farsi beauty

خواص بی نظیر انجیر برای سلامت و زیبایی پوست و مو

انجیر

همه شما بارها طعم میوه انجیر را امتحان کرده اید، این میوه ی سرشار از ویتامین خواص زیادی برای پوست و مو دارد.

این میوه رشد فصلی دارد و معمولاً در کشور یونان و کشور افغانستان رشد می کند، این میوه خارق العاده دارای رنگ ها و ابعاد مختلفی است شما می توانید این میوه را به رنگ های بنفش، سیاه، سبز، قرمز و حتی زرد ببینید.

شاید برای شما نیز جالب باشد که از خواص جالب این میوه ریز دانه آگاه شوید در ابتدا به خواص این میوه بر پوست و مو اشاره می کنیم و سپس نقش آن را در درمان و جلوگیری از برخی بیماری ها توضیح می دهیم:

انجیر و پوستی سالم و درخشان

انجیر میوه ای است که میزان آب قابل توجهی در آن وجود دارد که باعث خروج مواد سمی از بدن می شود، بنابراین وقتی این میوه را میل می کنید به طور خودکار از جوش و آکنه جلوگیری می کند این میوه خارق العاده باعث درمان بیماری پسوریازیس و اگزمای پوستی می شود همچنین میتوانید با ترکیب کردن انجیر و ماست طبیعی برای صورتتان یک ماسک خانگی بسازید و سپس پوستی درخشان را تجربه کنید.

انجیر و سفید کنندگی پوست

این میوه به دلیل وجود ویتامین ث تواند کمک شایانی به داشتن پوستی روشن و شفاف کند، شما می توانید چند قطره روغن ترنج را با پوره انجیر و بلغور جو دوسر به همراه زنجبیل خشک مخلوط کنید تا یک ماسک روشن کننده خارق‌العاده برای صورت تان بسازید.

انجیر یک لایه بردار طبیعی پوست

این میوه می تواند خواص لایه برداری و همچنین از بین بردن سلول های مرده پوست را داشته باشد، شما می توانید این میوه را به صورت خود ماساژ دهید تا آلودگی های صورت را پاکسازی کند.

انجیر و مرطوبی طبیعی پوست

انجیر غنی از ویتامین های مختلف مانند ویتامین آ، ویتامین ای، ویتامین ث و فسفر می‌باشد که باعث آبرسانی و شادابی پوست است و همچنین وجود امگا3 در این میوه می‌تواند سلامت پوست را به خوبی تضمین کند.

خواص خارق العاده انجیر برای نرم کنندگی مو

این میوه باعث قطع ریزش مو و همچنین نرم کنندگی موهای سر می شود، این میوه ایده آل می تواند رطوبت موها را حفظ کند و از شکنندگی تارهای مو جلوگیری کند، شما می توانید از روغن انجیر استفاده کرده و به ماسک موی خود اضافه کنید تا پوست سر و موهای شما ابریشمی و بدون آسیب بماند.

انجیر و رشد مو

این ماده حاوی موادی مانند منیزیم، ویتامین ای و ث است. این ویتامین ها برای حفاظت مو بسیار ضروری و لازم هستند و بنابراین کمک می کنند که جریان خون در مو و پوست سر بهبود یابد؛ این امر موجب تحریک رشد موها شده و می توانید موهای سالمی را با استفاده از انجیر تجربه کنید.

انجیر و جلوگیری از سفید شدن زودهنگام موها

مواد معدنی و مسی که در انجیر وجود دارد از سفید شدن زودرس و زودهنگام موها در سنین پایین و یا سنین بالاتر جلوگیری می کند.

شما می توانید به برنامه غذایی خود میوه انجیر را در هنگام عصر یا صبح زود در کنار صبحانه اضافه کنید تا از سفید شدن موها جلوگیری شود.

(اکنون که درباره خواص فوق العاده انجیر در رابطه با پوست و مو با شما عزیزان صحبت کردیم میخواهیم دیگر خواص انجیر را برای تمامی اعضای بدن به شما معرفی کنیم، تمامی گزینه ها و مطالب زیر از خواص سرشار میوه انجیر می باشد که میتوانید آن را مطالعه کنید)

انجیر

خواص انجیر برای بدن

- پیشگیری از فشار خون بالا

این میوه سرشار از ویتامین می تواند موجب آن شود که مصرف نمک توسط افرادی که دچار فشار خون هستند کاهش پیدا کند، انجیر سرشار از ماده پتاسیم است اما در آن هیچ نوع سدیمی که بیش از حد مجاز باشد یافت نمی شود!

بنابراین می تواند فشار خون را آرام سازد.

- سلامت دستگاه گوارش

این میوه در جلوگیری از یبوست های مزمن برای اشخاصی که مشکلات روده ای دارند بسیار موثر است و به حرکات روان روده کمک می کند.

- انجیر و دیابت

انجیر می توانند مقدار انسولینی که بیماران دیابتی مصرف می‌کنند را کاهش دهد بنابراین این ماده می‌تواند به کاهش میزان قند در بدن کمک کند.

- انجیر و مقاومت در برابر سرطان سینه

اکثر بانوان در سنین بالای چهل سال با خطر یائسگی روبرو هستند این میوه می تواند در هنگام یائسگی به هورمون ها کمک کند تا ایمنی بالایی در برابر سرطان سینه داشته باشند و همچنین یک مبارزه عالی در مقابل رادیکال های آزاد می باشد.

- انجیر و سلامت قلب و عروق

همانطور که گفته شد انجیر دارای پتاسیم بالایی می باشد که به کنترل فشار خون کمک می‌کند، همچنین پکتین در این میوه به طور آزادانه پس از جذب در بدن حرکت می کند و سطح تری گلیسیرید ها را کاهش میدهد این امر موجب جلوگیری از خطرات ابتلا به سکته های قلبی و مغزی شده و همچنین خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر را به دلیل وجود امگا3 و امگا6 کاهش میدهد.

- انجیر و کاهش وزن

این میوه به افراد چاق توصیه می شود، افرادی که دچار اضافه وزن هستند اگر انجیر را به همراه شیر مصرف کنند مواد مغذی کاملی به بدن خود می رسانند و می توانند از اشتهای کاذب جلوگیری کنند.

- انجیر و جلوگیری از دژنراسیون ماکولا

این میوه می تواند خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا را که وابسته به افزایش سن است را کاهش دهد و با آنتی اکسیدان ها و ویتامین های مختلف باعث بهبود قدرت بینایی در انسان شود.

- انجیر و کاهش کلسترول خون

همانطور که گفته شد انجیر حاوی پکتین است، پکتین نوعی فیبر محلول می باشد و وقتی وارد دستگاه گوارش می شود می تواند در طول مسیر توده های کلسترول را از بین ببرد و به سمت انتهای روده بکشاند، این میوه همانند یک ملین عمل می‌کند و می‌توانید با مصرف آن از کلسترول اضافی خون جلوگیری کنید.

- انجیر و تسکین دهندگی برونشیت

شما می‌توانید برگ های درخت انجیر را دم کنید و به عنوان یک دمنوش مفید برای تسکین بیماری‌هایی مانند برونشیت و دیگر بیماری های تنفسی استفاده کنید این میوه خارق‌العاده می‌تواند خطر ابتلا به آسم را کاهش دهد.

- انجیر و درمان قطعی کم خونی

این میوه به دلیل آنکه منبع بالایی از آهن می باشد می تواند مقدار هموگلوبین نیاز بدن را طی هر بار مصرف تامین کند، شما می توانید به عنوان یک داروی طبیعی ضد کم خونی از انجیر استفاده کنید.

-انجیر و کاهش خطر ابتلا به بیماری آسم

انجیر درصد ابتلا به بیماری آسم را بسیار کاهش دهد، این میوه می تواند رطوبت سطحی ریه را تنظیم نگه دارد و در بهبود مشکلات ریوی کمک کند.

انجیر

دیگر خواص انجیر

  • بهبود متابولیسم بدن
  • درمان کننده آبله مرغان
  • حذف استروژن های مضر برای بدن
  • تقویت و سلامت سیستم ایمنی بدن
  • جلوگیری از بی خوابی
  • مبارزه با رادیکال های آزاد
  • جلوگیری از التهاب و تسکین گلو درد
  • پیشگیری از تباهی لکه زرد در چشم
  • مقوی استخوان ها در هر سن
  • تامین کننده انرژی و ضد خستگی

مضرات انجیر

  1. این میوه سرشار از ویتامین و خواص خوب می‌تواند خطراتی را نیز برای بدن به همراه داشته باشد:
  2. این میوه حاوی مقدار زیادی قند است و میتواند موجب آسیب به دندان شود.
  3. افرادی که دچار آلرژی های مختلف هستند ممکن است به این میوه نیز عکس العمل نشان دهند.
  4. مصرف بیش از اندازه انجیر می تواند موجب اسهال شود بنابراین بهتر است در طول هفته یک الی دوبار از این میوه استفاده کنید.

انجیر

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

483 مطلب