farsi beauty

طرز تهیه شیرینی فاج پسته خوشمزه و مخصوص

فاج پسته

فاج پسته یکی از بهترین و خوش طعم ترین شیرینی های جهانی است که قطعا طرفداران زیادی هم از سر تا سر ایران دارد. اگر قصد دارید با طرز تهیه ی این شیرینی کم دردسر آشنا شوید با ما همراه شوید.

مواد لازم

شکلات شیری

۱۰۰ گرم

شکلات تلخ

۳۰۰ گرم

شیر عسلی

۴۰۰ گرم

کره 

۲۰ گرم

پسته

۱۵۰ گرم

وانیل

نوک قاشق چایخوری

 

طرز تهیه ی فاج پسته :

مرحله ی اول :

در این مرحله فر را بر روی دمای ۱۸۰ درجه تنظیم می کنیم و اجازه می دهیم خوب گرم شود سپس سینی فر را از پسته می پوشانیم و‌اجازه می دهیم به مدت ده دقیقه پسته ها برشته شوند . حالا پسته ها را خرد می کنیم و کنار می گذاریم تا خنک شوند. در این قسمت کف و دیواره ی یک قالب بیست در بیست را با فویل آلومینیومی می پوشانیم و قالب را کنار می گذاریم.

مرحله ی دوم :

در این مرحله شیر عسلی ؛ کره و شکلات را داخل کاسه ای ریخته و  روی بخار سماور یا کتری قرار می دهیم تا ذوب شوند. پس از آنکه شکلات هایمان ذوب شد نوبت به وانیل است. وانیل را اضافه می کنیم و مواد را به خوبی هم زده و از روی حرارت بر می داریم.

مرحله ی سوم :

حالا پسته ها را به موادمان اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم تا یکدست شود و‌پس از آن موادمان را داخل قالب ریخته و روی آن را صاف می کنیم. برای تزئین هم می توانیم مقداری از پسته را روی شیرینی ها ریخته و با قاشق فشار دهیم تا‌وارد فاج هایمان شود. و در پایان هم آن ها را به مدت سه ساعت داخل یخچال می گذاریم و سپس برش می زنیم و میل می کنیم.

نوش جان

منبع تصویر rahelehsafari

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب