farsi beauty

چشم انداز قهوه ی اسپرسو در دنیای امروز و نکاتی که باید درباره اسپرسو بدانید

چشم انداز قهوه اسپرسو
برای ویدئوهای بیشتر و جدیدتر، در کانال های زیر مارو فالو کنید

امروزه جامعه ی بشری در حال تجربه ی حجم وسیعی از نوآوری در رابطه با قهوه می باشد. این نوآوری ها راجع به دستگاه های قهوه سازی است که تحت عنوان انقلاب الکترونیک؛  از آن نام برده می شود. دنیای بزرگ قهوه نیز این روز ها در حال رو به رویی با دستگاه های قهوه ساز لمسی می باشد که به صورت کاملا اتوماتیک قهوه را آسیاب کرده و یک شات قهوه ی اسپرسو تحویل می دهد. حالا سوالی که پیش می آید این است که آیا این دستگاه ها می توانند جای اشخاص را گرفته و اسپرسویی بی نظیر به ما تحویل دهند؟ در پاسخ باید بگوییم که قطعا این دستگاه ها جای افراد ضعیف را خواهند گرفت اما اینکه آیا بتوانند بهتر از باریستا های حرفه ای عمل کنند بعید است.

همچنین جالب است بدانید در این نوآوری ها نوعی ماشین دستی تولید شده است که این امکان را به اشخاص می دهد که میزان دما و فشار را تنظیم کنند.

قهوه

حال سوال این می باشد که آیا این پیشرفت ها سبب تعریف متفاوتی از اسپرسو خواهند شد؟! به نظر می رسد که پاسخ مثبت باشد.

تمام نکات راجع به چشم انداز امروز قهوه اسپرسو در جهان

پیشرفت فوق العاده از لحاظ فنی:

احتمالا شما هم وقتی از اسپرسوی خوب نام برده می شود فنجانی را تصور می کنید که لایه ای کریما داشته و باقی لیوان آن آبکی است .اما اگر شما هم از قهوه خور های حرفه ای باشید قطعا تا به امروز باید شات هایی را امتحان کرده باشید که تمام آن فوم هستند و تا مدت زیادی پایدار می مانند. بالا رفتن تکنولوژی در؛  دقت در عصاره گیری قهوه سبب شده شات های تمام فوم ؛ تبدیل به یک نوع استاندارد شوند.

قهوه

عصاره گیری اسپرسو دارای یک نقطه ضعف می باشد:

عصاره گیری اسپرسو برای قهوه هایی که نسبتا معمولی هستند مثل قهوه های برزیل یا اندونزی عالی است .اما زمانی که برای قهوه های مرغوب و بی مثال آمریکای مرکزی و آفریقا به کار برده می شود سبب ایجاد طعمی ترش در آن می شود. این قهوه های مرغوب اسیدی می بایست به روش های گذشته دم شده و یا به مقداری بسیار کم برای مخلوط اسپرسو استفاده شوند. امید است با ایجاد تغییرات در تکنیک ؛ طراحی و آسیاب  این مشکل در آینده به کلی حل شود.

قهوه

دلیل اینکه این اتفاق برای قهوه ی اسپرسو خواهد افتاد:

قهوه ی اسپرسو در ایتالیا بسیار ارزان است و به عنوان قهوه ای بیرون بر در نظر گرفته می شود. در این کشور نحوه ی تهیه ی اسپرسو آن قدر توسعه یافته و بروز است که به نظر می رسد راهی بهتر برای تهیه ی قهوه ی روزمره وجود ندارد. اما در باقی کشور ها مساله کاملا فرق دارد زیرا اسپرسو به عنوان قهوه ای عالی و بهتر از قهوه های روزمره فروخته می شود و همین مساله سبب گشته افرادی در سراسر دنیا وجود داشته باشند که نگرششان ایتالیایی ها را گیج کند. این افراد با گذر زمان و پیشرفت اینترنت گرد هم آمده و روز به روز در حال پیشرفت هستند.‌ برای مثال تولید کنندگان ؛ ماشین آلات دقیق تر و بهتری تولید می کنند کافه ها و رستوران ها از بهترین قهوه ها با ؛ کیفیتی بی نظیر در ترکیب اسپرسوی خود استفاده می کنند و باریستا ها با مهارت  بالاتری کار با دستگاه های اسپرسو ساز را یاد گرفته اند. البته این پیشرفت از زمانی که مسابقات باریستا ها به وجود آمد‌ چند برابر شد .در این گونه مسابقات افراد توقع دارند بهترین قهوه ها را به همراه تجهیزاتی بی نظیر و پیشرفته امتحان کنند. و شاهد پیشرفتی عالی در دنیای قهوه باشند. احتمالا اکثر افراد و مبتکران از ایتالیا نخواهند بود اما بی شک برخی از آن ها هم تولید کنندگان ایتالیایی هستند‌.

قهوه

قهوه

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
هانیه طهماسبی

هانیه طهماسبی

نویسنده این مطلب

155 مطلب