farsi beauty

ماساژ صورت با یخ و فواید شگفت انگیز آن برای زیبایی و جوانسازی پوست را بدانید

ماساژ صورت با یخ

ما برای دستیابی به چهره ای بی عیب و نقص، تمامی تلاشمان را می کنیم و راهکارهای زیادی را در پیش می گیریم. اما علارغم تمامی تلاش هایی که می کنیم عواملی مانند قرار گرفتن در معرض نور خورشید، آلودگی هوا، عادات غذایی ناسالم و استرس مارا از داشتن پوستی شفاف و روشن باز می دارد و مشکلاتی مانند آکنه، چین و چروک، بزرگ شدن منافذ، کدر شدن پوست و تیره شدن دور چشم را برای ما ایجاد می کنند.

شاید گمان کنید برای رفع این مشکلات پوستی باید از محصولات مختلفی استفاده کنید اما اینطور نیست و ما در این مقاله از سایت فارسی قصد داریم شما را با راه حل جدیدی آشنا کنیم. استفاده از یخ و سرما درمانی روشی است که می خواهیم بیشتر با آن آشنا بشویم. استفاده از یخ مزایای بسیار زیادی مانند کاهش جوش ها و لایه برداری پوست دارد. در ادامه مزایا و فواید ماساژ صورت با یخ  و اطلاعات کامل در مورد آن را در اختیارتان قرار می دهیم.

فواید ماساژ یخ برای صورت

افزایش درخشندگی پوست

ماساژ دادن یخ روی صورت در ابتدا رگ های خونی را منقبض می کند در نتیجه جریان خون به پوست کاهش می یابد. بدن برای متعادل کردن آن، خون بیشتری را به صورت پخش می کند. در نتیجه این روند گردش خون در پوست شما افزایش می باید و سبب درخشش بیشتر پوستتان می شود.

 یخ آکنه را به حداقل می رساند

در صورتی که از آکنه  و جوش های صورتتان خسته شده ایید و می خواهید آن را به حداقل برسانید می توانید با ماساژ تکه های یخ به این هدف برسید. ماساژ دادن صورتتان با یخ، از چربی پوست می کاهد و همچنین به تورمات ناشی از آکنه و درمان زخم کمک می کند.

آکنه

رفع منافذ باز و کوچک شدن منافذ پوست

پوست صورت ما دارای منافذی است که عرق و چربی ها از آن خارج می شود و در نتیجه به تمیز نگه داشتن پوستمان کمک می کند. در صورتی که این چربی ها در منافذ باقی بماند سبب افزایش جوش صورت می شود. ماساژ دادن صورت با تکه های یخ این منافذ را کوچک می کند و پوست را تمیز و درخشان می سازد.

محصولات پوستی بهتر جذب پوست می شوند

هنگامی که پوستتان را سرد می کنید محصولات مراقبت پوستی سریع تر و بهتر جذب پوست می شوند و اثر گذاری آنها بیشتر می شود. در صورتی که شما از این محصولات استفاده می کنید بعد از استفاده، تکه ایی یخ روی آن ماساژ دهید. این کار سبب منقبض شدن مویرگ های صورت می شود و اثر کششی ایجاد می کند که در نتیجه محصولات بهتر جذب می شوند.

پس از استفاده از ماسک های صورت نیز می توانید از یخ بر روی ماسک استفاده کنید تا مواد نرم کننده و روشن کننده ی موجود در ماسک بهتر جذب صورتتان شود .

با ماساژ یخ لک های تیره را کاهش دهید.

استفاده کردن از ماسک یخ می تواند لک های تیره ناشی از آکنه و جوش را کمتر کند و در صورت استفاده ی مداوم آنها را از بین ببرد. برای درست کردن ماسک یخ ابتدا گلاب را بجوشانید و با عصاره خیار ترکیب کنید. این ترکیب را در فریزر قرار دهید سپس می توانید از تکه های یخ برای قسمت های تیره صورت و لک ها استفاده کنید.

لک های صورت

با ماساژ یخ روی صورت با چین وچروک خداحافظی کنید

از دیگر فواید ماساژ یخ روی صورت کاهش چین و چروک است. در حالی که شما نمی توانید سن خودتان را تغییر دهید اما می توانید ظاهری جوان و زیبا داشته باشید. با استفاده از یخ چین وچروک های صورتتان کاهش می یابد و از به وجود آمدن  خطوط جدید روی پوست جلوگیری می کند.

زیرساز آرایشی را ماندگار می کند

قبل از شروع آرایشتان، کمی صورتتان را با یخ ماساژ دهید سپس از زیرساز آرایشی یا پرایمر استفاده کنید. این کار سبب می شود آرایش شما بی نقص و ماندگار بماند.

 لب های نرم با استفاده از یخ

ماساژ دادن لب ها با یخ می تواند از ترک خوردن آن ها جلوگیری کند و یکی از روش های ساده برای مراقبت از لب هاست. همچنین در روز به میزان کافی آب بنوشید تا بدن شما دهیتراته نشود و پوست و لب هایی درخشان و مرطوب داشته باشید.

لب های نرم

پف زیر چشم را رفع می کند

با استفاده از تکه های یخ مایعات جمع شده زیر چشم را می توانید درمان کنید. می توانید از تکه های یخ تهیه شده از چای یا قهوه که حاوی کافئین هستند استفاده کنید زیرا کافئین تورم را کاهش می دهد و منقبض کننده است.

تکه های یخ را در گاز پانسمان بپیچید و به صورت دایره ای از گوشه داخلی چشم به سمت بالا و ابروها ماساژ دهید. این کار ظاهر خسته و پف کرده ی زیر چشم ها را کاهش می دهد.

چربی پوست را کاهش می دهد

پوست چرب می تواند بسیار آزار دهنده باشد و همچنین پوست های چرب مستعد جوش است. با ماساژ تکه های یخ بر پوست، میزان تولید چربی اضافی به دلیل کوچک شدن منافذ تولید کننده ی چربی کاهش می یابد.

حساسیت ها را التیام می بخشد

قطعات یخ درمان مناسب برای کسانی است که از حساسیت رنج می برند. تکه ایی یخ را در پارچه قرار دهید و روی قسمت ملتهت ماساژ دهید. یخ می تواند التهابات و خارش پوستی را کاهش دهد.

درمان آفتاب سوختگی با یخ

استفاده از یخ بر روی نواحی آفتاب سوخته می تواند میزان قابل توجهی از قرمزی و التهاب پوست آفتاب سوخته بکاهد و آن را التیام دهد. بااین حال، استفاده از یخ نمی تواند سریعا آفتاب سوختگی را درمان کند و با گذر زمان بهبود می یابد.

آفتاب سوختگی

پاک سازی سلول های مرده

هنگامی که با پوسته پوسته شدن پوست صورتتان مواجه می شوید می توانید از یخ برای پاک سازی آن استفاده کنید. همچنین تکه های یخی شیر گزینه ایی مناسب برای از بین بردن تمامی سلول های مرده است زیرا حاوی اسید لاکتیک است.

کاهش التهابات پس از اصلاح صورت

برداشتن ابرو ها و اصلاح کلی صورت درد زیادی برای شما به وجود می آورد. برای رهایی از این درد و التهاب می توانید تکه های یخ را روی صورت ماساژ دهید.

فریز کردن مواد مفید برای پوست

یکی از مواد مفید برای سلامت پوست چای سبز است. آن را دم کنید و فریز کنید. یخ های تهیه شده از چای سبز خواص ضد ویروسی و ضد باکتری دارند و شما با استفاده از آنها علاوه بر مزایای یخ از دیگر مزایای چای سبز هم بهره مند می شوید.

چای سبز

استفاده از تکه های یخ چای میوه گل رز یا رز هیپ که سرشار از ویتامین C است و به درخشش بیشتر پوست شما کمک می کند.

 از دیگر مواد مفید که می توانید جایگزین آب کنید، آلوئه ورا است. آلوئه ورای یخ زده برای آکنه و تسکین آفتاب سوختگی بسیار مناسب می باشد. در صورتی که آلوئه ورای یخ زده در دسترس شما نیست، می توانید از ژل آوئه ورا استفاده کنید سپس با استفاده از یخ های پیچیده شده در پارچه نخی  صورتتان را به مدت یک یا دو دقیقه ماساژ دهید.

نکات مهم در مورد ماساژ صورت با یخ

  • پیش از ماساژ صورتتان را بشویید و بعد از اتمام ماساژ صورتتان با یخ، از مرطوب کننده استفاه کنید تا از لایه های خارجی پوست محافظت شود.
  • از گذاشتن یخ روی پوست به مدت طولانی خودداری کنید. این عمل سبب می شود به علت پایین بودن دمای یخ پوست آسیب ببیند.
  • یخ را در پارچه نخی یا حائل دیگری قرار دهید تا به پوست دست و صورت شما آسیبی وارد نکند.
  • قبل از استفاده از یخ تا حد ممکن در معرض آفتاب قرار نگیرید تا از تحریک پوست جلوگیری شود.
  • قالب مشخصی برای تهیه تکه های یخ مخصوص ماساژ انتخاب کنید و پس از هر بار استفاده قالب را بشویید.
  • حوله یا دستمال تمیزی در اختیار داشته باشید تا مایع اضافه ایی که ممکن است در اثر آب شدن یخ از صورتتان چکه کند را پاک کنید.

عوارض احتمالی ماساژ با یخ

در صورتی که ماساژ صورت با یخ یا سرما درمانی به درستی انجام نشود، خطراتی مانند سرما زدگی، سوختگی و آسیب عصبی برای شما ایجاد می شود. برای جلوگیری از این خطرات باید به این نکات توجه شود:

  • سرما درمانی برای پوست های کم رنگ و روشن گزینه ی بهتری است زیرا در پوست های برنزه یا تیره ممکن است سبب تغییر رنگ شود.
  • سرما درمانی و ماساژ با یخ روشی بی خطر است اما اگر شما پوست حساسی دارید یا به تغییرات دمایی واکنش شدید نشان می دهید، بهتر است از انجام این روش خودداری کنید.
  • افرادی که دچار روزاسه یا قرمزی پوست هستند، نباید از یخ یا چیز های داغ برای صورتتشان استفاده کنند.

مراقبت های بعد از ماساژ

نکاتی که باید بعد از ماساژ صورت با یخ رعایت کنید:

  • با ملایمت با پوست خود برخورد کنید.
  • لایه بردار های فیزیکی یا شیمیایی بعد از ماساژ ممنوع است.
  • از مواد تحریک کننده مانند رتینوئیدها یا بنزوئیل پروکساید استفاده نکنید.
  • بعد از ماساژ از شوینده های ملایم و آب گرم استفاده کنید.
  • از ضد آفتابی با SPF 30 یا بیشتر استفاده کنید.

ضد آفتاب

 

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
فاطمه دیوسالار

فاطمه دیوسالار

نویسنده این مطلب

91 مطلب