farsi beauty

چگونه به تناسب اندام دست یابیم؟ روش های رسیدن به وزن ایده آل (BMI)

تناسب اندام

در مورد تناسب اندام چه می دانید؟

تناسب اندام معانی مختلفی را شامل می شود، در حقیقت رسیدن به شاخص توده بدنی یا BMI مناسب سن می باشد.

تناسب اندام یعنی فرد دارای سلامت و تندرستی باشد و با عملکردی که دارد مشکلاتی مانند خستگی ها، استرس، بیماری ها را کنترل و سبک زندگی فعال را در پیش بگیرد.

در ادامه به صورت تخصصی تر به معانی تناسب اندام می پردازیم.

تناسب اندام

تناسب اندام و برسی تخصصی آن

تناسب اندام یعنی تقویت و مدیریت عضلات و کنترل درد

درد های عضلانی بسیار آزاردهنده و مزمن هستند، سلامتی و تناسب اندام می تواند درد را در بدن مدیریت کند و عضله های بدن را تقویت کند، با داشتن تناسب اندام مشکلاتی مانند آسیب پذیری اندام ها، بی تحرکی و ضعف عضلانی شدید از بین می رود.

تناسب اندام یعنی داشتن سلامت روان و آرامش ذهنی

داشتن سلامت روان باعث دور بیماری ها میگردد، با حفظ سلامت روان فاکتورهای بیماری زا از بدن دور می شود پس داشتن سلامت روان و آرامش روحی باعث از بین رفتن افسردگی، استرس، افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس، بالا رفتن ظرفیت فکری و روحی، بهبود کیفیت خواب، بهبود زندگی و تسکین دردهای عصبی مانند میگرن می گردد.

تناسب اندام یعنی داشتن سیستم ایمنی قوی

تقویت سیستم ایمنی یکی از اهداف ورزش و تحرکات بدنی می باشد، برخی تناسب اندام را به داشتن سیستم ایمنی بالا ربط می دهند، با داشتن سیستم ایمنی قوی از عوامل بیماری زا دور خواهید ماند و سلامت اندام شما تضمین خواهد شد.

تناسب اندام یعنی افزایش تراکم استخوان ها

یکی دیگر از مشکلات سلامتی، پوکی استخوان و مشکلات استخوانی می باشد که در تمامی نواحی بدن نمایان می شود، برخی از افراد تناسب اندام را داشتن تراکم استخوانی مناسب و سالم می دانند زیرا با ورزش و تحرکات این امر امکان پذیر است و موجب رفع بیماری های استخوانی می گردد.

برسی و توصیه تیم ما برای تناسب اندام

در حقیقت تناسب اندام می تواند تمامی موارد بالا را شامل شود، به طور کلی تمرینات ورزشی برای داشتن اندامی سالم با BMI را تناسب اندام می نامند.

افرادی که با حرکات روزانه، ورزش و کنترل رژیم غذایی زندگی سالمی را در پیش می گیرند طول عمر بیشتری دارند و کمتر دچار بیماری های خود ایمنی می گردند، به همین دلیل می توانیم تناسب اندام را به این معانی ربط دهیم.

تناسب اندام

چگونه به تناسب اندام برسیم؟

تناسب اندام برای آقایان و بانوان به یک معنی است و برای رسیدن به تناسب اندام نیاز به انجام چند راهکار ساده به صورت زنجیره ای دارید:

  • کنترل رژیم غذایی
  • تحرک کافی روزانه
  • انجام ورزش
  • ترک دخانیات
  • بالا بردن کیفیت خواب
  • ترک نوشیدنی های الکلی
  • احساس آرامش و سلامت روان

تناسب اندام در بارداری چیست؟

طبق تعرفه موجود تناسب اندام در بارداری بسیار مهم است و می تواند فواید جالبی را به دنبال داشته باشد، ورزش کردن در دوران بارداری مانعی ندارد به شرطی که ورزش سنگین نباشد و هوازی انجام گردد.

داشتن تناسب اندام در بارداری می تواند به داشتن روحیه آرام تر مادر بارداری، زایمان راحت تر، افزایش انرژی، کاهش استرس، کاهش ابتلا به دیابت، کاهش فشار خون، تسکین دردهای بارداری مانند یبوست، کمر درد و بهبود بیخوابی کمک کند.

ورزش هوازی

چه ورزش هایی را برای تناسب اندام انجام دهیم؟

در آخر سعی کنید با رعایت موارد بالا BMI طبیعی خود را کنترل کنید تا ضرری به اندام و سیستم ایمنی شما وارد نگردد.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

482 مطلب