farsi beauty

جوانسازی صورت با ماساژ، آشنایی با روش های ماساژ صورت

ماساژ صورت

ماساژ صورت و فواید بی نظیر آن

اکثرا به ما توصیه می شود برای داشتن پوستی شفاف و بدون جوش تا حد ممکن از تماس دست با صورتمان خودداری کنیم. اما در این مقاله به شما می گوییم که وجود یک ارتباط درست ،میان دست و صورت تا حد زیادی به شما کمک می کند تا از چین و چروک در امان باشید. در مبحث مراقبت پوستی و جوانسازی ، می توانید ماساژ صورت را در برنامه ی خودتان قرار دهید.

فواید و خواص ماساژ صورت بسیار زیاد است و در صورت انجام آن به روش اصولی به همراه روغن طبیعی یا سرم های بر پایه روغن می توانید اثرگذاری آن را چندین برابر کنید.

ماساژ صورت چیست؟

از ماساژ صورت می توان به عنوان یک درمان زیبایی غربی عنوان کرد که فواید بسیاری دارد .برخی از این فواید وجه ظاهری شمارا در بر می گیرد و بهبود می بخشد و برخی دیگر به بهبود سردرد های میگرنی ،کاهش استرس، گرفتگی سینوس و سندرم پیش از قاعدگی کمک شایانی می کند.

ماساژ صورت

ماساژ حرفه ایی صورت توسط متخصصان زیبایی ،آرایشگر های حرفه ای قابل انجام است . شما می توانید در خانه نیز صورتتان را ماساژ دهید.

همانطور که در این مقاله از سایت فارسی بیوتی گفته شد موثر ترین ابزار در ماساژ صورت دستان ما هستند.برای سهولت حرکت دستان در قسمت های ظریف و حساس صورت می توانید از مقدار کمی روغن مخصوص یا لوسیون ها استفاده کنید.

 اما ماساژ صورت در شرق،جنبه ی درمانی دارد و می تواند درد تمام بدن را تسکین دهد زیرا در آن تمام نقاط فشار روی گردن و صورت برای بازگرداندن انرژی حیاتی تحریک می شوند.روغن و لوسیون های ماساژ در طب فشاری( همانند طب سوزنی است اما به جای سوزن از فشار انگشت ها  بر نقاط فشار استفاده می شود.)، تکنیک های یوگا برای ماساژ صورت و شیاتسو استفاده مورد استفاده قرار نمی گیرند.

فواید ماساژ صورت

ماساژ صورت و مبارزه با چین و چروک

ماساژ صورت سبب می شود ضخامت عضلات پوست افزایش یابد و چین و چروک به همین جهت کاهش می یابد. ماساژ های پوستی همچنین با افزایش برخی پروتئین ها در پوست ،از پیری زودرس پوستمان جلوگیری می کند. به هر حال می توان گفت از مهم ترین مزایای ماساژ صورت ضد پیری و ضد چین و چروک بودن آن است.

کاهش درد های سینوسی به کمک ماساژ

در صورتی که درد های سینوسی که دچار آن هستید ناشی از عفونت و التهابات نباشند می توانید از ماساژ صورت برای تسکین آن استفاده کنید. ماساژ صورت برای کاهش درد ،مزایای دیگری همچون تخلیه مخاط، تقویت گردش خون و تسکین سردرد را به همراه دارد.

با ماساژ درد و التهاب فک را تسکین دهید

مبتلایان به التهاب مفصل فک ممکن است احساس درد در فک یا صورت خود داشته باشند یا برخی عوارض دیگر مانند گوش درد، سردرد یا قفل شدگی فک نیز آنها را آزارده کند. ماساژ ناحیه مفصل فک التهابات و درد عضلات فک را کاهش می دهد.اگر این ماساژ صورت و نواحی فک همراه با تمرینات فکی باشد،تاثیر آن چندین برابر خواهد شد.

درخشش پوست با ماساژ صورت

ماساژ علاوه بر فواید بسیاری که دارد به روشن شدن و درخشش پوست کمک فراوانی می کند.با ماساژ صورت میزان گردش خون در صورت بهبود می یابد در نتیجه اکسیژن رسانی به سلول های پوستی افزایش می یابد که نتیجه ایی که در انتها به دست می آید روشن شدن و افزایش طراوت پوست است.بر اساس تحقیقات انجام شده در سال  2012مشخص شده 59درصد از زنانی که به صورت مرتب ماساژ صورت انجام می دادند ،احساس طراوت و شادابی بیشتری را گزارش دادند .

ماساژ صورت و پیشانی

ماساژ صورت و افزایش جریان خون پوست

برای افزایش گردش خون در پوست صورت از ماساژ صورت غافل نشوید. افزایش گردش خون موجب بهبود خونرسانی پوست صورت می شود که در نهایت چین و چروک در صورتتان به کمترین حد ممکن می رسد و ظاهر پوستتان درخشان خواهد شد.

بهبود و درمان آکنه با کمک ماساژ صورت

ماساژ صورت ،گردش خون زیر پوستی را افزایش می دهد و همین امر موجب می شود تا لک های به جا مانده از جوش و آکنه تا حد زیادی کمرنگ شود .همچنین این ماساژ میزان آکنه و جوش شمارا کمتر می کند.

ماساژصورت برای ازبین بردن جای زخم

ماساژ صورت برای بهبود جای زخم می تواند بسیار مفید باشد .اعمال ماساژ بر صورت سبب افزایش جریان خون ، شل شدن بافت اطراف زخم و ازبین رفتن برجستگی های ناشی از زخم می شود.

جالب است بدانید طی تحقیقات انجام شده مشخص شده ماساژ صورت علائمی مانند خارش، درد و حساسیت را تا حدودی کاهش می دهد.

ماساژ صورت

ازبین بردن تنش و استرس با ماساژ صورت

ماساژ صورت علاوه بر تامین سلامت پوست و جوانسازی آن ،می تواند پس از یک روز کاری سخت آرامش را به شما باز گرداند و پوست صورتتان را شفاف و شاداب کند.

ماساژ صورت و کمک به جذب بیشتر محصولات پوستی

مطالعات نشان می دهد اگر در هنگام ماساژ صورت از کرم های ضد چروک استفاده شود جذب آن بیشتر خواهد بود و اثر گذاری آن به بیشترین حد ممکن می رسد.بنابراین هرگونه افتادگی پوست و چین وچروک را بهبود می بخشد.

ماساژ صورت بهترین جایگزین برای بوتاکس

بوتاکس و جراحی های زیبایی ممکن است زیان آور باشند و گاها ممکن است برخی عوارض را به دنبال داشته باشند. شما می توانید با استفاده از ابزار های ماساژ و ماساژ تخصصی صورت ،پوستی با ظاهر بهتر و جوان تر داشته باشید.

اقدامات مهم قبل از ماساژ صورت

برای شروع ماساژ صورت ابتدا باید صورت خودتان را از هرگونه آرایش پاک کنید و تمیز بشویید. اگر عجله دارید می توانید صورتتان را با حوله ی تمیز خشک کنید در غیر این صورت اجازه دهید تا خشک شود. سپس دستانتان را بشویید و ماساژتان را با دستانی تمیز آغاز کنید.

می توانید تنها با دست صورت خودتان را ماساژ دهید یا اینکه برای تاثیر گذاری بیشتر از یک روغن یا سرم هم استفاده نمایید. اگر روغن و یا سرم خاصی به منظور کاهش جوش، چین و چروک و جوانسازی انتخاب کرده اید ، قبل از ماساژ کمی بخور دهید تا منافذ پوستتان بازتر شود و روغن و سرم مد نظر شما بیشتر جذب پوستتان شود.

نکات قابل توجه در هنگام ماساژ صورت

در زمان ماساژ سعی کنید در آرامش کامل باشید و سعی نکنید با سرعت آن را تمام کنید و وقت کافی برای آن بگذارید.ماساژ پوست صورت باید با ملایمت انجام شود .مراقب باشید پوست خود را بیش از حد نکشید و فشار متوسطی روی صورت خود اعمال کنید.

ماساژ صورت

نحوه انجام ماساژ صورت

اگر شما زمان کافی برای مراجعه به متخصصین پوست و مراکز ماساژ را ندارید اما رسیدگی به پوستتان برای شما بسیار اهمیت دارد با سایت فارسی بیوتی همراه باشید .

آغاز ماساژ صورت با پیشانی

ماساژ صورتتان را می توانید از پیشانی که بالاترین بخش صورت است شروع کنید.با انگشتان خود از ابرو ها به سمت رویش مو حرکت کنید .این تکنیک ماساژ خطوط اخم روی پیشانی را کمتر و تا حدودی محود می کند.

ماساژ ابروها

بعد از پیشانی نوبت ماساژ ابرو هاست.ماساژ ابرو را از وسط دو ابرو شروع کنید. با استفاده از انگشت اشاره و انگشت شصت به سمت انتهای ابرو حرکت نمایید .ماساژ ابروها به صورتی باید باشد که انگار شما در حال نیشگون گرفتن آنها می باشید.

ماساژ پلک ها

ماساژ پلک سه مرحله دارد

اولین مرحله به این صورت است که شما باید انگشت اشاره ی خود را در گوشه ی چشمتان قرار دهید و به سمت بالای ابرو و ابرو ها حرکت کنید.

دومین مرحله ی ماساژ پلک ها ، باید انگشت اشاره ی خودتان را در کنار استخوان بینی و زیر ابرو قرار دهید و انگشتتان را تا انتهای ابرو بکشید و ماساژ دهید.

در مرحله ی سوم ، پلک زیرین را ماساژ می دهیم. انگشتانتان را در زیر چشم و انتهای آن قرار دهید و به سمت بینی و ابتدای چشم ماساژ می دهید.

ماساژ پلک باید ممتد انجام شود و نباید انگشتانتان را هنگام ماساژ از روی پوست بردارید.

ماساژ شقیقه ها

ماساژ شقیقه ها برای رفع سردرد یا کاهش آن بسیار حائز اهمیت است .برای این ماساژ انگشت اشاره و انگشت وسط خود را روی شقیقه ها بگذارید و به صورت دورانی ماساژ دهید.

ماساژ گونه ها

در ماساژ گونه ها باید تمرکزتان را بر روی یک گونه بگذارید و با دو دست یک گونه را ماساژ دهید سپس به سراغ گونه ی دیگر بروید. با گونه ی راستتان شروع کنید چهار انگشت دست چپتان را زیر چشم در کنار بینی قرار دهید دستتان را با فشاری متوسط تا نزدیکی گوش هایتان بکشید. دست چپتان را در کنار گوشتان نگه دارید و با دست دیگر همین حرکت را تکرار کنید و به سمت چانه حرکت دهید سپس دست راستتان را از روی صورتتان بردارید. دست چپتان که در کنار گوش ها متوقف شده بود را تا روی گردنتان بکشید .این ماساژ به سفت شدن گونه های شما کمک شایانی می کند.

ماساژ قسمت بالایی لب

این ماساژ برای رفع خط خنده وچین و چروک اطراف لب بسیار مناسب است. چهار انگشت خود را میان بینی و لب هایتان در وسط صورت قرار دهید سپس به سمت بیرون دستانتان را بکشید.

ماساژ چانه

دو دست خود را زیر لب و روی چانه ها قرار دهید و به سمت بالا و گونه ها حرکت کنید.

ماساژ گردن

ماساژ گردن به دو صورت انجام می شود .یک مدل آن به این شکل است که دستان شما از بخش انتهایی صورت به روی گردن حرکت می کند . مدل دوم آن برای رفع غبغب بسیار مناسب و موثر است. برای انجام این ماساژ چهار انگشت خودتان را در قسمت بالای گلو قرار دهید و آن را به سمت چانه حرکت دهید. اثر گذاری این ماساژ زمانی بیشتر می شود که هرروز یک بار این ماساژ را انجام دهید و هر حرکت را چندین بار تکرار نمایید.

صورت

آیا ماساژ صورت برای همه مناسب است؟

اگر در صورتتان زخم یا جوش دارید تا زمان التیام زخم و بر طرف شدن جوش ها بهتر است صبر کنید. اگر با وجود جوش های چرکی به جلسات ماساژ بروید ممکن است در تمامی نواحی صورت شما پخش شود .افراد با مشکلات پوستی یا اگزما باید توجه داشته باشند که ماساژ صورت برای آنها مناسب نیست زیرا بیماری پوستی آنها را شدید تر می کند و به پوست آنها آسیب جدی می رساند.

در صورت استفاده از لنز به خاطر داشته باشید قبل از شروع ماساژ صورتتان، لنز هارا از چشمانتان خارج کنید زیرا ممکن است در هنگام ماساژ اطراف چشم و پلک ها ،به دلیل وجود لنز به چشم های شما آسیب جدی وارد شود.

افرادی که به خون مردگی یا التهاب پوستی دچار هستند باید از ماساژ پوست صورتشان خودداری کنند.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
فاطمه دیوسالار

فاطمه دیوسالار

نویسنده این مطلب

91 مطلب