farsi beauty

طرز تهیه شربت خاکشیر مجلسی

خاکشیر

یکی از محبوب ترین و معروف ترین شربت ها برای رفع تشنگی و عطش به خصوص در روز های گرم تابستانی خاکشیر می باشد. ما در فارسی بیوتی به شما طرز تهیه ی  چند نمونه شربت بی نظیر  خاکشیر از جمله شربت خاکشیر معمولی، شربت خاکشیر زعفرانی، شربت خاکشیر با آبلیمو، شربت خاکشیر مجلسی و شربت خاکشیر با تخم شربتی را آموزش خواهیم داد. پس با ما همراه باشید:

طرز تهیه ی شربت خاکشیر معمولی:

مواد لازم

خاکشیر     

نصف لیوان

آب           

۶ لیوان

گلاب         

۲ قاشق غذاخوری

شکر          

۱ لیوان

 

برای تهیه ی شربت خاکشیر معمولی در مرحله ی اول خاکشیر را درون ظرفی (کاسه) پر از آب ریخته و اجازه دهید پنج تا ده دقیقه بماند. سپس خاکشیر را از صافی رد کرده و چند باری آن را با آب شست و شو دهید. و آن را درون پارچی ریخته و آب را به آن اضافه کنید. پس از افزودن آب حالا نوبت به شکر می رسد. شکر را به مواد درون پارچ اضافه کرده و هم بزنید. پس از حل شدن شکر گلاب را به آن اضافه کنید و مواد را با هم مخلوط کنید. نوشیدنی شما آماده است.

طرز تهیه ی شربت خاکشیر مجلسی:

طرز تهیه ی شربت خاکشیر مجلسی کمی متفاوت است برای تهیه ی این شربت قابلمه ای را روی حرارت بگذارید و دو الی سه لیوان آب درون قابلمه بریزید. سپس شکر را به همان مقدار بالا به قابلمه اضافه کرده و آرام آرام هم بزنید. حالا اجازه دهید آب درون قابلمه جوش آمده و شربت غلیظ شود. سپس در این مرحله گلاب را اضافه کنید و در آخر هم خاکشیر شسته شده را درون قابلمه بریزید. حالا زیر حرارت را خاموش کرده و اجازه دهید شربتتان خنک شود. شربت آماده است.

شربت خاکشیر زعفرانی :

اگر شما هم از طرفداران عطر و طعم فوق العاده ی زعفران هستید پس کافی است به مواد بالا یک قاشق زعفران دم کرده اضافه کنید .برای این کار پس از آنکه زیر حرارت را خاموش‌ کردید زعفران را به موادتان اضافه کنید. شربت زعفرانیتان آماده است.

طرز تهیه ی تخم شربتی و شربت خاکشیر:

اکثر افراد به علت زیبایی که ترکیب تخم شربتی و خاکشیر پیدا می کند در مجالسشان شربت تخم شربتی و خاکشیر آماده می کنند. برای درست کردن این شربت کافی است مقداری تخم شربتی را بخیسانید تا به حالت ژله ای در بیاید و در هنگام سرو شربت خاکشیر درون هر لیوان به مقدار دلخواه تخم شربتی اضافه کنید. شربت زیبایتان آماده است.

شربت خاکشیر با آبلیمو :

برای تهیه ی این شربت در مرحله ی اول آب و شکر را درون یک قابلمه بریزید. در ازای هر لیوان آب شش قاشق شکر لازم است. سپس اجازه دهید این مخلوط بجوشد تا کمی غلیظ شود. سپس گلاب ‌و آب لیمو ترش را اضافه کرده و  گاز را خاموش کنید. به این نکته توجه کنید که به ازای هر لیوان آب سه قاشق غذاخوری گلاب و یک قاشق غذاخوری آب لیمو نیاز است. حالا در مرحله ی آخر خاکشیر های شسته شده را به مقدار یک سوم درون هر لیوان بریزید و یک سوم آن را شربت ریخته و یک‌ سوم نهایی را هم از یخ های لیمویی استفاده کنید. شربتتان آماده است.

لیمو و خاکشیر

نوش جان

منبع تصویر bitaunique

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب