farsi beauty

عادت های شبانه که باعث چاقی و اضافه وزن می شود

عادت های چاق کننده

عادت های چاق کننده شبانه

اضافه وزن نه تنها باعث افسردگی و سرخوردگی می شود بلکه باعث بیماری های مختلف هم می شود. اکثرا پیش آمده است که اطرافمان افرادی را می بینیم که به دلیل نداشتن وزن ایده آل خود شاکی هستند و همین موضوع باعث مشکلات روحی ائم از کمبود اعتماد به نفس و نارضایتی از خود و دارای مشکلات جسمی مانند بیماری های قلبی ، فشار خون ، نقرس، و مشکلات تنفسی می شود .

 

عادت های چاق کننده چیست؟

  1.  کم خوابی
  2. خوردن تنقلات
  3. مصرف کافئین
  4. شام نخوردن
  5. بلافاصله خوابیدن بعد از شام
  6. دسر
  7. شام سنگین

فست فود

کم خوابی

یکی از شایع ترین عامل چاقی کم خوابی است. چون کم خوابی بر روی متابولیسم بدن تاثیر می گذارد و روند طبیعی بدن را کاهش می دهد.

اگر شما به اندازه خواب کافی نداشته باشید بدن شما کورتیزول بیش از حد معمول تولید می کند و به این دلیل شما احساس گرسنگی شما افزایش پیدا می کند.

کم خوابی باعث خستگی و بی حالی می شود و به همین دلیل تحرک شما خیلی کم می شود پس سعی کنید تقریبا بین 7 تا 8 ساعت بخوابید.

کم خوابی

خوردن تنقلات

خوردن تنقلات اگر به صورت تفریحی باشد هیچ ایرادی ندارد ولی اگر به صورت مداوم خوردن تنقلاتی مثل : چیپس ، پفک ، لواشک، شیرینی و... باعث چاقی می شود .

تنقلات

مصرف کافئین

خوردن نوشیدنی های کافئین دار مانند قهوه، کیفیت خواب شما را پایین می آورد و نظم بیولوژیک بدن را بهم می زند . همچنین نوشیدنی کافئین کالری بالایی دارد و باعث چاقی می شود.

قهوه

شام نخوردن

همه ما یک بار شنیده ایم که اگر شام نخوریم هیچ ایرادی ندارد متاسفانه این اطلاعات غلط است و اگر شما فکر می کنید که حذف شام بر روی لاغری تاثیری دارد کاملا در اشتباه هستید بلکه نخوردن شام متابولیسم را کند خواهد کرد.

چاقی

بلافاصله خوابیدن بعد از شام

اگر شما بلافاصله بعد از شام خوردن به رخت خواب بروید باعث تجمع چربی در بدن می شود و مسلما چاق خواهید شد . شما باید حتما 2ساعت قبل خواب شامتان را میل کنید .

چاقی

خوردن دسر

اگر شما میوه را به عنوان دسر می خورید هیچ ایرادی ندارد و بهترین گزینه هم است . ولی اگر دسر های شکلاتی و... به دلیل وجود شکر و آرد در دسر هضم آن ها خیلی سخت است و به همین دلیل باعث چاقی می شود.

دسر

شام سنگین

خوردن غذاهای چرب و پر کالری در شب بسیار اشتباه است زیرا هضم کردن آن سخت است و باعث تجمع چربی در بدن می شود .

فست فود

نکته: اگر شما این نکات را رعایت کنید میتواند در لاغری شما بسیار تاثیر بگذارد.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
سحر کاویانپور

سحر کاویانپور

نویسنده این مطلب

15 مطلب