farsi beauty

چرا زود احساس خستگی و بی حالی می کنیم؟ راه های درمان و مقابله با خستگی مفرط

خستگی و بی حالی

بی حالی و خستگی یکی از شایع ترین موارد در هر سنینی می‌تواند رخ بدهد و دلایل مختلفی نیز دارد، معمولاً خستگی و بی حالی زودگذر است اما در برخی موارد احساس کسلی، خستگی و بیحالی می تواند تقریباً دائمی شود.

خستگی و کسلی علائم و دلایل مختلفی دارد دلایل بی حالی و خستگی احساس ناشی از بی حالی و خستگی می تواند به دلایل متعددی روی دهد؛ یکی از این علت ها می تواند در فصل زمستان که هوا سرد است به علت سرماخوردگی، آنفولانزا، ضعف جسمانی و بیماری های عفونی باشد.

همچنین خستگی می تواند ناشی از کارهای روزمره و اَشغال افراد نیز باشد، اما گاهی خستگی و احساس بی حالی  دلایل ریشه ای تری دارند مانند فقر آهن و کمبود هموگلوبین خون، بیماری های خود ایمنی، بیماری های زمینه ای، مشکلات قلب، دیابت، ریه، کبد و کلیه، تضعیف سیستم ایمنی کودک و بزرگسالان، مصرف برخی داروها سرکوب کننده ایمنی بدن، وجود برخی بیماری‌ های روحی و روانی مانند افسردگی، کمبود ویتامین، سو تغذیه

علائم خستگی و بی حالی

احساس ضعف، کسلی، خستگی و بی حالی معمولا علائم خاصی ندارد اما از روی موارد زیر می توانید تشخیص دهید که دچار به این امر هستید یا نه :

  • احساس خواب آلودگی حتی پس از بیدار شدن از خواب
  • احساس ضعف جسمی
  • احساس ناتوانی در انجام برخی کارهای روزانه
  • احساس بی حالی تحت هر شرایطی

خستگی و بی حالی

آیا خستگی و بی حالی قابل درمان است؟

سوالی که بیشتر افراد در این موارد مطرح می‌کنند این است که آیا خستگی و بیحالی درمان می شود و یا باید بدن را با آن سازش داد؟

پاسخ مثبت است خستگی قابل درمان است به شرطی که دلیل آن ریشه یابی شود، در ادامه برخی از علت های زمینه ای خستگی و بی حالی را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید نوع خستگی خود را تشخیص دهید و درمان را آغاز کنید.

خستگی ناشی از استراحت ناکافی

اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که شب ها را تا دیر وقت بیدار می مانید و در طول روز از نیروی جسمی و ذهنی خود برای انجام کارهایی مانند شغل، ورزش، آشپزی، رفت آمد و غیره استفاده می‌کنید و دچار خستگی هستید نباید زیاد نگران باشید زیرا این نوع خستگی با استراحت کامل و نوشیدن مایعات از بین میرود.

خستگی ناشی از فقر آهن و کم خونی

کمبود هموگلوبین و گلبول های قرمز خون یکی دیگر از دلایل شایع خستگی و بی حالی است که با انجام آزمایش و کشت خون مشخص می گردد، اگر در آزمایش شما میزان هموگلوبین مشخص شده کمتر از میزان لازم باشد باید از غذاهای خون ساز مانند پسته خام، جگر، اسفناج، سه شیره، مویز و قرص های کم خونی که طبق دستور پزشک برای شمال نسخه میشود استفاده کنید.

خستگی ناشی از کمبود ویتامین ها

برخی از ویتامین های لازمه بدن مانند کلسیم، پتاسیم، آهن، روی و غیره اگر در بدن کاهش پیدا کند فرد را دچار خستگی و ناتوانی می سازد بدین منظور می توانید از مکمل های غذایی و شربت های ویتامین استفاده کنید و یا به پزشک مراجعه کنید.

خستگی و بی حالی

خستگی ناشی از مشغول بودن افکار

در علم روانشناسی برهم خوردن توازن روح و روان یکی دیگر از علتهای خستگی می باشد، این خستگی که به خستگی روحی معروف است با تمرکز، انجام یوگا و استراحت می تواند تا حدودی رفع شود.

خستگی ناشی از کم تحرکی

افرادی که در طول هفته و ماه بی تحرک یا کم تحرک هستند معمولاً احساس خستگی و ناتوانی دارند و همچنین ممکن است دچار مشکلاتی مانند اضافه وزن و چاقی شوند این افراد باید در طول روز در برنامه روزانه خود پیاده روی و ورزش را قرار دهند تا خستگی آنها کاهش پیدا کند.

خستگی ناشی از بیماری های زمینه ای

برخی بیماری ها مانند دیابت، بیماری قلبی، مشکلات ریوی، اختلالات کلیوی و کبد می تواند در بدن تان ایجاد خستگی کند که با درمان های سنتی و شیمیایی قابل کنترل است.

خستگی ناشی از فعالیت های بیش از حد

برخی ورزش های سنگین و کارهای ثقیل می توانند نیرو و انرژی شما را کاهش دهند، این خستگی با استراحت و غذا خوردن متناسب قابل درمان است.

خستگی و بی حالی

درمان خستگی با چند ترفند ساده!

اگر می خواهید خستگی تار را برای همیشه از بین ببرید در ادامه با ما همراه باشید، انجام و عمل به دستورات زیر می تواند خستگی شما را تا حد زیادی کاهش و یا حتی از بین ببرد:

  1. مصرف جنسینگ
  2. مصرف بلغور جوی دوسر
  3. مصرف شیر و مویز
  4. مصرف مرکبات
  5. مصرف نوشیدنی های انرژی زا طبیعی
  6. مصرف شیرین بیان و دمنوش های گیاهی
  7. مصرف زعفران
  8. مصرف شکلات
  9. استحمام با آب سرد
  10. خواب کافی و با کیفیت نوشیدن زیاد آب

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

485 مطلب