farsi beauty

لمینت دندان چیست، همه چیز در مورد لمینت دندان

لمینت دندان

لمینت دندان چگونه است؟

نوعی روکش دندانی بوده که از جنس دندان ساخته شده و برای پوشش سطح دندان ها استفاده می شود،که شکل و اندازه و رنگ آن قابل تغییر بوده و متناسب با دندان هایتان انتخاب می شود.این روکش دندانی رو دندان های طبیعی خودتان قرار میگیرد و باعث زیبایی چندان دندان های شما شده هم چنین باعث جلوگیری از پوسیدگی دندان شما می شود.

لمینت دندان در چه زمانی قابل استفاده است؟

لمینت دندان برای مواردی  مانند تغییر رنگ دندان که بنا به دلایلی از قبیل عصب کشی دندان اتفاق افتاده باشد و یا در صورتی که دندان شکسته یا ترک خورده باشد یا در اثر ساییدگی تغییر کرده باشد قابل استفاده است و در صورتی که از داشتن دندان های نامرتب و نا هموار رنج میبرید لمینت دندان برای شما گزینه مناسبی است .

شرایط لمینت دندان

لمینت دندان برای چه کسانی مناسب است؟

لمینت دندان برای افرادی که دارای ویژگی های زیر هستند مناسب است:

  • در صورتی که زردی دندان با بلیچینگ از بین نرود و باقی بماند.
  • در صورتی دندان دچار ترک خوردگی سطحی شده باشد و دندان آسیب ندیده باشد.
  • در صورتی که دندان لب پر یا بد شکل شده باشد.
  • در صورتی که ابعاد دندان متناسب نباشد.
  • در صورتی بین دندان فاصله جزئی وجود داشته باشد به طوری که نیاز به ارتودنسی نباشد

چه کسانی نمی توانند دندان هایشان  را لمینت کنند؟

کسانی که دارای ویژگی های زیر هستند نمیتوانند از لمینت دندان استفاده کنند:

  • کسانی که دارای دندان قروچه هستند.
  • دندان هایی که مینای نازک و ساختار شکننده و ضعیفی دارند و ممکن است بشکنند.
  • دندان هایی که بنا به دلایلی تحت فشار قرار گرفته که هم راستا نبودن فک و دندان میتواند یکی از دلایل آن باشد، که باعث فشار آمدن به سطح دندان باشد.
  • در صورتی که لثه دندان دچار عفونت باشد.
  • دندان هایی که بد پر شده اند و امکان شکستن آن وجود ندارد.

لمینت دندان

انواع لمینت دندان

لمینت دندان کامپوزیتی

در لمینت دندان کامپوزیتی دندان پزشک ماده رزین کامپوزیت را روی دندان قرار داده بعد روکش دندان را قرار می دهد در این نوع لمینت نیازی به تراشیدن دندان نمی باشد.

لمینت دندان کامپوزیتی برای چه افرادی مناسب است؟

همانطور که گفته شد برای لمینت کامپوزیتی نیاز به تراش کمتر دندان دارد هم چنین این نوع کامپوزیت از قیمت کمتری برخوردار بوده، اما از ثبات رنگی کمتری برخوردار است.در نتیجه کسانی که عوامل گفته شده یعنی قیمت و کمتر تراش خوردن دندان برایشان از اهمیت برخوردار است میتوانند از این نوع کامپوزیت استفاده کنند.

لمینت دندان سرامیکی

لمینت دندان سرامیکی تطابق بیشتری با دندان های اصلی شما دارد به دلیل اینکه مثل مینای دندان کمی شفاف و روشن است به طوری که این روکش در آزمایشگاه تخصصی دندان پزشکی با کیفیت بسیار بالا ساخته می شود،و با دندان های اصلی شما تفاوتی ایجاد نمی کند.

لمینت دندان سرامیکی برای چه افرادی مناسب است؟

لمینت سرامیکی دارای استحکام بالاتر و از ثبات رنگی و زیبایی بیشتری برخوردار است.برای لمینت سرامیکی به مراتب کمتر دندان را تراش میدهند.اما از هزینه بالاتری برخوردار است.

بهترین نوع لمینت دندان چیست؟

بهترین نوع لمینت با توجه به قوی یا ضعیف بودن دندان شما و با در نظر گرفتن شرایط و عادت شما انتخاب می شود، که انتخاب نوع لمینت به عهده دندان پزشک بوده البته روکش های لمینتی که از مواد اولیه بهتر و محکم تری ساخته شده اند عملکرد بهتری داشته و مناسب تر هستند. همچنین در نظر گرفتن شرکت سازنده لمینت نیز در انتخاب لمینت دندان مناسب تر نیر بسیار اثرگذار خواهد بود. لازم به ذکر است رعایت بهداشت دندان و مراقبت از لمینت دندان نیز در عملکرد بهتر لمینت و ماندگاری آن بسیار مهم است.

لمینت دندان

آیا لمینت دندان دائمی است؟

لمینت دندان فوری چیست؟

این نوع لمینت با دندان شما مطابقت نداشته زیرا از قبل ساخته شده و دارای ثبات رنگی نیز نمیباشد و نسبت به بقیه لمینت ها از کیفیت پایین تری برخوردار است و ارزان تر است.همچنین شکل و اندازه آن مطابق با دندان های شما ساخته نشده و نمیتواند ظاهری کاملا طبیعی داشته باشد.

لمینت دندان که قابلیت جا به جایی دارد چیست؟

این نوع لمینت راه حلی کوتاه مدت است . درست است که شما با استفاده از آن می توانید مانند قبل غذا بخورید و نوشیدنی بنوشید اما لازم است که آن را تمیز کنید. این روکش ها جدید ترین نوع لمینت بوده که بسیار ارزان است  در واقع این روکش از رزین سخت شده دندان پزشکی ساخته شده،کار با این نوع لمینت آسان است و شما می توانید بسته به بودجه خود و با مشورت متخصص دندان پزشکی این نوع لمینت را که لمینت دندان فوری نام دارد تهیه کرده و از آن استفاده کنید.

بعد از لمینت دندان چه مراقبت هایی لازم است؟

بعد از انجام لمینت در صورتی که بهداشت دهان و دندان مانند دوبار مسواک زدن در طول روز ،شست و شوی دهان با دهان شویه و استفاده از نخ دندان ؛به طور کامل و صحیح انجام شود می تواند بین 7 تا 15 سال عمر کند. همچنین نباید به دندان لمینت شده فشار آورید و از خوردن نوشیدنی و غذاهای رنگ دار مانند قهوه خودداری کنید چرا که باعث تغییر رنگ لمینت می شود.به یاد داشته باشید که باید از کشیدن سیگار خودداری کنید.

مزایا و فواید لمینت دندان

یکی از مزایای اصلی لمینت دندان این است که آسیب خیلی کمتری به دندان های شما وارد می کند هم چنین در صورتی که رنگ آن متناسب با دندان هایتان انتخاب شود ظاهری بسیار طبیعی خواهد داشت به طوری که تشخیص آن برای دیگران سخت خواهد بود.علاوه بر اینها لمینت دندان طول درمان آن بسیار کوتاه است و در صورتی که از لمینت مراقبت شود و موارد ذکر شده در قسمت قبل رعایت شود ، لمینت دندان دارای دوام بالا و عملکرد خوبی خواهد داشت .

عوارض و معایب و مشکلات لمینت دندان

از عوارض لمینت دندان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان ترمیم وجود ندارد بنابراین باید از آن به درستی مراقبت شود.
  • درصورتی که لمینت دندان توسط افراد متخصص انجام نشود امکان پوسیدگی و ایجاد حساسیت دندان وجود خواهد داشت.
  • امکان برگشت پذیری وجود ندارد زیرا وقتی که لمینت گذاشته می شود یک لایه از سطح دندان تراشیده می شود پس اگر بخواهید لمینت را بردارید نمیتوانید جای آن را با چیز دیگری پر کنید.

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
نرگس کاظمی

نرگس کاظمی

نویسنده این مطلب

154 مطلب