farsi beauty

طرز تهیه ی فینگر فود کیک مرغ

فینگر فود کیک مرغ

اگر شما هم به دنبال پخت و یادگیری یک غذای خوش طعم و جدید هستید با ما همراه باشید تا با آموزش یک فینگر فود مرغ عالی و شگفت انگیز خوش حالتون کنیم.

مواد لازم

سینه مرغ کامل

۱ عدد

نون تست

۱۲ عدد

ماست چکیده

۲ قاشق غذاخوری

پنیر خامه ای

۲ قاشق غذاخوری

سس مایونز

۴ قاشق غذاخوری

پیاز

۱ عدد

گردو خورد شده

۴ قاشق غذاخوری

خیارشور خرد شده

نصف لیوان

جعفری خورد شده ( ریز )

۲ قاشق غذاخوری

پیازچه ریز شده

۲ قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه ی فینگر فود کیک مرغ:

مرحله ی اول :

برای شروع داخل قابلمه مقداری آب بریزید (مقدار آب بالا تر از سطح مرغ باشه) و مرغ را به همراه پیازی که از قبل پوستش را گرفتید و به دو قسمت تقسیمش کردید به همراه کمی نمک و فلفل داخل آب بریزید و اجازه دهید مرغ به خوبی آب پز شود. پس از حدودا یک ساعت که مرغ شما آب پز شد . مدت کوتاهی اجازه دهید که مرغ خنک شود و سپس آن را رنده یا ریش ریش کنید.

مرحله ی دوم :

در این قسمت گردوها را با دست خرد کنید و دقت کنید که نباید گردوهای شما به شدتی خرد یا ریز شوند که زیر دندان حس نشوند حالا پیازچه و خیارشور را نگینی خرد کرده و جعفری هایتان را ریز کنید و در پایان این مرحله نیز تمام موادتان از جمله سس، نمک، فلفل، خیارشور، پیازچه، ماست چکیده، پنیر خامه ای، جعفری‌ و مرغ های ریش ریش شده یا رنده شده تان را در کاسه ای به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید.

نکته :

  • شما میتوانید علاوه بر مواد اصلی هویج رنده شده یا سیب زمینی آب پز شده هم به مواد اضافه کنید.
  • کم یا زیاد شدن مواد اولیه کاملا به دلخواه و‌ سلیقه ی شما بستگی دارد .

 مرحله ی سوم :

 مواد میانی شما آماده است حالا نوبت به تزئین فینگر فودهای خوش مزه است.

در این مرحله به یک عدد نون تست احتیاج داریم. یعنی با موادی که گفتیم شما می توانید دوازده فینگر فود‌ عالی داشته باشید. اطراف نون تست را با چاقو برش می دهیم و سپس نانمان را از وسط به شکل مثلث می بریم. موادمان را روی یکی از مثلث ها ریخته و پخش می کنیم و‌مثلث بعدی را روی‌آن قرار میدهیم و در نهایت می توانید کناره هایش را سس زده و و با هویج‌رنده شده تزئینش کنید. در روش دوم دو‌عدد نان تست بر می داریم. برای اینکار به یک‌عدد کاتر احتیاج داریم. نان تست اول را با کاتر قالب زده و‌آن را از کاتر جدا کنید. نان تست دوم را هم کاتر بزنید اما دیگر آن را جدا نکنید و به همان شکل که کاتر روی نان تست می باشد داخل آن را از مواد‌میانی پر کنید و با قاشق فشار دهید تا مواد به همه جای نان تست برسد. حالا کاتر را بردارید و نان تست اول را که جدا کرده بودید روی آن بگذارید. در نهایت اطراف نان هایی که از کاتر جدا شده است را  رنده کنید. اینک اطراف و‌ روی نان تست را به خوبی با سس بپوشانید و خرده های نان تست را روی اطراف و روی‌نانتان بریزید که خوب پوشانده شود. شما می توانید برای کامل کردن تزئین فینگر فودتان بر روی آن با گوجه یا هویج شکل گل دراورده یا شکل های مختلف درست کنید. فینگر‌فودتان آماده است .

نوش جان

 

آشپزی با مرغ

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب