوه بر مواد ذکر شده بهتر استفاده از ویتامین های گروه A ،B ،C ،E می توانند بدن شما را در برابر سرما خوردگی مقاوم سازد، این ویتامین ها به صورت قرص و آمپول تزریقی در بازار موجود است و میتوانید با مشورت از پزشک در طی سرماخوردگی از این ویتامین ها استفاده کنید.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

482 مطلب