farsi beauty

بعد از تمرین چه غذایی نخوریم؟

رژیم غذایی
برای ویدئوهای بیشتر و جدیدتر، در کانال های زیر مارو فالو کنید

تغذیه و ورزش دو عامل مهم برای بدنسازی و رسیدن به وزن دلخواه می باشد. در صورتی که علاقه مند هستین که هر چه سریع تر به نتیجه دلخواهتان برسید، باید نسبت به وعده غذاییتان حساس باشید و از برنامه غذایی مناسب استفاده کنید.

اهمیت غذا بعد از ورزش

در واقع انتخاب یک وعده مناسب بعد و قبل از تمرین، یکی از دغدغه های اصلی ورزشکاران به شمار می رود. چون که انتخاب مواد غذایی سالم و مقوی به پیشرفت شما در تمامی رشته های ورزشی به خصوص بدنسازی کمک می کند.
در واقع آنچه که اهمیت دارد این است که شما باید بدانید که بعد از تمرین چه غذاهایی رو نباید بخورید.
خوردن غذاهایی که سرشار از پروتئین و کربوهیدرات است به شما کمک می کند که میزان رشد عضلات شما افزایش یابد.

رژیم غذایی

تا چند ساعت بعد از ورزش نباید چیزی خورد؟

شما می توانید تا ۲ ساعت بعد از تمرین وعده غذایی تان را میل کنید. اما بهتر است که بلافاصله بعد از تمام شدن تمرینتان وعده غذایی خود را که سرشار از پروتئین و کربوهیدرات است، را بخورید.


بعد از تمرین بدنسازی چه غذایی نباید بخوریم؟

اما از طرف دیگر شما نباید بعضی غذا ها را در وعده غذایی خود قرار دهید. تغذیه نامناسب تمام زحمات شما را از بین می برد. زیرا این نوع غذاها سرشار از قند و چربی هستن و خیلی سخت هضم می شوند.

نوشیدنی انرژی زا

نوشیدنِ نوشیدنی انرژی زا در حین تمرین می تواند به عنوان یه تامین کننده انرژی بشمار رود اما بعد از تمرین نباید از آن استفاده کنید.

لبنیات

لبنیات هم به سبب داشتن چربی جزو ممنوعات می باشد. اما اگر میخواهید به بدنتون کلسیم برسونید می توانید از شیر استفاده کنید.

تخم مرغ سرخ شده

علاوه بر آن، برای تامین پروتئین بدنتان می توانید تخم مرغ آب پز بخورید. خوردن تخم مرغ آب پز مانعی ندارد اما سرخ کردن تخم مرغ باعث جذب روغن می شود و برای بدنتان مضر خواهد بود.

تخم مرغ 2

چای و قهوه

خوردن چای و قهوه به سبب داشتن کافئین، موجب کم آبی بدن می شود. بنابراین بهتر است به جای استفاده از این نوشیدنی ها، آب بنوشید تا بدنتون هیدراته باشد.

غذاهایی که فیبر زیادی دارند.

خوردن غذاهایی که فیبر زیادی دارند موجب نفخ شکم و گرفتگی عضلات خواهد شد. در نتیجه بهتر است به جای مصرف این غذاها، غذاهای پروتئین و کربوهیدرات دار بخورید.

خوردن پروتئین های سنگین

بهتر است بعد از تمرین به سراغ غذاهایی که پروتئین ساده تر دارند بروید و از خوردن غذاهایی که پروتئین سنگین دارند خودداری کنید زیرا هضم این نوع غذاها بسیار سخت و مشکل است.

سخن آخر

به طور کل خوردن فست فود و نوشابه که امروزه به مقدار زیاد مصرف می شود، شکلات و شیرینی جات، غذاهای چرب و سنگین مثل غذاهای پر پنیر و غذاهای تند و فلفلی، مواد غذایی فرآوری شده و سبزیجات خام از جمله مواد غذایی است که نباید بعد از تمرین مصرف کنید.

بدنسازی

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
نرگس کاظمی

نرگس کاظمی

نویسنده این مطلب

154 مطلب