farsi beauty

برای داشتن پوستی صاف و درخشان چه بخوریم؟

روش های مراقبت از پوست

برخی افراد گمان می کنند همین که یکسری مراقبت های پوستی انجام دهند. پوستی بی نظیر خواهند داشت البته اشتباه هم فکر نمی کنند اما نکته ای که اکثر افراد نسبت به آن بی توجه اند برنامه غذایی مناسب است. استفاده از مواد غذایی مناسب سبب درخشش پوست شده و سلامت آن را افزایش می دهد. ما در فارسی بیوتی قصد داریم مهم ترین و تاثیر گذار ترین مواد غذایی برای پوست را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

 

پانزده مواد غذای تاثیر گذار برای پوست :

مصرف ماست فراموش نشود :

 اگر به دنبال موادی مغذی برای ناخون ها و پوستتان هستید ماست بهترین گزینه است. ماست سرشار از بیوتین ها است که سبب تغذیه ی پوست و ناخون می شود. علاوه بر این ماست به علت داشتن پروتئین چربی را حذف کرده و بدن را اصلاح و ترمیم می کند. بنابر این ماست را در برنامه ی غذایی خود بگنجانید.

 

مصرف شکلات تلخ :

احتمالا تا به حال نشنیده اید که شکلات تلخ خواص بسیاری برای پوست شما دارد. و بر عکس چهره ی تیره اش توانایی بسیاری در درخشانی پوست شما دارد. همچنین وجود مقدار زیادی از فلاونوئید ها در شکلات تلخ و کاکائو سبب می شود که با مصرف آن ها به آبرسانی و نرم شدن پوستتان کمک کنید.

 

سبزیجات سبز رنگ فراموش نشود :

اگر به دنبال روشی برای حفاظت از پوستتان هستید سبزیجات مصرف کنید. زیرا سبزیجات سرشار از مواد معدنی، ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها است و سبب افزایش رشد مو ها شده و از پوست شما محافظت کرده و چین و چروک های پوست را کاهش می دهد. همچنین وجود آنتی اکسیدان ها سبب حفاظت از پوست در برابر اشعه ی مضر خورشید می شود. بنابر این سبزیجات را در سبد غذایی خود جای دهید تا نتیجه ی فوق العاده ی آن را مشاهده کنید.

 

پوست صورت

 

استفاده از ماهی تن و ماهی قزل آلا :

ماهی قزل آلا به علت داشتن اسید های چرب دشمن قرمزی، آکنه و التهاب پوست می باشد.همچنین ماهی قزل آلا حاوی مقدار زیادی اسید های چرب امگا ۳ بوده که فواید بسیار زیادی برای پوست داشته و برای قلب نیز مفید است. این اسید ها به علت آزاد کردن روغن های طبیعی سبب رطوبت بخشیدن به پوست شده و همچنین مانع از ناهمواری پوست شما می شوند.

 

 استفاده از آووکادو :

آووکادو مانند معجزه ای برای پوست شما عمل می کند. وجود آنتی اکسیدان ها در این میوه خاصیت رفع چین و چروک را به آن بخشیده است و پوست را شاداب و با طراوت می کند. همچنین به کار گیری روغن آووکادو که به صورتی عمیق وارد پوست شده و به آن نفوذ می کند. سبب پاک سازی ‌و تغذیه پوست شده و آن را بسیار لطیف و نرم می کند.

 

مصرف هویج :

وجود مقدار زیادی ویتامین C در هویج باعث ایجاد کلاژن در بدن می شود. کلاژن که نوعی پروتئین مناسب برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک در بدن می باشد. سبب گشته که استفاده از هویج باعث جوانسازی پوست شده و روند پیری پوست را به تاخیر بیندازد.

همچنین وجود ویتامین A در هویج باعث شده که ویتامین A در برابر رادیکال های آزاد مبارزه کرده و از جمع شدن رنگدانه ها، ایجاد چین و چروک و ناهمواری پوست جلوگیری کند.

 

مصرف توت ها ی تیره رنگ :

 اگر به دنبال روشی هستید که به صورت طبیعی لک های پوستی تان برطرف شود ما به شما مصرف توت های تیره رنگ مانند گیلاس و بلوبری را پیشنهاد می کنیم. زیرا آن ها دارای آنتی اکسیدان بوده و برای همین دشمن لک های پوستی می باشند.

 

پوست صورت

 

نوشیدن چای سبز :

اگر به دنبال جوانسازی پوست خود هستید استفاده از چای سبز گزینه ی مناسبی است. زیرا این چای سرشار از آنتی اکسیدان می باشد که سبب سلامت و جوانی پوست می شود. همچنین این چای می تواند با مبارزه با هورمون هایی که باعث به وجود آمدن آکنه می باشند. سبب رفع آکنه ی پوست شود.

 

مصرف گریپ فروت :

گریپ فروت سرشار از آنتی اکسیدان است که یکی از آنها لیکوپن نام دارد که نوعی آنتی اکسیدان قوی است که باعث مراقبت از سلول ها شده و با آلاینده هایی که از اشعه ی UV و آلاینده های خورشید ایجاد شده است مبارزه می کند. همچنین مقدار زیادی آب در گریپ فروت سبب گشته که مصرف این میوه ی خوش طعم باعث آبرسانی به پوست شده و شادابی و طراوت را برای پوست شما به ارمغان بیاورد.

 

 دانه ی کتان و کنف :

اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که به دنبال روشی برای درخشان سازی پوست صورتتان می باشید استفاده از دانه های کنف و کتان انتخاب مناسبی است. این دانه ها دارای مقدار زیادی اسید های چرب امگا3 هستند و وجود مقدار زیادی پروتئین در آن یکی از مهم ترین دلایل درخشان سازی پوست می باشد. همچنین استفاده از آن سبب جلوگیری از آسیب های ناشی از نور خورشید و محافظت از پوست در برابر چین و چروک می شود.

 

مصرف آب فراوان :

یکی از ساده ترین روش ها برای درخشان سازی و افزایش رطوبت پوست افراد نوشیدن آب فراوان است.اگر به دنبال جوانسازی و کاهش چین و چروک پوست بوده و می خواهید پوستی مرطوب و شاداب داشته باشید کافی است آب فراوان بنوشید و اگر آب کمی مصرف می کنید از میوه ها و سبزیجاتی استفاده کنید که مقدار زیادی آب به بدن برساند.

 

پوست صورت

 

مصرف خیار:

خیار توانایی بسیاری در درخشندگی و روشن کنندگی پوست دارد. شما می توانید با استفاده از حلقه های خیار به عنوان ماسک پوستتان را روشن کرده و آب خیار بنوشید تا نتیجه باعث شگفتی تان شود.

 

استفاده از پاپایا :

پاپایا نوعی میوه‌ ی استوایی است که علاوه بر طعم خوبی که دارد سلامت عمومی شما را افزایش می دهد. این میوه ی فوق العاده دارای فیبر، آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و فولات می باشد که خواص بسیاری برای پوست دارد. کافی است آن را تکه تکه کرده و به ماست اضافه کنید و یا به عنوان صبحانه از آن استفاده کنید. نتیجه فوق العاده است.

 

استفاده از سیب زمینی شیرین :

اگر به دنبال پوستی جوان و سالم هستید از سیب زمینی شیرین خاکی مانند سالاد استفاده کنید.سیب زمینی خاکی شیرین سرشار از آنتی اکسیدان است. این آنتی اکسیدان ها به شکل منابعی طبیعی در پوست افراد اندوخته می شود.این آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزادی که سبب پیری زود رس پوست و آسیب سلول می شود مبارزه می کند.

 

مصرف خربزه:

به طور کلی به افرادی که به دنبال روش هایی برای افزایش کیفیت پوست خود هستند استفاده از خربزه و انبه را پیشنهاد می دهند. زیرا دارای کاروتنوئید ها هستند که سبب افزایش کیفیت پوست افراد می شود. این میوه ی خوش طعم تابستانی علاوه بر افزایش کیفیت پوستی سبب بالا رفتن رطوبت پوست شده و خشکی پوست را کاهش می دهد. همچنین سبب کاهش آکنه و جوش شده ، پیری پوست را به تاخیر انداخته و الاستیسیته و تن پوست را افزایش می دهد.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

485 مطلب