farsi beauty

آشنایی با تاثیرات آبرسان صورت و نحوه استفاده از آن

آبرسان صورت

آبرسان صورت

یکی از مهم‌ ترین مشکلاتی که برای پوست افراد مخصوصاً در ناحیه ‌ی پوست صورت ممکن است ایجاد شود، خشکی پوست هست که تحت شرایط مختلفی به وجود می‌ آید. یکی از مهم ‌ترین مشکلاتی که باعث ایجاد خشکی پوست صورت افراد می ‌شود افزایش سن و استفاده از شوینده‌ های مختلف است. برای حل این مشکل محصولات بسیاری به وجود آمدند که مهم ‌ترین آن‌ ها کرم ‌های آبرسان صورت می ‌باشند. این‌ گونه از آبرسان‌ ها رطوبت پوست را از هوا گرفته و به پوست انتقال می ‌دهند و باعث می ‌شوند که همواره شما پوستی مرطوب و بسیار لطیف داشته باشید. امروز قصد صحبت در مورد آبرسان صورت راداریم اگر مایل به کسب اطلاعات در این زمینه هستید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

آبرسان صورت

مزیت استفاده از آبرسان صورت چیست؟

قسمت عمده ‌ای از پوست صورت انسان را چربی و آب تشکیل می دهد؛ و اگر مقدار چربی و آب پوست صورت به هر دلیلی کاهش یابد موجب خشکی پوست و آسیب‌ های جدی به پوست صورت می‌ شود. برای حفظ رطوبت و سلامت پوست باید از آبرسان ‌های صورت استفاده کرد تا پوستی شاداب را داشته باشید. استفاده از آبرسان‌ های صورت باعث تقویت پوست و جلوگیری از ایجاد چین‌ و چروک‌ های صورت می ‌شوند. این محصولات از موادی همچون گلیسیرین و اسید هالورونیک ساخته‌ شده ‌اند. این مواد به‌راحتی رطوبت را جذب کرده و به پوست صورت انتقال می ‌دهند؛ و باعث شادابی و جلوگیری از پیری زودرس پوست صورت می ‌شوند. همچنین پوست به خاطر جذب مداوم رطوبت و تقویت رنگ ‌دانه‌ های آن به ‌صورت شفاف‌ تر و روشن ‌تر دیده می‌ شود.

آبرسان صورت

تفاوت آبرسان‌ های صورت با کرم‌ های مرطوب ‌کننده

بیشتر افراد هنگام خرید آبرسان ‌های صورت به‌ اشتباه کرم ‌های مرطوب‌ کننده را تهیه می‌ کنند؛ زیرا عقیده دارند هر دو محصول یکی هستند؛ اما بهتر است بدانید که فرمولاسیون ساخت کرم ‌های مرطوب‌ کننده و آبرسان ‌های صورت کاملاً متفاوت هست. این دو محصول هر دو باعث رطوبت و نرمی پوست می ‌شوند اما همان ‌گونه که در بالا گفتیم هر کدام مخصوص یک نیاز خاص پوست ساخته‌ شده ‌اند.

برای مثال:

 آبرسان های صورت به خاطر داشتن ترکیبات هومکتانی مانند گلیسیرین و هیالورونیک که مخصوص جذب رطوبت هوا و استخراج رطوبت از لایه‌ های عمیق پوست می ‌باشند. برای پوست‌ های کم آب و پوست‌ های دی هیدراته مناسب می ‌باشند.

اما کرم‌ های مرطوب ‌کننده از مواد مسدود کننده مانند وازلین و روغن ‌های مدنی و همچنین مواد نرم‌ کننده مانند: روغن‌های گیاهی ساخته می‌ شوند و بیشتر به ‌عنوان یک سد برای خروج رطوبت پوست عمل می ‌کنند و مناسب ‌ترین گزینه برای پوست ‌های خشک می‌ باشند.

آبرسان صورت

نحوه استفاده از آبرسان ‌های صورت

مرحله اول استفاده از آبرسان های صورت

قبل از استفاده از آبرسان ‌های صورت ابتدا بهتر است که صورت خود را با آب ولرم و یک شوینده مناسب به ‌خوبی شستشو دهید تا به‌ طور کامل تمام آلودگی‌ ها و چربی‌ های کثیف صورت شما پاک شوند؛ زیرا در صورتی‌ که این آلودگی ‌ها بر روی صورت شما مانده باشد همراه با آبرسان به عمق پوست شما نفوذ کرده و باعث ایجاد جوش و خرابی پوست صورت می شوند. همچنین توجه داشته باشید که شوینده مناسب با پوست خود تهیه کنید.

مرحله دوم استفاده از آبرسان های صورت

پس از خشک ‌کردن صورت با یک حوله یا دستمال کاملاً تمیز، سپس مقداری از آبرسان را بین دو انگشت دست خود قرار دهید و به ‌خوبی ماساژ دهید تا آبرسان کاملاً نرم و رقیق شود بعد آبرسان را به تمام قسمت ‌های صورت مثل پیشانی، گونه، دماغ، زیر چشم، چانه و فک بمالید بعضی از قسمت‌ های صورت مانند اطراف چشم‌ ها و وسط ابرو ها ممکن است به‌خوبی آبرسان را جذب نکنند. برای رفع این مشکل بهتر است آبرسان را همراه با ضربه‌های آرام به پوست بمالید تا ماندگاری بهتری داشته باشد.

مرحله سوم استفاده از آبرسان های صورت

در این مرحله با انگشتان دست خود ضربه‌ های ملایمی به ‌تمامی سطح پوست صورت خود بزنید تا آبرسان به ‌خوبی و با یکنواختی پخش و جذب صورتتان شود. همچنین برای ماساژ پایانی بهتر است که دست ‌های خود را به ‌خوبی به هم بمالید تا گرم شوند. سپس آن ‌ها را به‌ آرامی بر روی صورت خود قرار دهید.

آبرسان صورت

چه اندازه از آبرسان صورت استفاده کنیم؟

میزان استفاده از آبرسان‌ های صورت ارتباط مستقیمی با منطقه زندگی شما دارد. برای مثال: اگر در مناطق خشک و گرم زندگی می ‌کنید استفاده مکرر و زیاد از آب‌رسان ‌ها ممکن است باعث بروز جوش ها و آکنه‌ های پوستی شود؛ اما اگر در مناطق کوهستانی و سردسیر زندگی می ‌کنید، به خاطر این‌ که معمولاً پوست شما به دلیل سرما خشک می‌ شود بهتر است حداقل یک‌ بار در روز از آب‌رسان ‌ها استفاده کنید؛ اما نظر بیشتر متخصصان پوست این است که استاندارد ترین اندازه برای استفاده ازآبرسان ‌ها دو بار در روز هست؛ زیرا شما باید قبل از هر بار استفاده صورت خود را به‌ خوبی شستشو دهید به همین امر اگر در روز بیشتر از دو بار صورت گیرد ممکن است باعث ایجاد خشکی و شکنندکی پوست شود.

آبرسان صورت

آیا استفاده از آبرسان صورت ضرر دارد؟

این سؤال که آبرسان صورت مضر است یا مفید برای بسیاری از افراد به وجود می‌ آید در جواب آن بهتر است بدانید که پوست صورت افراد در هر درجه از خشکی و چربی دارای آبرسان مخصوص به خود هست و در صورتی‌ که شما آبرسان اشتباهی و مخصوص پوست خود را تهیه نکنید ممکن است باعث بروز مشکلاتی از قبیل تیرگی پوست، ایجاد جوش و آکنه و همچنین بروز لکه‌ های تیره در سطح پوست صورت شود؛ اما توجه داشته باشید اگر شما بتوانید آبرسان مخصوص خود را با کمک مشاوره و مراجعه به پزشک پوست و مو تهیه کنید نه ‌تنها ضرر ندارد بلکه فواید بسیار زیادی برای پوست شما نیز دارد.

چه زمانی برای استفاده از آبرسان صورت بهتر است؟

استفاده از آبرسان‌ های صورت دارای یک سری قوانین هست که مهم‌ترین آن‌ها زمان مناسب استفاده هست. بهترین زمان استفاده که به زمان طلایی معروف است زمانی هست که شما پوست خود را به ‌خوبی شستشو داده‌ اید و آن را از هر گونه آلودگی پاک ‌کرده ‌اید. همچنین قبل از خواب و صبح هنگامی‌ که تازه از خواب بیدار شده‌ اید نیز زمان ‌های بسیار خوبی برای استفاده از این محصول هست؛ اما اگر قصد استفاده از آبرسان ها را در طول روز دارید بهتر است که آبرسان مخصوص ‌روز را انتخاب کنید زیرا این‌ گونه از آبرسان ها علاوه بر حفظ رطوبت پوست از صورت شما در برابر نور خورشید نیز محافظت می ‌کنند.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
نرگس کاظمی

نرگس کاظمی

نویسنده این مطلب

154 مطلب