farsi beauty

خوراکی هایی که برای رفع زردی و سفید شدن دندان هایتان معجزه می کند!

دندان

سفید کردن دندان با روش های خانگی

سفید کردن دندان ها برای خیلی از افراد یک راهکار مناسب جهت رفع زردی و یا کدری رنگ دندان های آنها می باشد که با روند طبیعی افزایش سن و مصرف برخی از داروها به وجود آمده است.

سفید کردن دندان در منزل نیز امکان پذیر است و شما می توانید در مطب های دندانپزشکی نیز برای سفید شدن دندان از بلیچینگ دندان و یا روش های دیگر مانند لیزر درمانی توسط دندانپزشک استفاده کنید.

علت زردی دندان ها چیست؟

ما زردی دندان به دو دسته عمده تقسیم می کنیم:

  1. از بین رفتن سفیدی دندان با مصرف برخی خوراکی ها
  2. فرسودگی یا نازک شدن مینای دندان

از بین رفتن سفیدی دندان بر اثر عوامل اکتسابی مانند ضربه خوردن، مصرف برخی داروها و یا شکستن دندان نیز می تواند موجب زردی دندان شود.

دندان

چطور می توانیم دندان های مان را سفید تر کنیم؟

برای سفید کردن دندان ها روش های بسیار زیادی وجود دارد، در ادامه با ما همراه باشید تا روش های جالب و به روز سفید کردن دندان را به شما معرفی کنیم:

از روغن های گیاهی استفاده کنید

یکی از روش های سفید کردن دندان های کدر یا زرد استفاده از روغن های گیاهی است، روغن های گیاهی و شستشوی دندان با آنها یک روش سنتی جهت سفید سازی دندان می باشد، در این روش باکتری ها، کثیفی های دندان و زردی آن ها از بین می رود اما استفاده از این روغن ها جایگزین عالی برای مسواک ها و یا نخ دندان نمی باشد، تحقیقات ما نشان می دهد که شستن دندان ها با روغن های نارگیل آفتابگردان و کنجد به سفید کردن دندان های شما کمک می کند.

سفید کردن دندان ها با کمک ریحان

ریحان یک گیاه مناسب جهت بند آوردن خونریزی لثه و جلوگیری از آن و همچنین سفید شدن دندان ها می باشد، شما می توانید چند برگ ریحان را با پوست پرتقال ریز شده که سرشار از ویتامین C است مخلوط کنید سپس با مسواک و خمیر خانگی ریحان 5 دقیقه به طور کامل دندان ها را بشویید.

سفید کردن دندان با پراکسید هیدروژن

هیدروژن یک سفید کننده طبیعی است که افراد می توانند به مدت یک یا دو دقیقه و به بازه زمانی دو بار در طول روز ها و یک هفته با ترکیب پراکسید هیدروژن و جوش شیرین مسواک بزنند، استفاده بیش از اندازه این روش می تواند حساسیت دندان را افزایش دهد.

سفید کردن دندان با جوش شیرین و سرکه سیب

برای سفید کردن دندان با سرکه سیب و جوش شیرین کافیست آن را در دهان خود نگه داشته و لای دندان ها قرقره کنید و پس از آن مسواک تان را مجدداً به سرکه سیب آغشته کرده و دندان ها را مسواک بزنید، با این روش دندان های سفید تری را خواهید داشت.

دندان

سفید کردن دندان با نمک دریا

نمک دریای یکی از موثرترین روش های سفیدی دندان می باشد، افراد برای سفید کردن دندان خود می توانند مسواک شان را نم دار کرده و به نمک دریا آغشته کنند، مسواک کردن به مدت زمان دو دقیقه با نمک دریایی اصل، دندان ها را سفید و براق تر می کند.

سفید کردن دندان با زردچوبه

زردچوبه یک گیاه ضد التهاب و آنتی باکتریال برای مراقبت دندانی می باشد، استفاده از زردچوبه یک روش متناسب برای سفید کردن دندان است و کافیست مقداری از زردچوبه را روی خمیر مسواک بریزید و پنج دقیقه با آن مسواک بزنید تا دندان های تمیز تری داشته باشید.

سفید کردن دندان با ذغال سنگ فعال

برای سفید کردن دندان ها می توانید از ذغال فعال استفاده کنید کافیست مقداری از ذغال فعال را از داروخانه ها تهیه کرده و روی مسواک نمدار خود بگذارید، دو دقیقه مسواک بزنید و از این روش دو الی سه بار در هفته کمک بگیرید.

سفید کردن دندان های زرد با پوست موز

قسمت درونی پوست موز که سرشار از منیزیم و مواد معدنی و پتاسیم است، به راحتی جذب مینای دندان می شود و به رفع کدری و زردی دندان ها کمک می کند، شما می توانید یک موز تازه را پوست بگیرید و قسمت داخلی آن را به مدت زمان دو دقیقه بر روی دندان ها ماساژ دهید.

سفید کردن دندان با محلول آبلیمو و نمک

اگر می خواهید دندان های خود را با آبلیمو و نمک سفید کنید کافیست یک قاشق چایخوری نمک را با دو قاشق چای خوری آب لیمو تازه مخلوط کنید و به عنوان خمیر دندان هفته ای دوبار از این ترکیب استفاده کنید؛ به دلیل وجود ویتامین C و اسیدی بودن این ترکیب زردی و لکه های دندان از بین می رود.

دندان

فهرست غذاهایی که دندان های شما را سفید تر می کند

مصرف برخی از غذاها می تواند دندان های شما را سفید و براق تر کند در ادامه به معرفی چند ماده غذایی که دندان های شما را سفید تر و براق تر می کند می پردازیم.

1. هویج

هویج می تواند لکه های ملایم روی دندان را از بین ببرد و لثه ها را سالم تر نگه دارد به دلیل وجود ویتامین A از دندان و لثه مراقبت می کند.

2. توت فرنگی

مصرف توت فرنگی می تواند لبخند سفید را به شما هدیه دهد، توت فرنگی حاوی اسید مالیک است و می تواند لکه های روی دندان را از بین ببرد اما مصرف بیش از اندازه آن نیز می تواند تاثیر عکس داشته باشد پس به میزان لازم از آن استفاده کنید و در مصرف آن زیاده روی نکنید.

3. آجیل ها

آجیل ها و مغزیجات تنها برای سفیدی دندان ها مناسب است بلکه تامین کننده قوی انرژی بدن می باشند، مغزیجات آجیل ها با داشتن بافت سفت لکه ها و رنگ در دندان های شما را از بین می برد.

4. آناناس

آناناس حاوی قند بسیار بالایی می باشد و شما می توانید جهت سفید کردن دندان از آناناس استفاده کنید، بروملین موجود در آناناس می تواند در سفید کردن دندان های شما نقش پررنگی داشته باشد.

5. پنیر

پنیر دشمن دندان نیست و برخلاف عموم پس از مصرف در لابلای دندان باقی می ماند و بر روی سفید کردن دندان ها تاثیر می گذارد فقط کافیست بعد از مصرف پنیر دندان هایتان را بشویید.

دندان

سفید کردن دندان ها با غذا خوردن ممکن است!

مسواک زدن و نخ دندان کشیدن دو روش عالی برای حفظ سلامت لثه و دندان هاست، اگر درست مراقب دندان های خود باشید هیچ نوع رژیم غذایی لازم نیست فقط کافیست که پس از مصرف هر وعده غذایی دندان های خود را تمیز کنید و چند ماه یکبار به دندانپزشک مراجعه کنید.

دیگر خوراکی های که می توانند دندان های شما را سفید کند

سریع ترین روش سفید کردن دندان ها

شما می توانید برای سفید کردن دندان از لیزر درمانی استفاده کنید، استفاده از این روش در زمان کوتاه و در طول چند جلسه 30 تا 60 دقیقه ای موجب از بین رفتن زردی دندان و کدر بودن رنگ دندان می شود.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

483 مطلب