farsi beauty

عادت‌ های بد غذایی که باعث جلوگیری از کاهش وزن و چاقی شما می شود

عادت‌ های بد غذایی

اغلب ما انسان ها با عادت بد غذایی زندگی می کنیم، داشتن عادت غذایی مناسب بسیار موثر است اما همانقدر هم به میزان کنترل ما بستگی دارد مثلا بتوانیم از ریزه خاری جلوگیری کنیم از جمله بانوان خانه دار بسیار دچار این مشکل هستند؛ عدم توانایی کنترل در عادات بد غذایی سبب دلسرد شدن ما نسبت به رژیم غذایی می شود.

مصرف بیش از حد نمک

علاوه بر این چیزها برخی عادت بد هم مانند مصرف بیش از حد نمک عوارض های زیادی دارد، خوراکی هایی مانند ظرف شکلات و آجیل که در اکثر خانه ها روی میز است را از خود دور کنید، در مکانی قرار دهید که دسترسی به آن برای شما سخت باشد. طبق مطالعاتی که انجام شد، ظروفی که شیشه ای بودند و مواد درون آن ها به خوبی مشخص بود افراد با دیدن آن کنترل خود را از دست می دادند و علاقه به خوردن آن داشتند. نکته جالب این است وقتی به یک اندازه غذا را درون دو ظرف می ریزید بنظر زیاد می آید ولی به همان مقدار غذا را درون یک ظرف کوچک بریزید کمتر به نظر می آید و حس می کنید حجم غذا خیلی زیاد است فقط کافی است چند هفته عادات بد غذایی را کنار بگذارید پس از آن به شیوه درست غذا خوردن عادت می کنید.

عادت‌ های بد غذایی

اراده ضعیف

اراده ضعیف عامل اصلی پرخوری شدید است اگر اراده کنید می توانید از شر چاقی و اضافه وزن راحت شوید، برخی از افراد عادت بد غذایی دارند مانند صبحانه نخوردن، خوردن تنقلات و تخمه هنگام تماشای تلویزیون، این عادات خیلی سطحی و کم اهمیت به نظر می رسند اما اینطور نیست.

غذا خوردن در ظرف بزرگ

غذا خوردن در ظرف بزرگ می تواند ما را به بیشتر غذا خوردن تشویق کند، با انتخاب ظروف کوچک تر می توانید مراقب خوردن مقدار غذایی که میخورید باشید اکثر افراد چاق در بشقاب های بزرگ غذا میخورند، بشقاب کوچک انتخاب کنید اگر سیر نشدید یکبار دیگر تمدید کنید.

عادت‌ های بد غذایی

گرسنگی کشیدن

اگر از آخرین وعده غذایی شما زمان زیادی گذشته است بدن شما تولید به قند می کند اینکه گرسنگی کشیدن باعث لاغری می شود باوری بسیار غلط است حتی ممکن است گرسنگی کشیدن باعث چاقی هم نیز شود، وقتی شما دیر به دیر غذا میخورید بدن چربی ذخیره می کند تا بیشتر سیر بماند.

مراجعه به یخچال در نیمه شب

مراجعه به یخچال در نیمه شب جزو عادت های شبانه بوده که باعث اضافه وزن زیاد و چربی می شود. هنگام شب معده در حال ریکاوری است وقتی شما دیر هنگار سراغ غذا می روید معده نمی تواند این ریکاوری را انجام دهد و باعث چاقی مخصوصا در ناحیه شکم می شود‌.

عادت‌ های بد غذایی

 میان وعده های کم کالری

میان وعده هایتان نباید پرکالری باشد میان وعده هایی با کالری کم و سبک انتخاب کنید وقتی هیجان دارید غذا نخورید چون متوجه نیستید که چه مقدار غذا می خورید، تند غذا خوردن از رایج ترین اشتباهات فردی است مغز بعد از ۲۰ دقیقه می تواند هشدار سیر شدن دهد اگر تند غذا بخورید متوجه سیر شدن نمی شوید.

کمبود خواب

 کمبود خواب باعث اضافه وزن و چاقی میشود، شاید تعجب کنید ولی بازی های طولانی مدت کامپیوتری و نشستن پشت سیستم هم باعث چاقی و اضافه وزن می شود.

بخش عمده ای از این عادت ها به طور مستقیم دستگاه گوارش از جمله معده و روده دچار عوارض می کند و سایر آن ها موجب کمبود غذایی مورد نیاز بدن، باعث بروز بیماری های خطرناک می شود‌.

عادت‌ های بد غذایی

مصرف چای پس از غذا یا همراه غذا

 مصرف چای پس از غذا یا همراه غذا یکی از عادت های بد غذایی ایرانیان است که موجب کمبود آهن و ویتامین B1 در افراد معمولی و تشدید عارضه کم خونی و فقر آهن در بیماران کم خون می شود.

داشتن برنامه غذایی یکنواخت

 داشتن برنامه غذایی یکنواخت با مواد غذایی یکسان به دلیل عدم وجود مکمل های غذایی کیفیت فرآیند جذب و متابولیسم مواد مورد نیاز بدن را کاهش می دهد. علاوه بر این سوتغذیه و کمبود مواد مغذی در بدن از دیگر عوارض عدم تنوع در برنامه غذایی روزانه است، نمک از بدترین عادت غذایی است و همچنین افزودن نمک به غذا سرسفره و قبل از خوردن باعث تجمع آب در بدن، تورم، افزایش فشارخون و بروز سکته های قلبی و مغزی در افراد می شود.

عادت‌ های بد غذایی

خوردن شیرینی بعد از غذا باعث اضافه وزن و چاقی می شود

 برای جلوگیری از این موضوع مسواک بزنید، میوه های تازه را جایگزین کنید، مصرف نوشابه یا نوشیدنی های گازدار حاوی قند مصنوعی موجب رفع تشنگی، عدم مصرف آب، احساس گرسنگی نیم ساعت بعد از غذا و افزایش خطر بیماری ها از جمله دیابت، فشارخون، پوکی استخوان و چاقی می شود، مصرف میوه ها و سبزیجات‌ باعث کنترل فشارخون، عدم چاقی، کنترل قندخون، کاهش بروز فتق و واریس، پیشگیری از سرطان، تامین آب و مواد غذایی مورد نیاز بدن، حفظ سلامت بدن و دستگاه گوارش می شود.

 روغن مایع نسبت به روغن جامد مضرات کمتری دارد ولی این روغن به علت ذوب سریع و ایجاد مواد مضر جهت سرخ کردن طولانی مدت مناسب نیست؛ برای سرخ کردن، باید از روغن مخصوص سرخ کردنی استفاده کنید.

دسر

نوشیدن آب و مایعات به مقدار زیاد همراه با غذا

نوشیدن آب و مایعات به مقدار زیاد همراه با غذا و رقیق کردن شیره های گوارشی و ایجاد اختلال و نفخ در فرآیند هضم و جذب مواد غذایی می شود، استفاده از مواد غذایی آماده مانند انواع کنسرو ها و فرآیند گوشتی به علت وجود نگهدارنده و سایر ترکیبات شیمیایی برای سلامت بدن و دستگاه گوارش مضر است.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
سوگند اسحاقی

سوگند اسحاقی

نویسنده این مطلب

22 مطلب