farsi beauty

طرز تهیه شیرینی فلورنتینا (ملکه بادام) خوشمزه به سبک قنادی

شیرینی فلورنتینا

شیرینی فلورنتینا، شیرینیِ شیک و حرفه ای است که به عنوان دسر بین المللی در منوی تمامی کافی شاپ های معروف و مشهور دیده می‌شود.

تهیه این شیرینی سخت نیست و می توانید با داشتن مواد اولیه و فر در منزل آن را حاضر نمایید.

مواد لازم  برای تهیه شیرینی:

آرد

1و ⅓ لیوان

کره

100 گرم

تخم مرغ

1عدد

پودر قند

60 گرم

وانیل

⅕ قاشق چایخوری

 

مواد لازم برای تهیه سس روی شیرینی:

خامه

1 قاشق غذاخوری

خلال بادام

1 پیمانه

عسل

2 قاشق غذاخوری

کره

25 گرم

دستور پخت شیرینی فلورنتینا یا شیرینی ملکه بادام

مرحله اول :

کاسه مناسبی در نظر بگیرید و کره و قند را درون آن بریزید، سپس با همزن برقی 5 دقیقه مواد را ترکیب کنید. بعد از ترکیب کامل مواد، تخم مرغ ها را به مایع تان اضافه کنید.

مرحله دوم :

دو دقیقه دیگر به طور کامل هم بزنید تا تخم مرغ با مواد به خوبی بافت یکسان تشکیل دهد، سپس آرد را الک کرده و به مواد اضافه کنید، مواد را با انگشتانتان مخلوط کنید تا ماده خمیری تشکیل شود.

مرحله سوم :

بعد از یک دست شدن کامل ترکیبات آن را درون نایلونی پیچیده و یک ساعت درون یخچال قرار دهید، بعد از گذشت یک ساعت خمیر را از یخچال خارج کرده و با وردنه صاف کنید.

مرحله چهارم :

خمیر را با کاتر تارت قالب زده و درون قالب تارت قرار دهید، سپس با چنگال یا نوک چاقو درون آنها حفره های ریز ایجاد کنید و در سینی آنها را چیده و دمای 170 درجه سانتیگراد قرار دهید، اکنون سینی حاوی شیرینی را درون فر قرار دهید.

مرحله پنجم :

20 دقیقه اجازه دهید سینی درون فر بماند، اکنون بایستی مواد روی تارت را آماده کنید، بدین منظور خامه، کره و عسل را درون ظرفی ریخته و به خوبی مخلوط کنید.

مرحله ششم :

اکنون قابلمه را روی حرارت بسیار ملایم قرار داده و مواد را به خوبی پس از ترکیب شدن درون قابلمه بریزید و آنقدر هم بزنید تا یکدست شود سپس خلال بادام را آرام آرام به مواد درون قابلمه اضافه کرده و به هم زدن ادامه دهید.

مرحله هفتم :

بعد از 20 دقیقه سینی حاوی شیرینی را از فر خارج کنید و سپس روی هرکدام یک قاشق مرباخوری از مایع روی تارت بریزید و آن را مسطح کنید و دوباره شیرینی ها را درون فر قرار دهید.

مرحله هشتم :

پس از گذشت هفت دقیقه سینی را از فر خارج کرده و شیرینی‌ها را از سینی و قالب های شان جدا کرده و سرو کنید.

منبع تصویر daanzheh

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
پویش تشکری

پویش تشکری

نویسنده این مطلب

134 مطلب