farsi beauty

طرز تهیه کیک اسپرسو خوشمزه به همراه سس قهوه به سبک کافی شاپ ها

کیک اسپرسو

کیک اسپرسو یکی از خوشمزه ترین کیک های بین المللی است که دارای عطر و طعم فوق العاده ای می باشد و اگر طرفدار قهوه باشید این کیک برای شما بسیار مناسب است. برای مشاهده ی طرز تهیه ی کیک اسپرسو در بخش آموزش شیرینی پزی سایت فارسی بیوتی با ما همراه باشید.

مواد لازم کیک اسپرسو :

تخم مرغ کوچک

۵ عدد

شکر

۱/۵ پیمانه

قهوه اسپرسو

۱ فنجان

شیر ولرم

۱۸۰  میلی لیتر

روغن مایع

۲۱۰ میلی لیتر

آرد

۴۳۰ گرم

پودر کاکائو

یک سوم پیمانه

بکینگ‌پودر

۳ قاشق چایخوری

وانیل

یک دوم قاشق چایخوری

 

مواد لازم سس قهوه :

خامه صبحانه

۲۰۰ گرم

شکلات تخته ای

۱ فنجان

پودر قهوه

۱ قاشق غذاخوری

دستور پخت کیک اسپرسو

در مرحله ی اول سس قهوه را آماده می کنیم :

در ابتدای کار سس قهوه را تهیه می کنیم. برای این کار قابلمه ای مناسب انتخاب کرده و خامه ی صبحانه را داخل آن می ریزیم. سپس قابلمه را بر روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا خامه روان شود. حالا شکلات تخته ای را با چاقو به صورت نگینی ریز خرد کرده و با پودر قهوه به خامه ی صبحانه اضافه می کنیم. حالا کمی مخلوط می کنیم تا شکلات تخته ای بر روی حرارت  ملایم ذوب شده و با باقی مواد ترکیب شود.

در مرحله ی دوم مخلوط تخم مرغ را با اسپرسو ترکیب می کنیم:

در این مرحله ابتدا قهوه ی اسپرسو را درست کرده و کنار می گذاریم. سپس کاسه ای مناسب انتخاب کرده و تخم مرغ، شکر و وانیل را به کاسه اضافه می کنیم و با دور تند همزن حدود هفت تا ده دقیقه مخلوط می کنیم تا کش دار شده و رنگش روشن شود.در ادامه قهوه اسپرسو را همراه با روغن به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم. حالا به مدت یک دقیقه موادمان را به خوبی با دور تند همزن  مخلوط می کنیم.

در مرحله ی سوم مخلوط آرد را داخل مخلوط تخم مرغ ریخته و فر را روشن می کنیم:

در این مرحله آرد، بکینگ پودر و نمک را داخل کاسه ای ریخته و با یکدیگر مخلوط می کنیم. سپس مخلوط آرد را سه مرتبه الک کرده و طی سه مرحله به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم. حالا به کمک لیسک مواد را به صورت دورانی به یک سمت مخلوط می کنیم تا یکدست شود. در ادامه فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کرده و زمان می دهیم تا به خوبی گرم شود.

در مرحله ی چهارم مایه کیک را داخل قالب ریخته و کیک را در فر می گذاریم:

در مرحله ی چهارم کف قالب کیک را با روغن چرب کرده و از مایه کیک داخل قالب می ریزیم. حالا چند بار محکم قالب را به سطح کار می کوبیم تا  هوای اضافه ی بین کیک از بین برود. در ادامه قالب را داخل فر گذاشته و اجازه می دهیم چهل و پنج دقیقه داخل فر بماند تا به خوبی پخته شود. پس از گذشت این زمان یک خلال دندان داخل سطح کیک می کنیم اگر از مایه ی کیک به خلال دندان نچسبید کیک آماده است. در پایان کیک را از فر خارج کرده و زمان می دهیم تا کاملا خنک‌ شود سپس از قالب خارج کرده و از سس قهوه بر روی کیک می ریزیم. و داخل ظرف مورد نظر گذاشته و سرو می کنیم. کیک ما آماده است.

کیک اسپرسو

منبع تصاویر magic_egg_team

 

کاشت ناخن

آموزش جامع کاشت ناخن با ژل و پودر

۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
شکوفه حشمتی

شکوفه حشمتی

نویسنده این مطلب

485 مطلب