farsi beauty

طرز تهیه سالاد ازمه بادمجان ترکیه ای

سالاد ازمه

سالاد ازمه بادمجان یکی از سالاد های مشهور کشور ترکیه می باشد، این سالاد یک سالاد متفاوت و متنوع است و معمولاً از آن کنار غذا و یا حتی در برخی وعده ها مانند شام به صورت خالی سرو می شود. در این قسمت از آموزش آشپزی با ما همراه باشید تا در منزل بتوانید یک سالاد از نوع بادمجان را درست کنید.

مواد لازم:

گوجه فرنگی

2 عدد

پیاز

2 عدد

سیر

2 حبه

جعفری

1 دسته

فلفل دلمه ای

2 عدد

بادمجان

8 عدد

رب فلفل تند شده یا رب گوجه

1/5 قاشق غذاخوری

نمک

به مقدار لازم

فلفل سیاه سابیده شده

به مقدار لازم

زردچوبه

به مقدار لازم

روغن

به مقدار لازم

دستور تهیه ازمه بادمجان ترکیه ای

مرحله اول، آماده سازی فر:

در این مرحله لازم است فر را با دمای 220 درجه سانتی گراد گرم کنید و پس از آن به سراغ گوجه فرنگی فلفل و بادمجان ها بروید و آنها را در سینی فر بچینید، سینی فر را درون فر قرار داده و بگذارین محتویات حدود 40 الی 45 دقیقه کبابی شوند، پس از این زمان سینی را از فر درآورده و بگذارید محتویات سینی خنک شود.

مرحله دوم، پوست گیری و ساطوری کردن مواد:

در این مرحله کافیست بادمجان ها را پوست بگیرید و همچنین پوست فلفل دلمه ای و گوجه فرنگی را از هم جدا کنید، پس از این کار تخته ای را حاضر کرده و با چاقو مواد را ریز ریز و ساطوری خرد کنید.

مرحله سوم، آماده سازی و تفت پیاز:

در این مرحله کافیست پیاز را پوست گرفته بشویید و خرد کنید، پس از آن درون یک تابه متناسب روغن ریخته و پیاز را به خوبی سرخ کنید تا طلایی شود، پس از سبک شدن پیاز و ادویه ها را به آن اضافه کنید و منتظر بمانید؛ بعد از آن که پیاز با ادویه ها تفت خورد از رب فلفلی تند و یا در صورت عدم دسترسی از رب گوجه استفاده کرده و آن را درون تابه بریزید.

مرحله چهارم، پوست گیری سیر و جعفری:

در این مرحله باید سیر را پوست گرفته و رنده کرده و به محتویات تابه اضافه کنید و بعد از آن هم جعفری ها را به صورت ریز ساطوری کرده و به محتویات بیفزایید، پس از آن که مواد کمی تفت خورد بادمجان های ساطوری شده را به محتویات اضافه کنید و در نهایت نیز منتظر بمانید تا آب اضافی مواد خشک شود. اکنون سالاد ازمه بادمجان شما آماده است.

منبع تصویر ashpazkhoonehkadbanooo

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
پویش تشکری

پویش تشکری

نویسنده این مطلب

134 مطلب