farsi beauty

فواید ژل فیلر (هیالورونیک اسید) و روش های استفاده آن برای زیبایی و جوانسازی پوست

تزریق ژل فیلر صورت

اگر می خواهید پوستی با درخشش عالی داشته باشید، احتمالا به این فکر کرده اید که از فیلر استفاده کنید. موضوعی که می بایست به آن توجه کنید، این است که این روز ها فیلر ها از مواد اولیه ی مختلف و متفاوتی به وجود آمده و هرکدام هم دارای ویژگی های خاصی می باشند.

یکی از فیلر هایی که این روز ها بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، فیلر هیالورونیک اسید می باشد. و بیشتر کمپانی هایی که در کار تولید فیلر می باشند، بخش زیادی از محصولاتشان را با استفاده از این ماده ی اولیه وارد بازار می کنند.

با ما در ادامه همراه باشید تا در ارتباط با هیالورونیک اسید، مطالبی را با شما به اشتراک بگذاریم که بتوانید به پاسخ سوالاتی که در ذهنتان ایجاد شده است، دست پیدا کنید.

هیالورونیک اسید چیست؟

هیالورونیک اسید یک گلیکوزامینوگلیکان طبیعی می باشد که در تمامی بافت همبند شما یافت می شود. این ماده می تواند ظاهر هیدراته و حجیم به پوستتان بخشیده و همچنین این توانایی را دارد که به پوستتان ساختار دهد.

حتما تا به حال نام کلاژن به گوشتان خورده است، لازم است بدانید که هیالورونیک اسید دقیقا جایی می باشد که کلاژن در آن وجود دارد.

مواردی که گفتیم سبب شده که هیالورونیک اسید یک راه عالی برای بهتر شدن سلامت، زیبایی و طراوت پوست باشد.

هیالورونیک اسید این روز ها در تولید بسیاری از محصولات پوستی استفاده می شود که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

تزریق ژل فیلر صورت

هیالورونیک اسید برای پوست چه فایده ای دارد؟

هیالورونیک اسید ماده ای فوق عالی است.

اگر می خواهید بدانید چرا؟ ابتدا باید به این نکته نوجه کنید که هیالورونیک اسید دارای توانایی HA در اتصال به مولکول های آب می باشد. این ماده قدرت این را دارد که تا هزار برابر وزنش به آب متصل شود.

این موضوع باعث شده هیالورونیک اسید نوعی مرطوب کننده ی عالی باشد که دارای کاربرد های بسیاری است. هیالورونیک اسید در اصل، می تواند مولکول های آب را بر روی سطح پوست شما نگه داشته و مانع از تبخیر آن شود. و از این طریق سبب هیدراته شدن پوست شما می شود.

هیالورونیک اسید دارای فواید و تاثیرات مثبت بسیاری است که در ادامه به آن اشاره می کنیم:

  • جوانسازی
  • درمان زخم ها
  • بهبود التهاب پوست
  • بهبود چین و چروک
  • درمان اگزما و قرمزی پوست
  • آبرسانی و تقویت لطافت پوست
  • افزایش خاصیت ارتجاعی پوست

بنابر فوایدی که از هیالورونیک اسید نام بردیم می توان تاثیر فوق العاده ی آن بر روی افزایش سلامت پوست و زیبایی را متوجه شد. برای همین موضوع هم، تولید کنندگان محصولات پوستی برای تولید محصولاتشان به سراغ هیالورونیک اسید می روند.

نکته ای که در این باره احتیاج است به آن اشاره کنیم، این است که از هیالورونیک اسید تنها در تولید محصولات پوستی استفاده نمی کنند و کاربرد های دیگری نیز دارد.

از این کاربرد ها می توان بهبود درد مثانه و مفاصل اشاره کرد.

تزریق ژل فیلر صورت

مدل های استفاده ی هیالورونیک اسید

در تولید بسیاری از محصولات مختلف از هیالورونیک اسید استفاده می شود. که هرکدامشان با قصد و روش استفاده ی متفاوتی هستند. در ادامه همراه ما باشید که با اهمیت ترین مدل ها و انواع استفاده از هیالورونیک اسید را برایتان شرح دهیم.

هیالورونیک اسید موضعی:

این اسید، در تولید محصولاتی مانند لوسیون، کرم، شامپو، ژل و غیره بکار می رود و برای استفاده ی موضعی می باشد. اگر بخواهیم اثرگذاری هیالورونیک موضعی بر روی پوست را با نوع تزریقی آن قیاس کنیم، در واقع استفاده از هیالورونیک اسید موضعی دارای اثر گذاری کمتری بر روی پوست می باشد. اما این مساله به این معنا نیست، که هیچ اثری ندارد. باید توجه داشته باشید که استفاده از چنین محصولاتی دارای امتیازات زیادی است.

هیالورونیک اسید تزریقی:

از هیالورونیک اسید تزریقی استفاده های مختلفی می شود که پر اهمیت ترین آن تزریق به زیر پوست و مفاصل می باشد.

تزریق هیالورونیک اسید به عنوان فیلر پوستی بسیار محبوب می باشد و افراد زیادی به سراغ آن می روند. تزریق فیلر می تواند باعث حجم دهی به صورت شده و زیبایی چهره را افزایش دهد. علاوه بر آن می تواند پوست شما را آبرسانی کرده و سبب افزایش درخشش پوست شود.

هیالورونیک اسید خوراکی:

هیاولورونیک اسید خوراکی به شکل قرص خوراکی یا پودر محلول در آب یافت می شوند، که می توانند باعث کم شدن درد التهاب مفاصل و تقویت سلامت پوست شوند.

هیالورونیک اسید تنفسی و قطره ی چشم هیالورونیک اسید:

هیالورونیک اسید برای اشخاصی که به آسم مبتلا هستند نیز کاربرد داشته و در ساخت قطره ی چشم نیز به کار می رود.

تزریق ژل فیلر بینی

آیا هیالورونیک اسید بی خطر می باشد؟

بله. هیالورونیک اسید به خودی خود نمی تواند مشکلی ایجاد کند، اما در صورتی که از آن به شکل غلط استفاده شود، می تواند برخی عواقب را به همراه داشته باشد.

نکته ای که وجود دارد این است که چنین عواقبی در ارتباط با اشکال موضعی و تنفسی کمتر بوده و بیشتر مربوط به هیالورونیک اسید تزریقی می باشد.

دقت کنید که اگر فرد بدون مشورت با متخصص یا تجویز پزشک به سراغ تزریق آن برود ممکن است، ممکن است مشکلاتی برای او پیش بیاید. همچنین اگر تزریق این ماده توسط افراد با صلاحیت انجام نشود، احتمال اینکه که شخص به نتیجه ای که می خواهد دست پیدا نکند، زیاد است.

عوارض هیالورونیک اسید چیست؟

هیالورونیک اسید به طور کلی دارای عوارض جانبی خاصی نمی باشد. اما اگر به شکل صحیح مصرف نشود، می تواند باعث ایجاد مشکلاتی برای فرد شود.

به عنوان نمونه، اگر افراد غیر متخصص اقدام به تزریق فیلر پوستی کنند، احتمال دارد که فرد دچار عوارضی مثل تغییر شکل در قسمت تزریق، التهاب طولانی مدت، عفونت و موارد دیگری شود که فرد را دچار مشکل کند.

توجه داشته باشید که تا بیست و چهار ساعت بعد از تزریق فیلر عوارضی مثل التهاب، ورم، درد و قرمزی موضوعی کاملا طبیعی می باشد و نیاز به نگرانی نیست.

ژل فیلر می تواند حساسیت ایجاد کند؟

خیلی کم پیش می آید که شخصی نسبت به ژل فیلر حساسیت نشان دهد. اما احتمال هم دارد که فرد به برخی مواد که در فیلر موجود می باشند، حساسیت داشته باشد. برای همین مساله می باشد که پزشک متخصص در هنگام معاینه، وجود یا عدم وجود حساسیت را بررسی می کند تا هنگام تزریق فیلر و بعد از آن مساله ی برای فرد ایجاد نشود.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

485 مطلب